Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kirjoitti M:n paperit, yhtäkään laudaturia ei tullut todistukseen :( EEMMC, yliopistoon piti hakea, mutta eikai noilla papereilla mahdollisuudet kovin hyvät tule olemaan.

Sivut

Kommentit (40)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei noilla papereilla koville aloille saa lähtöpisteitä, mutta ainahan on ne kiintiöt joissa vain pääsykoe suoritus merkitsee. Olisin itsekin kyllä pettynyt noihin papereihin, ymmärrän surusi :/ t. 7 laudaturin ylioppilas ja oik.tiet.yo, jonka kaikki kaveritkin ovat päässeet yliopistoon vaikka kirjoittivat huonommin.

Vierailija

Itse taisin kirjoittaa juuri samanlaiset paperit reilu 10 vuotta sitten..ammattikorkeakoulun kävin ku ei lukeminen kiinnostanut. Hyvin oon pärjännyt elämässä. 60 000€ vuositulot..

Vierailija

Nro 6 oikein ymmärtää ap:n surun. Voi herran jestas. Lapsi on päässyt ylioppilaaksi, kirjoittanut aivan hyvät paperit ja äiti suree. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse taisin kirjoittaa juuri samanlaiset paperit reilu 10 vuotta sitten..ammattikorkeakoulun kävin ku ei lukeminen kiinnostanut. Hyvin oon pärjännyt elämässä. 60 000€ vuositulot..

Onko 60 000€ vuodessa mielestäsi hyvin pärjäämistä...? Matalalla on tavoitteet. Tienasin sen verran opiskeluajan viimeisinä vuosina reilu parikymppisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nro 6 oikein ymmärtää ap:n surun. Voi herran jestas. Lapsi on päässyt ylioppilaaksi, kirjoittanut aivan hyvät paperit ja äiti suree. 

Miksei ihmisellä saisi olla kovempia tavoitteita kuin "ihan hyvä"? Ei kaikkien tarvitse kirjoittaa laudatureita, mutta kai ymmärrät, että jotkut voivat olla pettyneitä muuhun. Niin kuin edelläkin keskusteltu, jollekin 60 000€ on hyvät tulot ja toiselle taas se on pikku rahaa. Riippuu tavoitteista. :) ei pitäisi aina olla tuomitsemassa kunnianhimoisia ihmisiä.
T: nro 6

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko 60 000€ vuodessa mielestäsi hyvin pärjäämistä...? Matalalla on tavoitteet. Tienasin sen verran opiskeluajan viimeisinä vuosina reilu parikymppisenä.

Onko vuositulojen määrä ainoa mittari elämässä pärjäämisessä?? Jösses...

Vierailija

Tästä on vuosia, mutta pettynyt olin. Cum laudea ja magna cum laudea koko rivi. Olihan se tietysti tiedossa, että laiskan pulskeinen kuopus kyseessä. 

Kolme isoa sisarusta vetänyt laudatur-linjaa, muutama eximia vain joukossa. Itse kirjoitin aikoinaan viisi laudaturia ja yhden magnan. Silloin ei siis eximiaa tunnettu. 

Eipä minustakaan kyllä kummoista silti tullut. Yliopisto-opiskelut jäivät kesken ja nykyään toimin koululaisten iltapäiväkerhon ohjaajana. Tähän kouluttauduin myöhemmällä iällä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmisellä saisi olla kovempia tavoitteita kuin "ihan hyvä"? Ei kaikkien tarvitse kirjoittaa laudatureita, mutta kai ymmärrät, että jotkut voivat olla pettyneitä muuhun. Niin kuin edelläkin keskusteltu, jollekin 60 000€ on hyvät tulot ja toiselle taas se on pikku rahaa. Riippuu tavoitteista. :) ei pitäisi aina olla tuomitsemassa kunnianhimoisia ihmisiä.

No ne tavoitteet voisi sitten tyytyä asettamaan itselleen, ei toisille. Se oma lapsikin on kuitenkin ihminen, jolla on oma elämänsä. Ja oikeasti, onko tämä nyt jotenkin surun asia? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta se on ihminen itse joka ne tavoitteet asettaa. Ei äiti eikä kukaan muukaan. Äidin sietäisi olla ylpeä. Ja turha muistella jotain omia ylioppilaspapereita, reaaliaineeessa mahdollisuus vastata kaikkein helpoimpiin kysymyksiin ja E:tä ei varmaan oltu edes keksitty vielä silloin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ihmisellä saa olla koviakin tavoitteita. Tässä tapauksessa on vaan tuntuu olevan niin, että ap määrittelee lapsensa tavoitteet ja pettyy sitten, kun tavoitteet einehkä täytykään. Kannattaa antaa lapsen elää omaa elämäänsä ja asettaa omat tavoittensa. Ap eläköön omaa elämäänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meinasin sanoa samaa, mutta sitten ajattelin että onhan se toisaalta hienoa, jos on onnellinen siitä vähästä mitä saa.

Vierailija

Oot paska mutsi palkinnon ansainnut. Sä oot syyllinen sun lapsen huonoon koulumenestymiseen. Nyt et päästä kuopustasi minnekkään kesäksi noin huonoilla tuloksilla vaan rääkki päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta se on ihminen itse joka ne tavoitteet asettaa. Ei äiti eikä kukaan muukaan. Äidin sietäisi olla ylpeä. Ja turha muistella jotain omia ylioppilaspapereita, reaaliaineeessa mahdollisuus vastata kaikkein helpoimpiin kysymyksiin ja E:tä ei varmaan oltu edes keksitty vielä silloin.

En ole ap, mutta olisin ylpeä jos lapsi olisi keskimääräistä vähälahjaisempi ja kovalla työllä kirjoittanut noin hyvät arvosanat.

Jos taas lapsi olisi selkeästi lahjakas, vetänyt lukion läpi nollat taulussa ja laiskuuttaan kirjoittanut noin keskinkertaiset arvosanat, olisin pettynyt kuten ap.

Pitää siis suhteuttaa lähtötasoon ja tehdyn työn määrään. Niiltä, joille on enemmän annettu, on voitava myös enemmän vaatia.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat