Missä ajassa saan kroppaa timmimmäksi kotikonstein?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun olen nimenomaan läski, eli ylipainoa on +25kg ja lihasta ei sitten missään eikä yhtään. Ikinä en ole harrastanut varsinaisesti liikuntaa, kävelen kyllä suht paljon mutta vatsalihaksia ei ole, ei selkälihaksia, ei käsissä mitään eikä kyllä jaloissakaan kun pikkaisen pohkeessa näkyy. En ole siis edes jumpannut koskaan mitä nyt siis koulun jumppatunneilla, mutta ehkä sitä ei kannata laskea.
Lankutus ei onnistu, punnertamaan en pysty, askelkyykkyjä menee muutama. Miten pääsen kotona alkuun? Sali/jumppatunnit on pois laskuista rahan takia.
N40
Punnerra seinää vasten, tee vatsarutistuksia tai ole nelinkontin ja nosta jalkaa taaksepäin. Muistat varmasti jotain perusliikkeitä koulun jumppatunneilta. Etsi aloittelijoiden kuntopiiri netistä tai yritä tehdä itse.
Minusta on helpompi kuntoilla kotona, koska en jaksa lähteä salille. Olen kuntoillut jo kuukauden ja huomaan, että olen vahvempi.
Vatsat, etunojapunnerrukset ja kyykyt oman kodin rauhassa, ja siihen lisäksi kävelyä ja lenkkiä.
http://www.reservilaisliitto.fi/files/5127/Reservilaisen_kunto-opas.pdf, siitä lisäneuvoja siihen, miten "normaali"-kuntoa ylläpidetään (naisille sovelletut ohjeet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun olen nimenomaan läski, eli ylipainoa on +25kg ja lihasta ei sitten missään eikä yhtään. Ikinä en ole harrastanut varsinaisesti liikuntaa, kävelen kyllä suht paljon mutta vatsalihaksia ei ole, ei selkälihaksia, ei käsissä mitään eikä kyllä jaloissakaan kun pikkaisen pohkeessa näkyy. En ole siis edes jumpannut koskaan mitä nyt siis koulun jumppatunneilla, mutta ehkä sitä ei kannata laskea.
Lankutus ei onnistu, punnertamaan en pysty, askelkyykkyjä menee muutama. Miten pääsen kotona alkuun? Sali/jumppatunnit on pois laskuista rahan takia.
N40
Punnerra seinää vasten, tee vatsarutistuksia tai ole nelinkontin ja nosta jalkaa taaksepäin. Muistat varmasti jotain perusliikkeitä koulun jumppatunneilta. Etsi aloittelijoiden kuntopiiri netistä tai yritä tehdä itse.
Minusta on helpompi kuntoilla kotona, koska en jaksa lähteä salille.
Mutta kun noita ei täysin lössö mamma tee kotona oikein. Voihan sitä istua telkkarin edessä ja heilutella jalkaa ylös alas tai nojailla seinään viisi minuuttia, ja sitten ihmetellään kun ei se paino laske eikä mitään tapahdu. Joten voikin jatkaa taas löhöilyä ja syömistä, ja selittää että olen kyllä treenannut, mutta en mä laihdu siitä huolimatta. Liikkeet voi katsoa netistä, mutta se, kuinka niitä tehdään oikein, niin että niistä on jotain hyötyä, olisi kyllä parempi oppia asiantuntijan kanssa. Ja myös jatkaa niin, että joku katsoo vähän perään kuinka ne tekee, muuten menee sellaiseksi mitääntekemättömäksi heilumiseksi vain. Tämä on nähty ja kuultu niin sata kertaa.
Minkälaisia käsiliikkeitä te teette kotona?
Joogaan hurahtanut kirjoitti:
Erilaisilla kombinaatioilla suurinta osaa tuon videon liikkeistä n. 5 kertaa viikossa. Nykyisellään niin, että valitsen päivän liikkeet, teen toistoja 12-16 liikkeestä riippuen ja kun kaikki on käyty läpi pidän 1-3min tauon ja käyn kaikki läpi uudestaan ja sama vielä uudestaan. Eli yhteensä kolme kertaa. Aikaa menee n. 25min. Se on ihan hyvä yläkroppatreeni. Näin kesäisin panen läheisen salini jäsenyyden jäihin ja keskityn juoksuun, pyöräilyyn ja kotitreeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Joogaan hurahtanut kirjoitti:
Erilaisilla kombinaatioilla suurinta osaa tuon videon liikkeistä n. 5 kertaa viikossa. Nykyisellään niin, että valitsen päivän liikkeet, teen toistoja 12-16 liikkeestä riippuen ja kun kaikki on käyty läpi pidän 1-3min tauon ja käyn kaikki läpi uudestaan ja sama vielä uudestaan. Eli yhteensä kolme kertaa. Aikaa menee n. 25min. Se on ihan hyvä yläkroppatreeni. Näin kesäisin panen läheisen salini jäsenyyden jäihin ja keskityn juoksuun, pyöräilyyn ja kotitreeneihin.
Kiitos paljon vinkeistä! Täytyy kokeilla jos nuo liikkeet toimisivat. Oletko kuullut laitteesta nimeltä Burn Machine? Tarvisin tietoa ja kokemuksia kyseisestä laitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Minusta on helpompi kuntoilla kotona, koska en jaksa lähteä salille.
Mutta kun noita ei täysin lössö mamma tee kotona oikein. Voihan sitä istua telkkarin edessä ja heilutella jalkaa ylös alas tai nojailla seinään viisi minuuttia, ja sitten ihmetellään kun ei se paino laske eikä mitään tapahdu. Joten voikin jatkaa taas löhöilyä ja syömistä, ja selittää että olen kyllä treenannut, mutta en mä laihdu siitä huolimatta. Liikkeet voi katsoa netistä, mutta se, kuinka niitä tehdään oikein, niin että niistä on jotain hyötyä, olisi kyllä parempi oppia asiantuntijan kanssa. Ja myös jatkaa niin, että joku katsoo vähän perään kuinka ne tekee, muuten menee sellaiseksi mitääntekemättömäksi heilumiseksi vain. Tämä on nähty ja kuultu niin sata kertaa.
No jos se turhanpäivänen jumppa vaikka motivoisi joskus liittymään sinne pyhälle salille, jossa voi sitten nostella kaikki päivät niitä oikeita painoja ja saada oikeita tuloksia? Koska mistään kotona tehtävästä kuntoilusta ei ole mitään hyötyä, eikä kukaan ole koskaan oikeasti motivoitunut jumppaamaan kotona. Olen samaa mieltä siitä, että asiat olisi parempi oppia asiantuntijan kanssa, mutta se ei ole aina mahdollista.
En vaan jaksa ymmärtää tätä nykyistä kotiliikunnan totaalista dissaamista aivan kuin se olisi aina täysin hyödytöntä.
T. Kotijumpalla tuloksia saanut
Osalla keskustelijoista on ihmeellinen käsitys siitä, että kotona ei voi saada mitään tuloksia. Eihän siellä salillakaan saa, jollei kukaan neuvo. Kuten monet ovat tässä ketjussa kertoneet, osalle kotijumppa sopii paremmin kuin salilla käyminen. Itsekin kuulun niihin, jotka eivät vaan laiskuuttaan jaksa lähteä salille, mutta kotona jumppamalla lihakset ovat tulleet ekan kerran ikinä esiin. Lisäksi kyse on monelle taloudellisesta pakosta liikkua edullisesti.
Miksi yleensä pitää aina olla niin hirveän negatiivinen toisten liikkumistapoja kohtaan? Entä jos ihmiset ihan oikeasti ovatkin erilaisia ja joku voi saada tuloksia tavoilla, joissa itse epäonnistuit?
Kotijumpan dissaavat ne, jotka tienaavat kuntosalitoiminnalla. :)
Mä sain hyvät näkyvät lihakset käsivarsiin ja vatsaan ihan kotijumpalla. Punnerruksia ja istumaannousuja lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Panostin 10,12 ja 16 kilon kahvakuulin. Sää tehokkaan ja monipuolisen treenin kotona. Youtube on täynnä hyviä treenivideoita, itse tykkään Bodyrockin videoista.
Ylipainoiset, jotka kyseli neuvoa. Mä lähtisin varmaan eka kävelemään ja siistiin ruokavaliota, et alkais keho tottuu liikkeeseen ja paino tippua. Netti on täynnä videoita, jossa lähdetään ihan alkeista(voi löytyä esim. 30 päivän haasteita, esim. Jillian Michaels ), joten siit sit seuraavaksi. Eka on mielestäni tärkein päästä alkuun ja niitä tavoitteita ja keinoja voi muokata sit matkan varrella.
Tsemiä kaikille!
Ruokavalio on siistitty ja päivittäiset kävelylenkit on ollut mukana jo vuoden päivät, nykyisin lenkki on reilun tunnin. Ongelma on se että missään muualla kuin lenkin kestossa/pituudessa tämä muutos ei näy. Paino on sama ja ihan yhtä löllö ja lihakseton sitä on kuin vuosi sitten. Pitäisi saada tuloksiakin!
Uinti on myös tehokasta! Kiinteyttää ja vahvistaa koko kroppaa ja kuluttaa reilusti kaloreita. Toki hyvä käydä joku uintitekniikkakurssi siihen pohjalle nii säästyy monelta vaivalta.
Minä olen treenannut pt n johdolla tammikuusta asti, 3-4 x viikko salilla. Ja tulokset on niin huippuja vaikka ruokavalio ei ole tosiaan mikään rahkaa ja kasviksia ja kananmunan valkuaista. Syön normi kotiruokaa,tiedostavasti tosin . ei pastaa, tarpeeksi protskuja, sokeri minimoitu yhteen herkkuun päivässä. Rasvaa syön mielin määrin, raakasuklaata ja pähkinöitä ja turkkilaista jogurttia hunajan kanssa ...
Mutta vartalo on ihan eri kuin tammikuussa, paino ei ole tosin tippunut yhtään ( bmi ollut alusta asti 21)
Eli te joilla ei ole rahaa: saatteko ikinä mitään lahjoja keltään? Jos vaikka vanhemmat ja miehet yhdessä ostaisivat puolikkaan pt paketin joksikin yhdistetyksi joulu ja synttärilahjaksi ja itse saisi säästettyä puolet? Se vaan on niin palkitsevaa ja tehokasta kun ammattilainen tekee sitä ohjelmaa ja tarkistaa tekniikat ja katsoo että tosiaan teet täysillä.
Varmaan kototreenilläkin jotain saavuttaa mutta tulokset on niin nopeita dramaattisia ammattilaisen avulla
Rapakuntoiselle suosittelen äitiysjumppaohjeita, sieltä löytyy monia hyviä, mutta helppoja ohjeita. Esim. FitPregnancy lehden sivuilta. Tässä ainakin ihan kiva perusjumppa http://www.fitpregnancy.com/exercise/prenatal-workouts/30-minute-total-….
Perusjumppaliikkeisiin pääsee myös tutustumaan Helsingissä Friskis&Svettiksen Kaivopuiston ilmaisissa jumpissa. Sadan muun jumppaajan joukossa kukaan ei ehdi edes huomaamaan, että viime vuosina ei ole tullut käytyä jumpassa. =)
Ihan samoihin tuloksiin voi päästä kotona kuin salilla, salilla käynti nyt vaan on joku trendi juttu. Ihan kun ihmiset olisivat olleet huonokuntoisia ja lihavia ennen kuntosalien olemassa oloa!!! Tuskin tässä nyt mitään kehonrakentajaa ollaan kenestäkään tekemässä.
Itselle parhaiten toimii jokin lajitreeni koska se on hauskempaa yksin olohuoneessa ähkiminen. Eli mieti kiinnostaako jokin urheilulaji, mikä vaikuttaisi kivalta? Nykyään on joukkuelajeissa paljon höntsytoimintaa johon varmasti pääsee helposti mukaan. Tai jos kamppailulajit kiinnostaa niin miten olis joku alkeiskurssi? Myös työväenopistot järjestää jos jonkinmoisia liikuntakursseja kuten joogaa ja tanssia todella edullisesti. Eli ei se sali ja lihaskuntoharjoittelu ole ainoa tapa saada kuntoa kohoomaan, nää nyt oli vaan ehdotuksia jos haluaa mielekkäämpiä ja erilaisia tapoja liikkua. Ajan myötä, kunnon kohotessahan voi sitten jopa innostua lihasharjoittelusta, mutta ensimmäisenä kyllä keskittyisin löytämään motivaation ja innon liikkumiseen.
Googlaa Freeletics: kovatehoista kehonpainotreeniä. Varmasti muuttaa ulkomuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panostin 10,12 ja 16 kilon kahvakuulin. Sää tehokkaan ja monipuolisen treenin kotona. Youtube on täynnä hyviä treenivideoita, itse tykkään Bodyrockin videoista.
Ylipainoiset, jotka kyseli neuvoa. Mä lähtisin varmaan eka kävelemään ja siistiin ruokavaliota, et alkais keho tottuu liikkeeseen ja paino tippua. Netti on täynnä videoita, jossa lähdetään ihan alkeista(voi löytyä esim. 30 päivän haasteita, esim. Jillian Michaels ), joten siit sit seuraavaksi. Eka on mielestäni tärkein päästä alkuun ja niitä tavoitteita ja keinoja voi muokata sit matkan varrella.
Tsemiä kaikille!
Ruokavalio on siistitty ja päivittäiset kävelylenkit on ollut mukana jo vuoden päivät, nykyisin lenkki on reilun tunnin. Ongelma on se että missään muualla kuin lenkin kestossa/pituudessa tämä muutos ei näy. Paino on sama ja ihan yhtä löllö ja lihakseton sitä on kuin vuosi sitten. Pitäisi saada tuloksiakin!
Hmm.. No sit täytyy muuttaa jotain. Keho tottuu aika nopeasti tietynlaisiin juttuihin ja kehitys tapahtuu kun tekee jotai uutta. Eli tekisin niin, että et tosin jotain kymppiä youtubesta tai jonku haasteen ja tekisin sen. Sit ku se on tehty etsii uusia jne. Ei koko ajan samaa vaan muuttanut kesto ja rankkuutta. Oletko muuten ajatellut,että alkaisi koittaa juoksua jos kävely sujuu jo mallikkaasti? Mä en osaa näis niin neuvoa, mut urheilua kannattaa harrastaa sen terveyden ja pään hyvinvoinnin takia (itsellä ainakin suurin juttu). Liikunnassa kuitenkin tärkeää, että se motivoi tai on hauskaa, jotta siitä tulee säännöllistä.
Etkä voi sanoa itseä rapakuntoiseksi jos pystyt kävelemään reippaasti (tässäkin tehoja kannattaa vaihdella), joten sulla on hyvä pohja alkaa tekeen jotain erilaista :)
En ole ammattilainen, mutta toivottavasti olisi jotain apua:)
Et sinäkään varmaan ihan aluksi tehnyt salilla sellaisilla painoilla kun teet nyt?
Leuanvetoa avustan kuminauhalla, kaksi leukaa menee jo ilman ja tästä vaan ylöspäin.
Etunojapunnerrukset voi ensin tehdä korokkeen kanssa (naisten punnerrukset ajanhukkaa) ja dipit onnistuu hyvin sohvapöytää vasten tai tuolin reunaa vasten. Myös porrastreeni onnistuu monilla kotona tai vähintään lähimmällä juna-asemalla.