Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olette facebookissa?

Ap
24.05.2016 |

Rehellinen vastaus kiitos.
Miksi olette facebookissa? Kiinnostaako teitä oikeasti "kavereiden" kuulumiset vai oletteko vain uteliaita vai haluatte näyttää muille miten hieno elämä teillä on?

Liityin vasta myöhään facebookkiin ajatuksena saada yhteys jo unohtuneisiin kavereihin ja se että saisi pidettyä heihin paremmin yhteyttä. Nyt totean että ei ole facebook asiassa auttanut... Ihmiset päivittelee kuvia ja julkaisee juttuja joista sitten tykätään, ihan kiva joo. Julkaisin muutaman lauseen miten päiväni on mennyt ja kuvan ja lopussa kysyin miten sinun päiväsi on mennyt. Yksi kaveri vastasi, olisihan sitä voinut yv:n laittaa jos ei halua vastata kuvan alle. Mutta ei. Ehkä minulla ei ole kavereita ketä kiinnostaisi vaihtaa kuulumisia...entiedä. Aloin pohtimaan miksi ihmiset on facebookissa. Aloin myös pohtimaan mitä järkeä julkaista kuulumisia ja kuvia ihmisille keyä ei oikeasti kiinnosta? En taida mitään enää julkaista tai päivitellä tai tykkäillö tai vastailla kenellekkään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo elämän esittelyt ovat joskus koomisia, kun tietää totuuden. 

Yhdelläkin tyypillä on vapusta ihania brunssikuvia picnikseurueen kanssa. Totuus on, että illansuussa oli mustamaija kotiovella ja äijä hakannut naaman mustelmille. Siitä ei -- kas kummaa -- mitään päivitystä. 

Vierailija
2/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa erilasten ryhmien takia olen siellä. Kirppiksiä ym. mutta mulla tuo yhteydenpito kaukaisempiin ystäviin kyllä mys toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
4/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä mm. hauskojen kavereiden ja hyvien keskusteluryhmien (harrastuspiiri, sukulaisten oma ryhmä jne.) takia. Näen sitä kautta, mitä kuuluu niille serkuille, joita tapaan muutaman vuoden välein. Saan nähdä kuvista kuinka heidän lapsensa kasvavat. Saan nauraa päivittäin kavereden hyville päivityksille, hauskoille meemeille (ne huonot on tosi vaivatonta ohittaa) ja saan ihastella lemmikkikuvia näin eläinrakkaana. Pidän yhteyttä vanhoihin koulukavereihin, joskus vaan tykkään kuvista, aika paljon myös kirjoitellaan viestejä.

Totta kai jokainen elää siellä siloteltua elämää, tai toisaalta joku haluaa olla oikein tosi "erilainen" ja jakaa jotain surullista tai traagista elämästään. Se on nykyajan henki ja sen kun hyväksyy ja tiedosta, että totta kai jokaisessa ikionnellisessa perheessä on ne omat ongelmansa, joita ei tosiaan haluta jakaa Facessa, niin mitä sitten. Ja miksi pitäisikään jakaa.

Vierailija
5/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin Facebookiin alunperin siksi, että tyttäreni lähti kesäksi Meksikoon ja sanoi, ettei ala pitämään jokaiseen sukulaiseen ja ystävään yhteyttä erikseen vaan päivittää matkakuulumisiaan Facebookiin. Tämä olikin ihan hyvä ratkaisu, sillä pari viikkoa lähtönsä jälkeen alueelle iski hurrikaani enkä saanut tyttöön yhteyttä enää millään tavalla. Facebookista kuitenkin löytyi paikallisia, joilla sähköt ja tietoliikenneyhteydet toimivat edelleen ja he pystyivät pitämään mut tilanteesta ajan tasalla. Muutaman päivän päästä palasivat tyttärenkin tietoliikenneyhteydet. 

Mua kiinnostaa kavereiden ja sukulaisten kuulumiset ja myös heidän muut päivityksensä. Fb-kavereissani on ihmisiä eri ikäluokista, jopa yli 86 v isäni ja 84 v kummitätini ja nuorimmat taas ovat olleet serkkujeni teini-ikäisiä lapsia. Kuulun myös useisiin ryhmiin, esimerkkinä erilaiset ruokaryhmät, kirppis- ja retroryhmät, keskusteluryhmät, avustusryhmät, ryhmä entisistä koulukavereista, nykyisen asuinalueeni ryhmä, muutaman lapsuuteni paikkakunnan ryhmät jne. 

Facebookin kautta tulee myös aika paljon erilaisia tapahtumakutsuja ja järjestän itsekin tapahtumia Facebookin kautta. Yksityisviesteillä viestittelen lähes päivittäin. 

Vierailija
6/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- helppo tapa pitää yhteyttä useisiin ihmisiin samalla kertaa

- mielenkiintoista lukea kuulumisia sellaisilta ihmisiltä, joihin ei tule pidettyä yhteyttä mutta joiden kanssa on kuitenkin enemmän tai vähemmän tuttu

- sieltä kuulee nopeimmin tulevista tapahtumista ja uutisista.

Vierailija
7/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ajatellut tuota samaa kuin ap. Itselläni ei ole mitään tarvetta kuulua FB:een, en halua jakaa netissä itsestäni enkä perheestäni mitään. Enkä ikinä lukisi mitään muiden juttuja, ei vaan kiinnosta. Mutta älkää kuvitelko kuitenkaan ettenkö muuten livenä olisi ihmisistä kiinnostunut, minusta on kiva kohdata ihmisiä kasvotusten tai puhua kaukana asuvan ystävän kanssa pitkä puhelu. Faceen en mene, en halua enkä tarvitse sitä. En myöskään mene vain siksi että sinne jotenkin kuuluisi liittyä, olen oikein mielelläni tässä asiassa täysin oman tieni kulkija!

Vierailija
8/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siellä, en ole ollut enää 3 vuoteen. En halua kertoa mitään elämästäni ulkopuolisille, enkä myöskään halua yhteydessä keneenkään. Minusta oli lähinnä vaivaannuttavaa ,kun fb:ssä ollessa joku vanha työkaveri tai sukulainen laittoi kaveripyynnön .Sitten se oli pakko muodon vuoksi hyväksyä, ja sitten kuitenkin ärsytti, että en minä jaksaisi tuon kanssa olla tekemisissä.

Vierailija
9/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikasta...

Insta

Vierailija
10/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin siksi, kun sitä kautta on halvempi kirjoitella viestejä. En oikein tykkää puhua puhelimessa ja isot laskut hirvittävät. Kirjoittamalla saa pitemmän jutun aikaiseksi ja ne jää sinne. Minulla ei ole älypuhelinta, joten kuviakaan ei ole kuin pari, jotka lapset ovat laittaneet ne sinne. Kavereita on nyt parikymmentä. Toisten päivityksiä on kiva lukea ja laitan itsekin, jos jotain hauskaa on sattunut.

Yksikään minun kavereista ei tee päivityksiä, että katsokaa, miten ihanaa minun elämä on. Matkakuvat reissusta tai kuvat valmistuneesta remontista ei minusta ole sellaisia.

Vierailija
11/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin liityin koska sinne "kuului" liittyä ja "kaikki" oli siellä :D Nyt lähinnä seurailen jotain ryhmiä, sivuja ja tapahtumia, selailen tuttujen kuulumisia ja juttelen joskus parin kaverin kanssa.

Itse en oikeastaan enää päivitä mitään facebookkiin, lähinnä tykkäilen välillä ja joskus vaihdan profiilikuvaa. 

Vierailija
12/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, ja facebookin kautta pysyn hyvin kärryillä mitä Suomeen kuuluu, ystäville, tutuille, ja sukulaisille. Sitä kautta saan myös helposti kaikille tiedon kun olen Suomessa, jos joku haluaa ja ehtii tavata.

Vierailija
13/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä siksi, koska koirani rotuyhdistyksen reaaliaikainen tiedotus ja jäsenten välinen kommunikaatio on aika pitkälti pesiytynyt sinne, vaikka se ei yhdistyksen virallinen tiedotuskanava olekaan. Siellä käydään myös suurimmat mittelöt jäsenten välillä, siellä saa siis kaiken tiedon kuppikuntien tämän hetkisestä tilanteesta.

Facesta saan myös tietoa paikkakuntani tapahtumista, sillä minulle ei tule paikallislehteä, jossa tiedot muuten olisivat.

Kuulun myös lähiruokarinkiin ja teen tilauksia kyseisen faceryhmän kautta. Kyseisen ringin tuotetilaukset kun tehdään vain siinä ryhmässä.

Ja onhan sitä kiva katsella, kun jotkut tyhmät tekee julkisia päivityksiä ja tiedottaa koko maailmalle, kuinka heidän teininsä ajoi mopon ruttuun ja kuva verisestä naamasta leviää kaikelle kansalle. Samaa sarjaa muut perhealbumit henkilökohtaisuuksineen, joita itse en esittelisi kuin kotona lähipiirille.

Vierailija
14/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin nyt myöhäisenä liittyjänä ollut valmis siihen, että jakaisin silloin tällöin jonkun sattumuksen omasta elämästäni. Mutta nyt sinne linkitetään vain uutisia ja artikkeleita. Tai mainostetaan tapahtumia. Sellaista päivitystä, jossa ei olis kuvaa ja mainittaisiin tyyliin sain aamulla sakot/löysin pitkään kateissa olleen sormuksen tms. yhtään mitään reaaliaikaista omasta elämästä, en ole tällä vajaan parin vuoden fb-kokemuksellani nähnyt ainuttakaan. Ainoana poikkeuksena on, jos ollaan matkoilla - ja siitä toki kuva todisteena.

Vierailija
15/15 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin nyt myöhäisenä liittyjänä ollut valmis siihen, että jakaisin silloin tällöin jonkun sattumuksen omasta elämästäni. Mutta nyt sinne linkitetään vain uutisia ja artikkeleita. Tai mainostetaan tapahtumia. Sellaista päivitystä, jossa ei olis kuvaa ja mainittaisiin tyyliin sain aamulla sakot/löysin pitkään kateissa olleen sormuksen tms. yhtään mitään reaaliaikaista omasta elämästä, en ole tällä vajaan parin vuoden fb-kokemuksellani nähnyt ainuttakaan. Ainoana poikkeuksena on, jos ollaan matkoilla - ja siitä toki kuva todisteena.

Mä teen tällaisia päivityksiä päivittäin :)