Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis sellainen lyijynraskas väsymys, on niin väsy että tuntuu että naamakin roikkuu.
Kun tästä selviää eteenpäin, illalla riittääkin virtaa vaikka kuinka myöhään.

Kommentit (9)

Vierailija

Syötkö ruuan ennen tuota väsyä? Mä ainakin väsähdän ihan totaallisesti ruuan jälkeen ellen syö pelkästään jotain kevyttä salaattia.

Vierailija

Aivojen vireystaso kuuluukin hiipua jossain vaiheessa. Voit myös syödä liikaa hiilareita, jolloin glukoneogeneesisi ei toimi kuten pitäisi (eli et osaa hyödyntää energiavarastojasi). Syynä voi olla myös hyperinsulinismi, esidiabetes tai hypotyreoosi. Keväisin myös ns. hormonaalinen myrsky aiheuttaa todella outoja vaivoja siinä missä siitepölyallergiat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Epäilen että syöt liikaa nopeita hiilareita jolloin tulee ensin verensokeripiikki ja sitten valtava väsymys. Mulla tulee runsashiilihydraattisesta ruoasta ja makeista herkuista tuo olo. Siksi olenkin tehnyt niin, etten syö lounaalla ollenkaan pastaa/perunaa tms enkä mitään makeaa työpäivän aikana. Pysyn paljon virkeämpänä. Myös huono sisäilma voi vaikuttaa. Kokeile pitää happihyppelytauko iltapäivällä, kävele vaikka korttelin ympäri ja käy ostamassa kahvi jostain sen sijaan että menet vaan kahvihuoneeseen istumaan. 

Vierailija

Tuo kuuluu ihan luonnolliseen ihmisen vuorokauden vireysrytmiin. Itse menen tuohon aikaan puolentoista tunnin päiväunille, mukavasti työpäivän jälkeen. 

Tämä TTL:n sivuilta:

"Valveajan vireydessä on jatkuvaa vaihtelua ja muutoksia. Osalla ihmisistä herääminen tapahtuu hitaasti - etenkin jos on nukkunut yksilöllistä tarvettaan vähemmän - ja voi esiintyä uni-inertiaa ("unenpöpperöisyyttä"). Normaalin uni-valverytmin yhteydessä olo tuntuu väsyneimmältä iltapäivällä noin klo 14-17, jolloin elimistön sisäisissä rytmeissä on "notkahdus"."

Vierailija

Sama... 

Mutta silloin aina lähden ulkoilemaan, jos vain tilanne sen sallii. Jos olen vielä töissä, niin kävelen kotiin säällä kuin säällä. Väsymys menee ohi ja vuorokausirytmini pysyy normaalina. Se on kummallinen piikinomainen tunne, joka kestää n. tunnin. 

Olen perusterve ja normaalipainoinen nainen. Ruokavalio kunnossa ja liikunta on säännöllistä ja kohtuullista. 

Vierailija

Mä väsyn klo 10 aamulla jo. Syömättä. Joskus menen parkkihalliin autoon lepäämään (töissä) . Joskus nuokun käsieni varassa nanosekunnin horvahduksia. Illalla ysiltä nukkumaan.

Vierailija

Mulla sama. En syö hiilareita liikaa, koska syön niitä tosi vähän. Tänään päivällä 1 hapankorppu kasviskeiton, ison lautasellisen, kanssa ja iltapäivällä satsuma. Työpäivän jälkeen, eli just nyt, olen ihan puhki, vaikka työ on helppoa työtä. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat