OTM, missä olet töissä ja paljonko saat palkkaa?
Kommentit (185)
Kuka sano saavansa pankissa 5600 e?! Mitä teet? Nyt oon kyllä kade.
T. Palkka 3600. Nuori pankkilakimies. Sain koulun penkiltä suoraan vakkaripaikan, mut duuni on yksitoikkosta (asiakastoimeksiantoja...) ja sitä on paljon. Ikinä ei tavotteet täyty. Voi kun pääsisikin johkin järjestöön tai yritykseen nostaan kunnon liksaa oikeesti mielenkiintoisista hommista!
Minkä tason mies tuo OTM nyt sitten on? Nollatason?
Tuomioistuimessa esittelijänä, palkka 3500. Aloitin tässä hommassa kuun alusta, takana tätä ennen puoli vuotta asianajotoimistossa, jossa palkka oli 4200€ hyvillä eduilla. Unelmani on tuomarin ura, joten pääsinpähän jo oikeaan taloon, vaikka palkka onkin huonohko.
Fatalj on selkeästi juristi, kun jaksaa noin saatanasti vääntää turhasta.
T. Se juuri esittelijänä aloittanut tuomariksi haluava
Vierailija kirjoitti:
Tuomioistuimessa esittelijänä, palkka 3500. Aloitin tässä hommassa kuun alusta, takana tätä ennen puoli vuotta asianajotoimistossa, jossa palkka oli 4200€ hyvillä eduilla. Unelmani on tuomarin ura, joten pääsinpähän jo oikeaan taloon, vaikka palkka onkin huonohko.
Mielenkiinnosta kysyn, onko vakityö?
Entä etuudet, jos vertaat nykyisiä entisiin? Mitä konkreettisia eroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, onko vakityö?
Entä etuudet, jos vertaat nykyisiä entisiin? Mitä konkreettisia eroja?
Ei tosiaan ole vakityö, mutta kyllä tässä talossa kuulemma löytyy aina jatkopesti, jos työt on luistaneet. Ovat luvanneet vähintään vuoden loppuun hommia.
Eduista lounassetelit esim. Eli aiemmin lounastin trendiravintoloissa ja nyt mussutan omia eväitä hikisessä kahvihuoneessa. Mutta työaikaa mulla ei ole eli meen ja tuun, miten haluan nyt ja työilmapiiri on paljon parempi, en siis kadu valintaani.
Moniko on joutunut muuttamaan työn perässä pääkaupunkiseudulle?
Vierailija kirjoitti:
Moniko on joutunut muuttamaan työn perässä pääkaupunkiseudulle?
Käräjäoikeuksien lakkauttaminen vie varmasti alan työpaikkoja näillä paikkakunnilla. Sijaiskärsijinä pienet lakitoimistot ko. alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Fatalj on selkeästi juristi, kun jaksaa noin saatanasti vääntää turhasta.
T. Se juuri esittelijänä aloittanut tuomariksi haluava
Heh :D Alkoi naurattaa pirusti :D Joo, eikö tää homma monesti oo turhan vääntämistä....
Selkeä juristi kyllä... :D
Fatalji
Hei! Olen eläköitymässä muutaman kuukauden kulutua. Olen huolissani talouteni suhteen tulevaisuudestani eläkeläisenä, koska eläkkeeni on rapiat alle 5000€. Onneksi ei ole enää velkaa ja muutenkin on mahdollista sitten nauttia eläkeläisen eduista, allennuksista ja jne.
Peruspäiväraha ... 700€/kk brutto
Tällä hetkellä palkka toisella alalla 4950 e/kk mutta töiden ohella opiskelen OTM-tutkintoa. Miten tärkeänä pidätte oikeusalan työkokemusta vastavalmistuneella? Pitänee kai irtisanoutua nykytisestä työstä vähän ennen valmistumista, jotta pääsee tuetulla harjoittelulla hankkimaan työkokemusta ennen valmistumista OTM:ksi Se toki vähän ahistaa, kun tuo nykyisen työn palkkaus on aika hyvä ja hommat sen verran kevyitä, että samalla voi tehdä tuon OTM-tutkinnon alle tavoiteajan. Mutta alan työkokemus on varmasti niin tärkeää, että pakko se vaan on.
Aa-toimistossa n. 4000€/kk. Parisen vuotta valmistumisesta ja samassa paikassa siitä lähtien. Työllistyin ilman alan työkokemusta, joten jouduin tyytymään aika matalaan aloituspalkkaan. Parissa vuodessa palkka noussut n. 50%.
Olen 25v, palkka 4500 e ja alana pankki. Tyytyväinen olen kun vielä pääomatuloja verojen jälkeen n 400 e/kk.
Järjestössä. 4500 eur. Viihdyn ihan hyvin.
n. 7000e/kk. Sääli että Rovaniemen ja Joensuun takia valmistuu jengiä liikaa..
Teen käräjätuomariksi töitä ja palkka aika lailla tasan 5000 euroa minun kokemuslisillä ja alemmassa palkkaluokassa. Mielestäni ihan OK noin pääsääntöisesti, mutta välillä jos tulee isompia juttuja pöydälle ja päivät venyvät ympäripyöreiksi, niin silloin tulee mieleen että ehkä voisi sitä AA puoltakin harkita.
Hovioikeuden viskaali, 3.860 e/kk