Vierailija

Kirjoitukseni kokemuksestani syrjinnästä poistettiin jostakin syystä. Voin tarvittaessa esiintyä omalla nimelläni ja kyse on oikeasta kokemuksesta. Miksi syrjintäkokemuksesta ei saa keskustella?

Tässä vielä alkuperäinen viestini:

Eli hain jäseneksi Facebookissa Vaihtorinki Pori-ryhmään, ja hakemukseni hylättiin. Ryhmän sivulla sanotaan, että hakemus voidaan hylätä, jos profiilissa ei ole kuvaa tai kyseessä on kirppisprofiili tms. Omassa profiilissani on oikea nimi ja kuva, joten tästä ei ole kyse. Olen puoliksi ulkomaalainen, ulkomaalaisen näköinen ja etunimeni on ulkomaalainen. Kun katsoin ryhmän jäsenlistaa, jäsenistö näyttää 99% suomalaisilta, vaikka Porissa ja sen lähistöllä asuu myös ulkomaalaisia. Joku yksittäinen ulkomaalainen joukossa saattaa olla, mutta siinä voi olla kyse esim. jostakin ylläpitäjien tutun tutusta, jota eivät ole kehdanneet olla sulkematta pois. Kyse on silti syrjinnästä, jos valtaosa ulkomaalaistaustaisten hakemuksista hylätään.
Kyse ei ole yritystoiminnasta eikä työelämässä tapahtuvasta syrjinnästä. Mietin nyt, voiko lakia syrjinnästä soveltaa myös tällaiseen Facebook-ryhmään. Ryhmässä on yli 11 000 jäsentä ja se on alueen suurin tällainen ryhmä. Mahdollisuuksiani myydä tavaroitani heikennetään siis tuntuvasti estämällä pääsy etnisen taustani perusteella. Voiko tässä olla kyse lain tarkoittamasta syrjinnästä, kun kyse on vapaaehtoistoiminnasta?
Tässä vielä kyseinen ryhmä, jotta ei sekoitettaisi toiseen vaihtorinki-ryhmään:
https://www.facebook.com/groups/164638923704551/?fref=ts

Sivut

Kommentit (172)

Vierailija

Ja selvennykseksi: Kyse on osto-, myynti- ja vaihtoryhmästä, ei pelkästään vaihtoryhmästä.

Kuten ryhmän kuvauksesta näkee:

Osta-myy, vaihda, ÄLÄ VARASTA JA LUE SÄÄNNÖT ENNEN JULKAISUJA! V…oit myös tarjota itseäsi Suomen lain sallimissa rajoissa ja mainostaa yritystäsi.

Etkö pääse sisään?
Tarkista että sinulla on profiilikuva ja koko nimi esillä.Kirppisprofiileita tai kuvattomia profiileita emme hyväksy.
Tarkista myös ettet ole estänyt ylläpitäjiä.
Varaudu odottamaan pyyntösi hyväksymistä.Viestin lähettäminen ylläpitäjälle ei nopeuta sisäänpääsyäsi.

https://www.facebook.com/groups/164638923704551/?fref=ts

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

FB:n ryhmissä ei ole pakko ottaa kaikkia halukkaita ryhmään mukaan. Yksityiselämässä tehty syrjintä ei ole lain silmissä rikos. Minun ei ole pakko mennä naimisiin tuntemattoman turkkilaisen miehen kanssa, vaikka hän haluaisi.

Vierailija

Mikä helvetin jankkaaja, tää jo kerran poistettiin. Nyt varmaan soitat iltapäivälehtiin sua syrjitään joka paikassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
FB:n ryhmissä ei ole pakko ottaa kaikkia halukkaita ryhmään mukaan. Yksityiselämässä tehty syrjintä ei ole lain silmissä rikos. Minun ei ole pakko mennä naimisiin tuntemattoman turkkilaisen miehen kanssa, vaikka hän haluaisi.

Kyse on kuitenkin toiminnasta, jossa on noin 75 000 kaupungin asukkaasta mukana 11 000. Kyse ei ilmeisesti ole lain tarkoittamasta syrjinnästä, jonka vuoksi en asiaa voikaan viedä poliisille. Siksi asia on tärkeää tuoda esiin muilla tavoin. Ja toivon muidenkin syrjinnän kohteeksi joutuvien tuovan asian esille.

Vierailija

No byhyy. Eipä mitään laitonta tuossa ole tapahtunut joten soita vaikka iltalehteen jos saisit oman viis minuuttises julkisuudessa ja voisit uhriutua oikein lehdessä asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyse on kuitenkin toiminnasta, jossa on noin 75 000 kaupungin asukkaasta mukana 11 000. Kyse ei ilmeisesti ole lain tarkoittamasta syrjinnästä, jonka vuoksi en asiaa voikaan viedä poliisille. Siksi asia on tärkeää tuoda esiin muilla tavoin. Ja toivon muidenkin syrjinnän kohteeksi joutuvien tuovan asian esille.

Niin? Kyse on yksityisten ihmisten yksityisestä elämästä, ei sitä voi ulkomaalaiset alkaa säätelemään! Edelleenkään en anna 13v tytärtäni vaimoksi ulkomaalaiselle, vaikka miten intettäisiin.

Asian tuominen esille vain tiukentaa ryhmiä.

Vierailija

Mun kirppisryhmässä mä olen ainoa venäläinen vaikka tässä kaupungissa asuu meitä melko paljon. Ainoa järkevä selitys on siis tietysti se, että venäläisiä syrjitään! Eikä esim se, että vähemmistönä olen vähemmistöä eikä silloin voi olettaa, että meitä olisi yhtä paljon kuin sitä enemmistöä. Tai vaikka, että niitä muita ei kiinnosta kirppisrytkyt.
Tuollaiset rasismi- ja syrjintäkortin takana ikuisesti uhriutuvat idiootit tekee muidenkin ulkomaalaisten elämästä hankalaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No byhyy. Eipä mitään laitonta tuossa ole tapahtunut joten soita vaikka iltalehteen jos saisit oman viis minuuttises julkisuudessa ja voisit uhriutua oikein lehdessä asti.

En kaipaa julkisuutta.

Vierailija

Pistäkää vaan päät pensaasaaen...

Tämä on juuri sellaista kettumaista piilorasismia joka on äärettömän vaikea näyttää toteen.

Säälittävää toimintaa fb ringin ylläpitäjiltä ja normaalia toimintaa av-mammoille

Pori kuuluu siihen kaupunkien sarjaan jossa asuvat kuvittelevat olevansa jotain parempaa kuin muut; on erittäin sisäänlämpiävä ja ihmisiä "pelottaa" kaikki ulkopuolinen toiminta varsinkin kun ulkopuolella tehdään eri lailla kuin Porissa on aina tehty...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun kirppisryhmässä mä olen ainoa venäläinen vaikka tässä kaupungissa asuu meitä melko paljon. Ainoa järkevä selitys on siis tietysti se, että venäläisiä syrjitään! Eikä esim se, että vähemmistönä olen vähemmistöä eikä silloin voi olettaa, että meitä olisi yhtä paljon kuin sitä enemmistöä. Tai vaikka, että niitä muita ei kiinnosta kirppisrytkyt.
Tuollaiset rasismi- ja syrjintäkortin takana ikuisesti uhriutuvat idiootit tekee muidenkin ulkomaalaisten elämästä hankalaa.

Jos joku venäläinen kaupungissasi asuva henkilö hakee ko ryhmään, ja hänen profiilinsa no kunnossa ja täyttää hakemuksen vaatimukset ja hänen hakemuksensa perusteettomasti hylätään ja vielä en lisäksi ryhmässä ei muutenkaan juuri näy ulkomaalaisia, niin kyllä hänellä on peruste olettaa tulleensa syrjityksi. Kuten on minullakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eiköhän sekin kerro jo jotain, että ap on omasta mielestään yksinään se valtaosa.

On hyvin mahdollista, että moni muu on kokenut saman. Kaikki, varsinkaan suomea kunnolla puhumattomat tai ymmärtämättömät, ei tällaisia asioita nosta esille. Siksi asia on tärkeää tuoda esiin.

Vierailija

Laittoiko ap ylläpitäjä sulle viestin, että et päässyt sisään siksi, koska olet ulkomaalainen? Vai haluatko vain uhriutua? Mistä tiedät, että juuri ulkomaalaisuutesi oli syy hylkäämiselle? Se ei riitä perusteluksi, että ryhmässä on mielestäsi liian vähän ja vääränlaisia ulkomaalaisia, kuten aiemmin perustelit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos joku venäläinen kaupungissasi asuva henkilö hakee ko ryhmään, ja hänen profiilinsa no kunnossa ja täyttää hakemuksen vaatimukset ja hänen hakemuksensa perusteettomasti hylätään ja vielä en lisäksi ryhmässä ei muutenkaan juuri näy ulkomaalaisia, niin kyllä hänellä on peruste olettaa tulleensa syrjityksi. Kuten on minullakin.

Ei, vaan hänellä on peruste olettaa hakemuksensa tulleen hylätyksi.

Vierailija

Ap on varmaan niitä, jotka syyttää koulua ja työpaikkaakin rasistiseksi jos juuri häntä ei valita satojen muiden hakijoiden joukosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hänellä on peruste olettaa hakemuksensa tulleen hylätyksi.

Mahdolliset hylkäämisen syyt on eritelty sivustolla. Kuvaton profiili, ylläpidon estäminen sekä kirppis- ym. profiilit on sanottu mahdollisiksi hylkämisen syiksi. Profiilini on kunnossa, en ole estänyt ylläpitoa eikä kyse ole kaupallisesta profiilista. Hylkäämisen perusteet eivät näin ollen täyty. Kun muuta perustetta ei ole, on syytä epäillä syrjintää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän sekin kerro jo jotain, että ap on omasta mielestään yksinään se valtaosa.

On hyvin mahdollista, että moni muu on kokenut saman. Kaikki, varsinkaan suomea kunnolla puhumattomat tai ymmärtämättömät, ei tällaisia asioita nosta esille. Siksi asia on tärkeää tuoda esiin.

On myös hyvin mahdollista, että ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyse on yksityisten ihmisten yksityisestä elämästä, ei sitä voi ulkomaalaiset alkaa säätelemään! Edelleenkään en anna 13v tytärtäni vaimoksi ulkomaalaiselle, vaikka miten intettäisiin.

Asian tuominen esille vain tiukentaa ryhmiä.

Miten tuo 13v naittaminen liittyy tähän asiaan????

Ei tässä ole kyse mistään ulkomaalaisten omista säännöistä!
Ja meinaat että ihminen joka on asunut koko ikänsä Suomessa, syntynytkin täällä, on ulkomaalainen???

Salli mun nauraa tuollaiselle päättelykyvylle :-D

Ja mikä SINÄ olet sanelemaan sääntöjä? Meinaat että koska SINÄ olet asian näin päättänyt niin se on aina ja joka paikassa oikein???

Sivut

Thread has been locked.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat