Vierailija

Mulla on vieras ja se käy mun vessassa. Siellä sattuu olemaan pieni hammastahnatahra kaakelissa. Hän mainitsee sen ja kysyy olenko huomannut sen. Tai olenko huomannut finnin omassa nenässäni tai voi, miten huonosti mun pihalla kasvaa nurmikko. Ja ehkä sulla jäi tästä pullasta kardemumma pois tai sitten sitä on liikaa.

Miten nää tämmöiset saa helpoiten vaikenemaan?

Kommentit (13)

Vierailija

Töissä on samanlainen. Olen oppinut vain suhtautumaan huomautteluun niin, että joko jatkan sitä mitä olen tekemässä ja teeskentelen, etten kuule. Vaihtoehtoisesti katson häntä ja hymyilen hölmön näköisenä vastaamatta suunnilleen muuta kuin "joo". Huomauttelu on vähentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hammastahnatahrasta huomauttamiseen olisin vastannut: "No mikset pyyhkinyt sitä pois?"

Finnistä huomauttamiseen: "No jos se häiritsee niin purista se ihmeessä pois"

Kardemummasta huomauttamiseen: "Tossa on kardemummatanko, voit siitä laittaa lisää" tai jos on liikaa, niin "no nypi ne ylimääräiset pois"

ja jatkat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Luulisi loppuvan.

Vierailija

Minä aloin välttelemään huomauttelijaa. Aivan ihme tyyppi! Tutustuin mammapiireissä ja kutsuin kylään. Akka kolusi koko huushollin ja jäkätti lattialistojen pesemättömyydestä. Hän löysi niiden päältä pölyä.

Ruokapöydässä sama rouva jatkoi selostustaan etenkin lapsilleen kuinka outoa ruokaa heille nyt tarjoillaankaan. Ei ihme etteivät lapset syöneetkään mitään ja yrittivät häiritä parhaansa mukaan meidän lastemme syömistä.

Olisi luullut seurueen poistuneen tuon kamalan illallisen jälkeen meiltä koska rouvaa eivät miellyttäneet edes perintöastianikaan. Seurue jäi vielä illaksi ja valitti kun meidän iltapalammekaan ei ollut heidän makuunsa. Lopulta sanoin suoraan että nyt meillä mennään nukkumaan ja saattelin seurueen kuistille.

Vierailija

Välttely. Tuollaiset ihmiset käyvät heikomman kimppuun, eivät koskaan vahvemman. Olet jo hävinnyt. Yrität vaan vältellä mahdollisimman paljon. Juokset vaikka ihan karkuun kun näet tyypin tulevan. Toinen vaihtoehto on se, että yrität opetella olemaan mahdollisimman ilkeä ja veemäinen. Tosin sitten sinusta tulee oikeasti todella veemäinen tyyppi. Toisaalta, siitä on kyllä elämässä hyötyäkin...

Vierailija

Täällä haisee joku.
AI mikä
Nuuh nuuh
Se on tuo ruoka
Aha se taitaa olla ihan Liian erikoista teille
Ymmärrän kyllä että ette ole nähneet ennen mitään näin eksoottista. Meidän pikku puppeli rakastaa tätä. Me annetaan hänen maistaa kaikkea.

Vierailija

Välttely kyllä auttaa. Ja kylmän viileänä olo. Nyt yksi tämmöinen tuntuu suorastaan ikävöivän minua. Mut tykkään yhä enemmän olla etäämmällä :)

Vierailija

Löytyi tämä.
Mulla duunikaveri, joka tietää aina vähän paremmin ja osaa ottaa huomioon oikeat seikat kustakin asiasta.
Jouduin pyytämään häntä tekemään erään asian. Ensin sanoi että tehdään niinkuin ennenkin. Tehty viimeksi ennen lomia. Sanoin selvittäneeni että vuoteen ei ole tehty, ei voi enää vaan pitää tehdä uusilla ohjeilla. Pyysin häntä soittamaan jos ei usko. Olin itse jo soittanut, mutta tietystä syystä en voinut itse tehdä tätä duunia. Sanoin kyllä jo selvittäneeni soittamalla itse.
Häipyi jonnekin soittamaan ja saamaan uudelleen samat ohjeet jotka olin laittanut hänelle paperille.
Töppäsi yhden kohdan, en sanonut mitään.
Seuraavaksi hän opasti minua että pitää ilmoittaa tästä nyt eräälle, joka jatkohoitaa. Sanoin sen kai olevan jatkohoitajan asian kuinka se tulee hoidetuksi. Ei mene niin, kyllä kuulemma vastuu on meillä, vaikka me olemme asiakkaana ja kyse aivan pienestä jutusta ja olemme osuutemme tehneet. Asian hoito vaati autokyytiä. Tiesin että tulee hoidetuksi autolla, koska vettä satoi aivan hirveästi. Olin oikeassa.
Silti hän koki näyttäneensä minulle. En minä taistele paikasta hänen kanssaan, olen määräaikainen.
Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Inho ja epäluottamus muita kohtaan? Vittuilunhalu? Pätemisentarve? Mikä?
En näytä ihmetystäni hänelle. Vastailen sitä mukaa kun kyselee. Kyseessä on yleishyödyllinen laitos, ei mikään oikea yritys.

Vierailija

Sille on tullu se kuva, että oot pyrkimässä sen paikalle. Kokee saavansa oikeutta ja vahvuutta sillä, että alistaa ja polkee sua. Ajattele niin päin että I don't give a shit ja ehkä on parempi tunnustaa hänen paremmuutensa. Jos lähdet oikomaan niin tilanne vain tulehtuu enemmän.
Itselleni kävi just niin, että multa kysyttiin yhtä asiaa. Samantyyppinen naishenkilö sekaantui keskusteluun ja antoi vanhat ja väärät tiedot. Korjasin sitten ne kysyjälle. Ihan vain tyynesti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat