Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ns. laihaläski. Salille en mene.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

En osaa sanoa, mutta ala hommiin ja tarkkaile tuloksia. :) Olen samanlainen, laihaläski, ja salille en ole menossa. Kotona "jumppailen". Tuntuu, että jotain muutosta jo tapahtuu (johtuisiko siitä, että on NIIN vietävän rapakunnossa ollut, ei niin mitään lihaksia, ja niin löllö), mutta enpä tiedä.

Vierailija

Veikkaan ettei onnistu missään ajassa. Hyvin harva jaksaa ja/tai osaa tehdä kotona niin voimakasta ja tehokasta treeniä, että siitä olisi käytännössä mitään näkyvää hyötyä. Tietysti kaikki liikunta on kropalle hyväksi, mutta tuskin sillä lihaksia saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pilatesta teen ite, oon laihaläski myös. Jostain joskus luin, että kun tekee pilatesta 10 kertaa, tuntee eron. Kun on tehnyt 20 kertaa, huomaa eron, ja 30 niin kaikki muutkin huomaa eron. Eli jos tekee jokatoinen päivä, olisi tullut huomattavia tuloksia 60:ssä päivässä.

Tää oli oma tavoite keväällä, että olisin tehnyt 30 kertaa kesäkuun alkuun mennessä. Jäin kauas, vissiin 5 kertaa tehny :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää oli oma tavoite keväällä, että olisin tehnyt 30 kertaa kesäkuun alkuun mennessä. Jäin kauas, vissiin 5 kertaa tehny :(

Tätä just tarkoitin; kotona ei suurin osa jaksa tai ehdi treenata. Aloitetaan päättäväisesti, mutta on liian helppo lopettaa. Teen sitten huomenna... joo joo, sama kuin laihduttamisessa.

Vierailija

Mä olen/olin kanssa laihaläski ja vuoden alussa aloin miehen opastuksella (käynyt nuorempana ahkerasti salilla) tekemään 4x viikkoon kehon painolla treeniä ja kyllä nyt jo on kroppaan tullut paljon jäntevyyttä ja lihaksia, eron huomaa ihan selvästi, vielä kun muistaa syödä oikein ja tehdä toimivia liikkeitä oikein. Etureisissä näkyy lihakset todella selvästi, takareisiinkin on tullut sellaiset muhkurat, ryhti parantunut, vatsarasva kutistunut ja käsiin ja yläkroppaan muutenkin tullut lihasta. Hoikka mä edelleen olen eli ei sitä lihasta samalla tavalla tietenkään oo tullut, kuin mitä salilla sais kasvatettua, mutta oikein tyytyväinen olen tähänkin tulokseen, että niitä lihaksia edes näkyy, vaikka pienet olisivatkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen/olin kanssa laihaläski ja vuoden alussa aloin miehen opastuksella (käynyt nuorempana ahkerasti salilla) tekemään 4x viikkoon kehon painolla treeniä ja kyllä nyt jo on kroppaan tullut paljon jäntevyyttä ja lihaksia, eron huomaa ihan selvästi, vielä kun muistaa syödä oikein ja tehdä toimivia liikkeitä oikein. Etureisissä näkyy lihakset todella selvästi, takareisiinkin on tullut sellaiset muhkurat, ryhti parantunut, vatsarasva kutistunut ja käsiin ja yläkroppaan muutenkin tullut lihasta. Hoikka mä edelleen olen eli ei sitä lihasta samalla tavalla tietenkään oo tullut, kuin mitä salilla sais kasvatettua, mutta oikein tyytyväinen olen tähänkin tulokseen, että niitä lihaksia edes näkyy, vaikka pienet olisivatkin.

Niin ja kuten joku jo sanoikin niin kyllä saa kotona säännöllisesti treenaamisessa ottaa kunnolla itseään niskasta kiinni, että "jaksaa" sit kanssa tehdä, koska kotona on niin helppo vaan ajatella, että no mä sit huomenna kun ei ole esimerkiksi salikorttia, jonka maksaminen motivoisi ja sitä, että on pakko aina lähteä varta vasten pois kotoa treenaamaan.

Vierailija

Neljässä viikossa voi saada jo hyviä tuloksia, mikäli todella sitoutuu ruokavalioon ja treeniin. Kaikki ookeri/hiilarit vaan pois, ei alkoholia, panosta proteiiniin, hyvään rasvaan ja kuituun mahan täyttäjänä. Kiinteytyminen on sitä että rasva palaa ja alla lihakset kiinteytyvät ja kasvavat. 

Liikunnasta käy kehonpainoharjotteet, joita tulee tehdä säntillisesti 4-6-kertaa viikossa + aerobinen liikunta, esim. 1-3krt 1h reipasta kävelyä (elimistö tarvitsee tätä palautuakseen + verenkiertoelimistön hyvinvointi). Hyvä olisi, jos viitsisit hankkia pari eri painoista kahvakuulaa ja ehkä jumppapallon lisäksi. 

Kehonpainoharjotteita: https://www.youtube.com/watch?v=5Om6M8elJtg

2. https://www.youtube.com/watch?v=nMKzOFDmU68 

3. jumppapallolla ja medicine ballilla:  https://www.youtube.com/watch?v=FGQ-VD_JvEA 

4. HIIT-voimatreeni käsipainoilla https://www.youtube.com/watch?v=FjARMJtOOjw 

Ruokavalio kuntoon, kunnon kehonpainotreeni 30-45min niin että hiki roiskuu ja joka paikkaan sattuu 4-6kertaa viikossa niin sä olet kesäkuun loppuun mennessä jo ihan eri nainen. Vaivaa se vaatii. Tulee sattumaan, niin kuin kaikki muukin tavoittelemisen arvoinen. Toisaalta viikossa on 168 tuntia ja maksimissaan yhdeksän tuntia terveelle, kiinteälle ja upealle keholle pyhitettynä ei ole paljon. 

Vierailija

Itselleni kotitreenaus on sopinut paremmin kuin treenaus salilla tai jumpassa. Nimenomaan salille "ei tule lähdettyä" mutta kotijumppaan on itselläni ollut matalampi kynnys. Riippuu siis ilmeisesti persoonallisuudesta, mikä toimii ja mikä ei.

Itse kysymykseen: itselleni tuli ensimmäiset huomattavat muutoksen kropassa ehkä kuukauden kohdalla. Omalla kohdallani se tarkoitti vyötärön kapenemista, koska mulla on siinä vähiten pehmustetta muutenkin. Ehkä noin kahden kuukauden jälkeen näkyi selvää muutosta jaloissa, erityisesti reiden alaosassa. Nyt reilun puolen vuoden ahkeran kotiharjoittelun (4-5 kertaa viikossa, suunnitellun ohjelman mukaisesti) jälkeen lihaksia alkaa erottua käsivarsistakin, mikä on mulla ollut se viimeinen paikka, jossa vaikutukset näkyy. Itse asiassa tämä on eka kerta elämässäni, kun mulla on käsissä mitään muotoa!

Vierailija

En suoraan sanottuna usko paskaakaan näihin kotijumppaajien tuloksiin. Ette te kuitenkaan vetele vaikka leukoja ja kyyki aviomies selässä. Jotain läpsyttelyä teette kuitenkin joka ehkä vähän polttaa rasvaa mutta ei mitään lihasta tuo.

- sikaniska Pekka salilta

Vierailija

Kehonpainoharjoituksissa on se vika, että jos ei ole hyvä lihaskunto ei niitä voi tehdä. Esim leuanveto on aivan erinomainen kehonpainoliike, mutta kuinka moni av-mamma kotijumppaaja niitä tekee? Kuinka moni tekee puhtaita etunojapunnerrukksia? Kuinka moni tekee dippejä? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kehonpainoharjoituksissa on se vika, että jos ei ole hyvä lihaskunto ei niitä voi tehdä. Esim leuanveto on aivan erinomainen kehonpainoliike, mutta kuinka moni av-mamma kotijumppaaja niitä tekee? Kuinka moni tekee puhtaita etunojapunnerrukksia? Kuinka moni tekee dippejä? 
 

No eihän rapakuntoinen ihminen voi juostakaan. Tai voi, yrittää, mutta sadan metrin kohdalla uupumus on niin kova että on pakko lopettaa. Mutta hiljaa hyvä tulee. Jos ei jaksa edes kävellä niin aluksi vaikka kontataan jonkinmoinen lenkki. Sitten kävellää. Seuraavaksi kävellään rivakammin. Kun tätä jaksaa hyvin jonkun kilometrin, voi alkaa rauhallisesti hölkkäämään vaikak joka toisen lyhtypylväänvälin. Seuraavaksi hölkätä kolme väliä ja kävellä yhden. Ennen pitkää jaksaa hölkätä 3km ja sitten juosta 5km. 

TIETENKÄÄN leuanveto ei rapakuntoiselta onnistu, mutta leuanvetokuntoon voi päästä kuka tahansa. Ja se vaatii treeniä. Sen treenin voi tehdä kotona, jos yhtään viitsii paneutua ja sitoutua asiaan.

Vierailija

Entäs kun olen nimenomaan läski, eli ylipainoa on +25kg ja lihasta ei sitten missään eikä yhtään. Ikinä en ole harrastanut varsinaisesti liikuntaa, kävelen kyllä suht paljon mutta vatsalihaksia ei ole, ei selkälihaksia, ei käsissä mitään eikä kyllä jaloissakaan kun pikkaisen pohkeessa näkyy. En ole siis edes jumpannut koskaan mitä nyt siis koulun jumppatunneilla, mutta ehkä sitä ei kannata laskea.

Lankutus ei onnistu, punnertamaan en pysty, askelkyykkyjä menee muutama. Miten pääsen kotona alkuun? Sali/jumppatunnit on pois laskuista rahan takia.

N40

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs kun olen nimenomaan läski, eli ylipainoa on +25kg ja lihasta ei sitten missään eikä yhtään. Ikinä en ole harrastanut varsinaisesti liikuntaa, kävelen kyllä suht paljon mutta vatsalihaksia ei ole, ei selkälihaksia, ei käsissä mitään eikä kyllä jaloissakaan kun pikkaisen pohkeessa näkyy. En ole siis edes jumpannut koskaan mitä nyt siis koulun jumppatunneilla, mutta ehkä sitä ei kannata laskea.

Lankutus ei onnistu, punnertamaan en pysty, askelkyykkyjä menee muutama. Miten pääsen kotona alkuun? Sali/jumppatunnit on pois laskuista rahan takia.

N40

Tämä kiinnostaisi minuakin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs kun olen nimenomaan läski, eli ylipainoa on +25kg ja lihasta ei sitten missään eikä yhtään. Ikinä en ole harrastanut varsinaisesti liikuntaa, kävelen kyllä suht paljon mutta vatsalihaksia ei ole, ei selkälihaksia, ei käsissä mitään eikä kyllä jaloissakaan kun pikkaisen pohkeessa näkyy. En ole siis edes jumpannut koskaan mitä nyt siis koulun jumppatunneilla, mutta ehkä sitä ei kannata laskea.

Lankutus ei onnistu, punnertamaan en pysty, askelkyykkyjä menee muutama. Miten pääsen kotona alkuun? Sali/jumppatunnit on pois laskuista rahan takia.

N40


Katso jotain vanhuksille tarkoitettuja jumppaohjeita.

Joogaan hurahtanut

Itse voin samaistua sun onegelmiin. Salilla en viihdy tuntuu, että silmiä jokapuolella. Hankaluuksia tuottaa juuri nuo samat asiat sekä raha. Sain ystävältä vinkin joogan kokeiluun ihan vain kotikonstein. Joogaan retkahdin samantien! Ainoa huono puoli on, että kotona tarvitsee myös välineitä esim. matto jne. vinkkinä edullisimmat välineet olen löytänyt TREENIKAMAT.fi verkkosivuilta. Asiakaspalvelu todella ystävällistä ja henkilökohtaista sekä nopeat toimitukset:) Joogan avulla olen painoa pudottanut muutaman kilon! Mikä parasta jooga on rauhallista, joka sopii mulle tosi hyvin, hyviä videoita löytyy youtubesta, jos tunnit liian arvokkaita!

Vierailija

Panostin 10,12 ja 16 kilon kahvakuulin. Sää tehokkaan ja monipuolisen treenin kotona. Youtube on täynnä hyviä treenivideoita, itse tykkään Bodyrockin videoista.

Ylipainoiset, jotka kyseli neuvoa. Mä lähtisin varmaan eka kävelemään ja siistiin ruokavaliota, et alkais keho tottuu liikkeeseen ja paino tippua. Netti on täynnä videoita, jossa lähdetään ihan alkeista(voi löytyä esim. 30 päivän haasteita, esim. Jillian Michaels ), joten siit sit seuraavaksi. Eka on mielestäni tärkein päästä alkuun ja niitä tavoitteita ja keinoja voi muokata sit matkan varrella.

Tsemiä kaikille!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla