Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OTM, missä olet töissä ja paljonko saat palkkaa?

Vierailija
25.05.2016 |

Oletko tyytyväinen työhösi?

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla, 3200. Eipä tämä akateemisuus erityisesti palkkapussissa näy.

Yliopistolla myös ja palkka on 4600 € eli missäkön yliopistossa olet ja mitäköhän oikein mahdat tehdä siellä?

Miten hitossa yliopistolla saa noin kovaa palkkaa? Edes yksityisellä nuoret juristit ei yllä tuohon summaan ja teillä ei ole edes tulostavoitteita :O

Tuohon täytyy vielä oikoa, että työtä on ihan helvetisti ja skaala mitä pitää tehdä on kaikesta maan ja taivaan välillä. Yleinen harhaluulo esim. opiskelukavereiden kesken on, että yliopistolla vaan istun jalat pöydällä ja kaivan nenää. 

No onhan se sellaista stressivapaata diipadaapaa, kyllähän itsekin sen tiedät. Ei ole vaativia asiakkaita eikä vastuuta senkään vertaa.

EI ole vastuuta tai vaativia asiakkaita :D??!! Repesin nauruun. Oletko ikinä tehnyt isojen lääkeyhtiöiden kanssa miljoonasopimuksissa, kun vieressä istuu narsisti proffa, joka haukkuu sut, kun et tee niinkuin hän sanoo?  Nyt on oikea aika korjata tätä käsitystä. Enempää et voisi olla väärässä. Lisäksi esim. AA-toimistossa on yleensä aina vanhemman tuki - yliopistossa teet kaikki päätökset ja tulkinnat yksin. Olen itse ollut sekä firmassa että AA-toimistossa, joten pystyn sanomaan, että tiedän mistä puhun.

Niin, mutta vastuu ei kaadu sulle. Enkä usko hetkeäkään, että teet yksin "miljoonasopimuksia lääkeyhtiöiden kanssa".

En tiedä mitään narsistiprofessoreista. Kuulostaapa ikävältä ettet pidä työstäsi etkä ihmisistä joiden kanssa työskentelet.

Ketä sitten luulet, että nämä sopimukset tekee? Proffa? Toimistosihteeri? Joku muu kuka? Työstäni pidän, mutta asiakkaiden ego ei todellakaan ole sieltä helpoimmasta päästä ;)

Sinä laadit sopimuksen eli käytännössä kirjoitat sen. Sopimus kuitenkin tehdään yhteistyössä. Et sinä yksin niitä sisältöjä päätä, todellakaan, kun et ole liiketoiminnan kehittäjä.

Kannattaa joskus katsoa peiliin mitä siellä näkyy jos muiden egot ärsyttää ;)

Niin.. sitä ei voi näyttää tässä roolissa, että hyökkäävä käytös ärsyttää vaan pitää rauhallisesti kohdata ego kuin ego. Täällä (ja nettifoorumeilla) kun kukaan ei rumaan ja hyökkäävään käytökseen puutu vaan lähtökohta on, että miten tahansa on oikeus käyttäytyä ;)

Vierailija
42/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yritysjuristina työskentelen, hyvin kapea erityisala eli sopimusoikeus

kevyttä, siistiä ja säännöllistä toimistotyötä, mutta se on tehtävä sitten niin maan perkeleen huolella ja useimmiten vielä kolmella eri kielellä

henkilökohtainen peruspalkkani on 4800 euroa, henkilökohtaiset vuosibonukset ovat olleet viimeisen kuuden vuoden aikana keskimäärin 13 200 euroa vuodessa ja voittopalkkio noin 1200 euroa vuodessa

tällä hetkellä ole vielä vanhempainvapaalla, palaan työelämään syksyllä

Paljonko sulla on työkokemusta alla tuohon palkkaan? Miksi ette käytä kääntäjiä?

kääntäjiä käytetään, samoin tekniset toimittajat toimivat apuna termistössä, mut sopimusten runko pitää silti muotoilla kolmella eri kielellä, ja joskus joutuu jopa itse hakemaan tai keksimään määrittelyjä termeille, sitten kääntäjät tulevat isosti apuun kun ruvetaan tankkaamaan esimerkiksi arabiaksi tai kiinaksi :=))

kyseessä on kolmas työpaikkani valmistumisen jälkeen ja työvuosia oli alla kaikkiaan neljä, kun tässä aloitin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka noin 5000 e/kk, työkokemusta 4 v.

Vierailija
44/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AA, VT ja OTM. Palkka nettona jotain 1500 - 3000 /kk. Olen erittäin tyytyväinen. Oma toimisto jota pyöritän yksin. Päätän itse kaikesta (työajoista, asiakkaista, palkasta, lomista). Tietenkin kaikki vastuu myös minun olkapäillä. Eipä ole ongelmia työnantajan kanssa, paitsi öisin ja aamuisin, kun ns. tekemättömät työt vaivaa. Tarkoitan tekemättömillä töillä, että kun on kiire ja määräpäivät ja oikeudenkäynnit puskee päälle, niin väkisin vähemmän kiireiset jää sivummalle.

Asiakkaita riittänyt ja suosittelen alaa, jos vaan stressin sietokyky riittää etenkin jos kyseessä homma, jossa rampataan oikeudessa ja rankkojakin juttuja tulee esiin.... Tosin, niihin tottuu ammatillisesti.

Fatalji

Vierailija
45/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla, 3200. Eipä tämä akateemisuus erityisesti palkkapussissa näy.

Yliopistolla myös ja palkka on 4600 € eli missäkön yliopistossa olet ja mitäköhän oikein mahdat tehdä siellä?

Miten hitossa yliopistolla saa noin kovaa palkkaa? Edes yksityisellä nuoret juristit ei yllä tuohon summaan ja teillä ei ole edes tulostavoitteita :O

Tuohon täytyy vielä oikoa, että työtä on ihan helvetisti ja skaala mitä pitää tehdä on kaikesta maan ja taivaan välillä. Yleinen harhaluulo esim. opiskelukavereiden kesken on, että yliopistolla vaan istun jalat pöydällä ja kaivan nenää. 

No onhan se sellaista stressivapaata diipadaapaa, kyllähän itsekin sen tiedät. Ei ole vaativia asiakkaita eikä vastuuta senkään vertaa.

EI ole vastuuta tai vaativia asiakkaita :D??!! Repesin nauruun. Oletko ikinä tehnyt isojen lääkeyhtiöiden kanssa miljoonasopimuksissa, kun vieressä istuu narsisti proffa, joka haukkuu sut, kun et tee niinkuin hän sanoo?  Nyt on oikea aika korjata tätä käsitystä. Enempää et voisi olla väärässä. Lisäksi esim. AA-toimistossa on yleensä aina vanhemman tuki - yliopistossa teet kaikki päätökset ja tulkinnat yksin. Olen itse ollut sekä firmassa että AA-toimistossa, joten pystyn sanomaan, että tiedän mistä puhun.

Niin, mutta vastuu ei kaadu sulle. Enkä usko hetkeäkään, että teet yksin "miljoonasopimuksia lääkeyhtiöiden kanssa".

En tiedä mitään narsistiprofessoreista. Kuulostaapa ikävältä ettet pidä työstäsi etkä ihmisistä joiden kanssa työskentelet.

Ketä sitten luulet, että nämä sopimukset tekee? Proffa? Toimistosihteeri? Joku muu kuka? Työstäni pidän, mutta asiakkaiden ego ei todellakaan ole sieltä helpoimmasta päästä ;)

Sinä laadit sopimuksen eli käytännössä kirjoitat sen. Sopimus kuitenkin tehdään yhteistyössä. Et sinä yksin niitä sisältöjä päätä, todellakaan, kun et ole liiketoiminnan kehittäjä.

Kannattaa joskus katsoa peiliin mitä siellä näkyy jos muiden egot ärsyttää ;)

Niin.. sitä ei voi näyttää tässä roolissa, että hyökkäävä käytös ärsyttää vaan pitää rauhallisesti kohdata ego kuin ego. Täällä (ja nettifoorumeilla) kun kukaan ei rumaan ja hyökkäävään käytökseen puutu vaan lähtökohta on, että miten tahansa on oikeus käyttäytyä ;)

Okei joo. No hyvää jatkoa sinne kuitenkin. Koeta jaksaa :)

Vierailija
46/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AA, VT ja OTM. Palkka nettona jotain 1500 - 3000 /kk. Olen erittäin tyytyväinen. Oma toimisto jota pyöritän yksin. Päätän itse kaikesta (työajoista, asiakkaista, palkasta, lomista). Tietenkin kaikki vastuu myös minun olkapäillä. Eipä ole ongelmia työnantajan kanssa, paitsi öisin ja aamuisin, kun ns. tekemättömät työt vaivaa. Tarkoitan tekemättömillä töillä, että kun on kiire ja määräpäivät ja oikeudenkäynnit puskee päälle, niin väkisin vähemmän kiireiset jää sivummalle.

Asiakkaita riittänyt ja suosittelen alaa, jos vaan stressin sietokyky riittää etenkin jos kyseessä homma, jossa rampataan oikeudessa ja rankkojakin juttuja tulee esiin.... Tosin, niihin tottuu ammatillisesti.

Fatalji

Millaisia juttuja hoidat?

Vierailija
47/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön, valmistumisesta kolme vuotta. Harmittaa älyttömästi, työnantajatkaan eivät enää ole kiinnostuneita, kun työttömyysaika on näin pitkä. Viikossa teen kuitenkin useamman hakemuksen ja soitan ainakin yhteen paikkaan piilotyöpaikan toivossa.

Vierailija
48/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtön, valmistumisesta kolme vuotta. Harmittaa älyttömästi, työnantajatkaan eivät enää ole kiinnostuneita, kun työttömyysaika on näin pitkä. Viikossa teen kuitenkin useamman hakemuksen ja soitan ainakin yhteen paikkaan piilotyöpaikan toivossa.

Jos OTM on työtön, saa katsoa ihan peiliin ja etsiä vikaa itsestään. En tunne ainuttakaan työtöntä alalta valmistunutta. Opiskeluaikoina karsiutuivat muutamat epäsopivat yksilöt pois, joille ei jostain periaatteellisesta tai uskonnollisesta syystä sopinut tehdä joitakin tehtäviä.

Vierailija
49/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otm tutkinnossa varmaan tuo kello tikittää nopeammin työttömyyden osuessa kohdalle, kuin muilla aloilla.

Kun pykälät uusiutuvat niin nopealla kierrolla.

Ja ehtii muuttua "normaaliksi" ihmiseksi, jonka aivot eivät enää asetu juristimoodiin.

Vierailija
50/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos OTM on työtön, saa katsoa ihan peiliin ja etsiä vikaa itsestään. En tunne ainuttakaan työtöntä alalta valmistunutta. Opiskeluaikoina karsiutuivat muutamat epäsopivat yksilöt pois, joille ei jostain periaatteellisesta tai uskonnollisesta syystä sopinut tehdä joitakin tehtäviä.

Höpö höpö. Juristit kärsii myös tästä taantumasta. Ei sun kokemusmaailma ole koko totuus.

Vierailija
51/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaako asianajotoimistot tällä hetkellä? Mites kokeneet juristit, onko teitä työttömänä?

Vierailija
52/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo juttu.... Onkohan kyse nyt sinusta??  Jos 3 vuotta työtön tällä alalla, niin aika mennyt jo ohi. Valitettavasti. Suosittelen tiedustelemaan nyt eka yliopistoista täydennyskoulutuspakkia, koska ei varmasti kukaan enää palkkaa juristia, joka 3 v ollut sivussa...

Fatalji (v. 97 valmistunut, 10 v oma yritys)

Vierailija
53/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaako asianajotoimistot tällä hetkellä? Mites kokeneet juristit, onko teitä työttömänä?

Tämä kiinnostaa

Vierailija
54/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo juttu.... Onkohan kyse nyt sinusta??  Jos 3 vuotta työtön tällä alalla, niin aika mennyt jo ohi. Valitettavasti. Suosittelen tiedustelemaan nyt eka yliopistoista täydennyskoulutuspakkia, koska ei varmasti kukaan enää palkkaa juristia, joka 3 v ollut sivussa...

Palkkaa sinä?

Vierailija
55/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatalji

Millaisia juttuja hoidat?

Kaikkia yksityishenkilöiden asioita, mitä vaan eteen tulee.... Rikoksia tosi paljon (tappoja, pahoinpitelyitä ja ns), perhe- ja perintöoikeus (tosi paljon), lapsiin liittyviä asioita (tosi paljon), vahingonkorvausasioita (silloin tällöin), oleskelulupa ja turvapaikka (jonkin verran), perukirjoja (paljon), yhteisomistusten purkamisia, kiinteistöjen kauppoja, hometaloja (harvoin)  jne....

Vaihtelevaa työtä. Eipä tarvitse tyytyä pelkkään tehdastyöhön..... Edellyttää tietenkin erittäin laajaa tietämystä eri aloista, mutta täytyy todeta, että työ opettaa.... Enpä olisi ikinä uskonut oikiksesta päästyäni, että hallitsen nuo kaikki joskus... Työkokemus kannattaa kerätä laidasta laitaan....

Itse auskoltoin eli olin sitten VT, syyttäjänä, oikeusaputoimistossa 2 v, yksityisellä 2 v, edunvalvontatoimistossa 1 v, nyt oma yritys 10 v. Puhun myös venäjää....

Fatalji

Vierailija
56/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan juristi joutunut yt:ssä pihalle? Vähentääkö aa-toimistot porukkaa kuten olen kuullut?

Vierailija
57/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa sinä?

Juuri sanoin, että kukaan ei enää palkkaa juristia joka ollut 3 v sivussa. Turha lähettää hakemuksia. Täytyy ehdottomasti mennä täydennyskoulutukseen. Sitä kautta mahdollisuus edes toivoa työllistyvän.... Se, että makaa sohvalla ja lähettää hakemuksia ei vaan yksinkertaisesti riitä tällä alalla.... Itselläni ei tulisi mieleenkään ottaa OTM töihin, joka ei tiedä asioista, unohtanut kaiken ja vielä laittaa semmonen oikeuteen.... Täydennyskoulutukseen, kestää jotain 6 kk

Fatalji

Vierailija
58/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin täydennyskoulutus?? Ei sellaisia ole yliopisossa tarjolla :D Missä maailmassa te elätte?

Vierailija
59/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että mikä täydennyskoulutus on kyseessä mitä täällä niin hanakasti tyrkytetään?

Vierailija
60/185 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka noin 47.000 €/v, päälle provisiota keskimäärin 25.000-35.000 /v eli 6.000 - 7.000 €/kk. Provisiossa taivas on rajana eli enemmänkin saisin, jos viitsisin tehdä. Verotuksen vuoksi ei enää kannata tienata enempää. Olen valmistunut 2002, työnantaja asianajotoimisto.