Kaveri lähettää joka pv "kato eikö oo söpö"-kuvia lapsestaan
Onko muille sattunut tälläistä, miten ootte reagoineet?
Suoraan sanottuna ei kiinnosta pätkääkään jokapäiväiset "kato eikö oo söpö"-kuvat joissa, Pekka istuu, Pekka syö, Pekka itkee ja Pekka laulaa. Kaikkein kamalinta on että soittaa välillä tämän lapsen ominaisuudessa, siis että se 1 vuotias möngertää siellä ja pitäisi puhelimessa olla sitten jotenkin "ihanaa guguguugug, mitä pekalle kuuluu, onko pekka syönyt". Gsus.
Mulla puhelin täyttyy viikoittain näistä kuvaviesteistä ja saan jatkuvasti olla poistamassa näitä Pekka kuralätäkössä kuvia.
Mitä oikeesti hittoa?
Ei nyt ihan tunnu normaalilta, millä sais sanottua että nyt on vähän lähtenyt lapasesta?
Mieluiten niinn ettei se loukkaisi tietenkin, epäilenpä vaan että se lienee mahdotonta kun ei hän näytä ymmärtävän itse ollenkaan.
Oisko vinkkejä?
(pahoittelut virheistä, pikakirjoitan tauolla:))
Kommentit (40)
Äidillä taitaa olla tekemisen puute, kun ehtii ottamaan jatkuvasti kuvia, ja kaverit vähissä, kun yhdelle on jaettava kaikki kuvat. Yksi kuva päivässäkin voi olla liikaa.
Noi vauvan kanssa pakkopuhutut puhelut on ihan kamalia. Olen joutunut niitä itekin sietämään. Kiva siinä "jutella", kun toisessa päässä vauvan vanhempi supattaa "sano nyt kukkuu! Sanoi kukkuu!", "sano kakka! KAKKA!"
Ja ite on siinä ihan, että wtf, "no mutta onkos siellä Sirpa-Irmeli, tuota joo, ootkos ollut tänään ulkona? .. ai just. No onkos siellä aurinko paistanut? Onkos äiti siinä vai lähtikö äiti kauppaan?" Sit sieltä vastaa Sirpa-Irmelin mutsi hörähtäen, että "tietty mä oon täällä! en kai mä yksin jättäis vuoden vanhaa!" No kidding Einstein..
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri lähettää mulle selfieitään useita kertoja viikossa. Oon laittanu asetukset niin, ettei kuvat tallennu automaattisesti, enkä edes avaa kuvia jos näen sen olevan hänen oma peilipose. Vastaan yleensä vain ":)".
Ihmiset on niin outoja nykyään.
Hahaa, ehkä hän pelkää että unohdat miltä hän näyttää. Ihanan itserakasta. :-D
Olen vaan miettinyt sitäkin et voiko tälläinen käytös kieliä jostain suuremmasta ongelmasta?
Muistan kun omat lapset oli pieniä, varoin ihan tarkoituksella jankkaamasta mitään vaippa/pissa/kakka juttuja. Joskus mainitsin jotain ja pari kuvaa olen antanut kummeille.
Mutta ei olisi koskaan tullut edes mieleen että jotain toista ihmistä kiinnostaisi mun palleroiden asennot päivittäin kymmeniä kertoja niin paljon että pitäisi stillikuvaa laittaa.
Äiti siis käy työssä, eli pitäisi olla ihan päivittäisi aikuiskontakteja, näistä tulee silti.
Mun tekis mieli poistaa palvelu jonka kautta nämä mulle lähettää, mutten kehtaa, joutuu sitten selittelemään mihin hävisin.
Ja tosiaan, jos lähettelee näitä pekka istuu kuviaan, ja itse kirjoitan jotain jostain asiasta, hän ei välttämättä vastaa siihen asiaan mulle ollenkaan, vaan lähettää vaan lisää pekan kuvia. Et en mä oikein ymmärrä kyllä :D
AP
Pistä jatkossa joka viestiin takaisin älysöpö kuva teineistäs ja vielä vaikka varmuuden varalta 5-6 kuvaa lisäks päivässä ;) Vaihtoehtoisesti kuvaa viinilasista, kahvikupista ja hehkutusta siitä, kuinka isojen lasten kanssa on jo niin helppoa (ajatella, kun sunnuntainakin saa maata sängynpohjalla vaikka koko päivän). Jokeltelupuhelut katkaset vaan nopeesti (olettaen, että kaveris soittaa ja antaa vasta sun vastattua puhelimen muksulle) toteemalla, et nyt ei pysty, kun on peli kesken teinien kanssa tms (tai jätät vaan vastaamatta puheluihin kokonaan, "sorisori, oli muksujen kanssa niin kiirettä").
Jotkut on tosin niin tyhmiä, etteivät tuostakaan tajua...
Hanki minipossu ja lähettele siitä kuvia 100kpl/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole osa ystävyyttä se, että keskustellaan toiselle tärkeistä asioista? Kommentoiko tuo nykyinen äiti ystäväsi sinulle samaan tyyliin, että hei, ei kiinnosta sinun sinkkuelämäsi?
Itse olen ystäväpiirini ainoa, jolla on lapsia. Joskus lähetän jonkun kuvan tai muuten vain juttelen lastenkin juttuja ystävilleni, koska ne nyt vain ovat aika keskeisessä osassa elämääni tällä hetkellä (lapset 1v ja 2v). Ja kuuntelen ystävieni baari- ja miessekoilujutut ihan siinä missä aiemminkin, pyrin tukemaan, kun heillä on ongelmia saattaa opinnot loppuun tai miettivät jotain minun mielestäni turhaa juttua. Kyllähän sitä joskus on käynyt mielessä "ei minulla ole aikaa tällaiseen pelleilyyn" tai "tuohan on ihan 100% turha ongelma" tai "pitäisiköhän sinunkin keksiä jotain parempaa tekemistä". Mutta mölyt pidän mahassani. Heillä nyt vain on yksinkertaisesti eri elämäntilanne kuin itselläni. Sitten kun he ovat minun elämäntilanteessani, niin aivan varmasti en valita vauvakuvien määrästä. :)
Onpas sinulla kumma käsitys ystävyydestä. Minusta ystävät keskutelevat asioista jotka kiinnostavat molempia ja toki omista kuulumisistaankin mutta ystäviä nyt kyllä kuuluukin kiinnostaa toistensa kuulumiset. Mutta ei ystävät mitään kurasankoja ole, joihin voi jatkuvasti tyhjentää kaikki päässä virtaavat ajatukset. Älytöntä vähättelyä haukkua ystäviesi ongelmia 100 % turhiksi...
Vierailija kirjoitti:
Pistä jatkossa joka viestiin takaisin älysöpö kuva teineistäs ja vielä vaikka varmuuden varalta 5-6 kuvaa lisäks päivässä ;) Vaihtoehtoisesti kuvaa viinilasista, kahvikupista ja hehkutusta siitä, kuinka isojen lasten kanssa on jo niin helppoa (ajatella, kun sunnuntainakin saa maata sängynpohjalla vaikka koko päivän). Jokeltelupuhelut katkaset vaan nopeesti (olettaen, että kaveris soittaa ja antaa vasta sun vastattua puhelimen muksulle) toteemalla, et nyt ei pysty, kun on peli kesken teinien kanssa tms (tai jätät vaan vastaamatta puheluihin kokonaan, "sorisori, oli muksujen kanssa niin kiirettä").
Jotkut on tosin niin tyhmiä, etteivät tuostakaan tajua...
Hahaa, on muuten tosissaaan välillä tulossa kylään viikonloppuisin jo aamulla. Saattaa olla 7-8 aikaan jo viestiä että onko herätty että saako tulla kylään.
Kerran vahingossa vastasin, enkä voinut kuvitella todellakaan että löhtisi heti. Siellä se oli aamu ysiltä oven takana kun me keiteltiin aamupalamunia... Tän jälkeen en ole edes katsonut viestejä ennen kymmentä viikonloppuisin :D Muuten se olis taas siellä ovella stonkkaamassa aamupala aikaan. Enkä kyllä halua ketään kiljumaan meille heti aamusta.
AP
No tyypillinen mamma ilman lapsen isää. Sää oot sen lapsen "isä." Lähettää sulle niitä kuvia kun lapsella ei taida olla läsnä olevaa isää.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri lähettää mulle selfieitään useita kertoja viikossa. Oon laittanu asetukset niin, ettei kuvat tallennu automaattisesti
Näin juuri minullakin on asetukset! Siis jos se puhelimen muistin täyttyminen on suurin ongelma, tässä on ratkaisu. Tutkipa myös, jos olisi mahdollista asettaa kaverin numerosta tulevat viestit äänettömiksi. Mulla ainakin repeis hermo, jos puhelin tuuttais 20 turhaa viestiä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
No tyypillinen mamma ilman lapsen isää. Sää oot sen lapsen "isä." Lähettää sulle niitä kuvia kun lapsella ei taida olla läsnä olevaa isää.
Tää voi kyllä pitää paikkansa.
Hänen pitäisi ehkä löytää toinen taaperon äiti jonka kanssa jakaa tätä harrastusta.
Oikeesti aika huvittavaa :D :D
Ihminen joka ennen aina haukkui kaikki lapset talttahampaiksi ja räkänokiksi siellä nyt tehtailee ällösöpökuvia non stoppina... :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri lähettää mulle selfieitään useita kertoja viikossa. Oon laittanu asetukset niin, ettei kuvat tallennu automaattisesti
Näin juuri minullakin on asetukset! Siis jos se puhelimen muistin täyttyminen on suurin ongelma, tässä on ratkaisu. Tutkipa myös, jos olisi mahdollista asettaa kaverin numerosta tulevat viestit äänettömiksi. Mulla ainakin repeis hermo, jos puhelin tuuttais 20 turhaa viestiä päivässä.
Äänettömällä ne onkin, sieltähän siis tulee sitä kamaa pahimpina päivinä jopa 50 viestiä jos oikein innostuu.
Mutta edelleen ne kuvat kertyy tuonne muistiin, pitää vähän tutkia miten saan asetukset niin ettei tallennu. Mielestäni asetuksen on niin, mutta siellä taas köllöttää 90 uutta kuvaa, viimeksi poistin niitä vajaa 2000....
Että :D
AP
Kun kaverini oli raskaana, hän lähetteli minulle jatkuvasti kuvia ja videoita raskausmahastaan. Kuvitteli kai oikeasti, että minua kiinnostaa katsoa kahden minuutin videota toisen paljaasta vatsasta, jossa silloin tällöin näkyy vauvan potku. Onneksi ei enää lähettele kuvia suoraan vaan hankki Instan, nyt se ja Facebook täyttyvät lapsen kuvista ja äitiaiheisista linkeistä.
Onko teidän ystävyys ollut ennen ystäväsi lasta muutenkin aika yksipuolista? Siis onko ystävä jankkanut ennen lähinnä itsestään ja omista asioistaan mutta nyt lapsen myötä jankkaus on siirtynyt lapseen. Jos näin, niin omasta kokemuksesta tälläiset ihmiset eivät välttämättä ikinä muutu. Toivoa on, jos teillä on ennen kuitenkin ollut tasapuolimen ystävyys, ehkä ystäväsi lapsihehkutus menee pian ohi.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän ystävyys ollut ennen ystäväsi lasta muutenkin aika yksipuolista? Siis onko ystävä jankkanut ennen lähinnä itsestään ja omista asioistaan mutta nyt lapsen myötä jankkaus on siirtynyt lapseen. Jos näin, niin omasta kokemuksesta tälläiset ihmiset eivät välttämättä ikinä muutu. Toivoa on, jos teillä on ennen kuitenkin ollut tasapuolimen ystävyys, ehkä ystäväsi lapsihehkutus menee pian ohi.
No hmm. Aiemmin ei oltu päivittäin yhteyksissä kuten nykyään lapsen myötä on käynyt.
Kyllä aika laajasti asioita on ennen käsitelty eikä jankattu psykoottisesti vaan yhtä suurenmoista rakkaudenhedelmää ja sen tekemisiä.
Ehkä voisi olla ettei hänellä ole oikein ystäviä joilla on lapsia. Jos tavallaan oma elämä on yht äkkiä muuttunut siitä pintaliidosta köökkihommmiin niin josko siinä olisi jotain syytä ja perää tälle mahdottomalle spämmäykselle.
Hlö on aiemmin ollut just näitä "business lounge & hermesin huivi/guccin laukku" instassa -postaajia. Edelleen jatkaa samalla vanhalla linjalla muissa somevälineissä kun vaan suinkin köökkihommiltaan ehtii. Eli muualla ei tällästä spämmiä ole, vaan haluaa pitää julkisemmat välineet ns puhtaina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain sano että on lähtenyt lapasesta? Että voisiko lähettää vähemmän. Sanot että ymmärrät sen lapsen olevan hänen elämänsä keskipiste mutta että yrittäisi vuorostaan ymmärtää ettei se ole muidenelämän keskipiste tai edes kiinnostavin juttu. Tai sitten alat lähettää itsestäsi kuvia ja updateja samanlailla, ehkä jo lähetätkin ja olet vain kateellinen kun sinä et ole kaiken keskipiste :D
No mä vähän yritin kierrellen sanoa juuri jotenkin noin että valitettavasti muut ihmiset ei näe sitä ihanaa kuin omissa lapsissaan, että muiden lapset on vaan lapsia siellä joukossa, että kaikki ei ehkä ymmärrä tätä hehkutusta. Tahti on tästä huolimatta jatkunut yhä kiihtyen. Päivässä tulee n. 5-20 kuvaa erilaisista tilanteista.
Pari kertaa laittelinkin teineistäni hälle kuvia vastaukseksi, enkä tosiaan vastaa näihin viesteihin yleensä, mutta mun puhelin täyttyy ihan huulluna näistä. Sit kun pitäisi ladata jtn tärkeää sähköpostia tms, niin ei voi, muisti on täynnä pekkaa konttaamassa.
Enkä ole tosiaan sanonut enää mitään noihin kuviin. Tulee jo korvista. Tuntuu jotenkin jo ihan sairaalta, en tiedä onko sillä joku nyt vähän vinksallaan.
Työssäkäyvä ihminen kuitenkin, laittelee välillä jo aamulla kuvia miten hällä on ikävä ihanaa pekkaa jonka vei tunti sitten hoitoon.
Ihan käsittämätöntä.
AP
No ei kuulosta enää kovin normaalilta.. Onko ystäväsi elämässä mitään muuta kuin tuo lapsi?
En lukenut koko ketjua, mutta ap:n kannattaisi olla coolimpi. Jos ap vastaa jokaiseen juttuun "jee ihana pekka tosi hyvä homma ja söpö kuva :))) <33", niin tuo kaverihan luulee että ap haluaa saada noita kuvia ja viestejä. Siis kaveri ajattelee olevansa loistokaveri kun laittaa paljon kuvia.
Ei tuo kaveri ainakaan mitään pahaa tarkoita, siksi en todellakaan lähtisi ilkeästi sanomaan.
Itse välillä kun kaveri hehkuttaa jotain juttua, niin kommentoin eniten niitä oikeasti erityisiä ja kiinnostavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin kaverille kuvan possusta ja "jep melkein yhtä söpö kuin Röhkö*". Ei ole tullut enää kuvia :D
* possun nimi muutettu
Kiitos päivän piristyksestä:DD possun nimi muutettu, en oikeasti kestä:DDDDD
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta ap:n kannattaisi olla coolimpi. Jos ap vastaa jokaiseen juttuun "jee ihana pekka tosi hyvä homma ja söpö kuva :))) <33", niin tuo kaverihan luulee että ap haluaa saada noita kuvia ja viestejä. Siis kaveri ajattelee olevansa loistokaveri kun laittaa paljon kuvia.
Ei tuo kaveri ainakaan mitään pahaa tarkoita, siksi en todellakaan lähtisi ilkeästi sanomaan.
Itse välillä kun kaveri hehkuttaa jotain juttua, niin kommentoin eniten niitä oikeasti erityisiä ja kiinnostavia asioita.
Joo siis en vastaa enää kuviin ollenkaan. Johtuen juuri siitä etten halua saada mitään täyslaidallista niitä joka pv.
Periaatteessa voin jättää koko homman vaan ignooraamatta, tässä on vaan se ongelma että tää on nyt alkanut ärsyttää siihen malliin et seuraavan pekka-puhelun tullessa saatan sanoa jo pahasti. Yleensäkään en kyllä jää lässytämään. Olen sanonut siitä ja myös kuvaspämmeistä vihjaillen ettei nyt ehkä näin paljoa tarvitsis lähettää ja että luuri ohan tuubassa näistä kuvista. Ei vaan mee jakeluun.
Asia on selvästi hälle tärkeä.
Ymmärrän että omat lapset on ihania, mut en mäkään oleta että muut saa niistä samanlaisia kicksejä.
En tiedä. Ehkä otan huumorilla jatkossa. Joinain päivinä se vaan hieman haastaa jos on itsellä ollut hektistä tai jotain ikävää niin kaipais vähän jtn muutakin kun tuuban täydeltä ihailua odottavia kuvia.
Mut kieltämättä hupaisaahan tämä on :D
Aina ei vaan jaksa :)
Ap
Mun kaveri lähettää mulle selfieitään useita kertoja viikossa. Oon laittanu asetukset niin, ettei kuvat tallennu automaattisesti, enkä edes avaa kuvia jos näen sen olevan hänen oma peilipose. Vastaan yleensä vain ":)".
Ihmiset on niin outoja nykyään.