Vierailija

Onko muille sattunut tälläistä, miten ootte reagoineet?

Suoraan sanottuna ei kiinnosta pätkääkään jokapäiväiset "kato eikö oo söpö"-kuvat joissa, Pekka istuu, Pekka syö, Pekka itkee ja Pekka laulaa. Kaikkein kamalinta on että soittaa välillä tämän lapsen ominaisuudessa, siis että se 1 vuotias möngertää siellä ja pitäisi puhelimessa olla sitten jotenkin "ihanaa guguguugug, mitä pekalle kuuluu, onko pekka syönyt". Gsus.

Mulla puhelin täyttyy viikoittain näistä kuvaviesteistä ja saan jatkuvasti olla poistamassa näitä Pekka kuralätäkössä kuvia.

Mitä oikeesti hittoa?
Ei nyt ihan tunnu normaalilta, millä sais sanottua että nyt on vähän lähtenyt lapasesta?
Mieluiten niinn ettei se loukkaisi tietenkin, epäilenpä vaan että se lienee mahdotonta kun ei hän näytä ymmärtävän itse ollenkaan.

Oisko vinkkejä?
(pahoittelut virheistä, pikakirjoitan tauolla:))

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Laita kerrran viikossa, että joo...on söpö. Älä reagoi joka viestiin. 

En kuitenkaan lähtisi olemaan loukkaava ja sanomaan, ettei lähettelisi. Kun vastaat harvakseltaan ja et niin innostuneesti, niin kyllä se siitä luonnostaan vähenee. 

Jos arvostat kuitenkin ystävyyttä, niin älä missään tapauksessa sano suoraan. Vaikka kannatan sinänsä suoran puhumista, niin tässä kohden en. Lapsi on niin rakas ja ei ymmärrä, että se ei ole sinulle maailman tärkein olio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mikset vain sano että on lähtenyt lapasesta? Että voisiko lähettää vähemmän. Sanot että ymmärrät sen lapsen olevan hänen elämänsä keskipiste mutta että yrittäisi vuorostaan ymmärtää ettei se ole muidenelämän keskipiste tai edes kiinnostavin juttu. Tai sitten alat lähettää itsestäsi kuvia ja updateja samanlailla, ehkä jo lähetätkin ja olet vain kateellinen kun sinä et ole kaiken keskipiste :D

wuf wuf

Vierailija kirjoitti:
No älä, fb koiraihmiset, triljoona päivitystä päivässä karvapallosta...😊

Jes, mä olen just tällainen, harrastan aktiivisesti koiria, joten päivitykset koskee aika pitkälti treenejä ja on myös kuvia koirista :) Onneksi fb:ssa voi laittaa asetukset niin, ettei niiden "ärsyttävien" kavereiden päivitykset tule etusivullesi. Näin toimin itse jos en jaksa jonkun päivityksiä lukea. Meidän perheessä pidetään lapset pois somesta, eli en esim. Fb:ssa julkaise lasten kuvia enkä juuri muutakaan heistä. 

Aloittajan tapauksessa, en enää juurikaan vastailisi näihin kuvaviesteihin, tai sitten tosi neutraalisti/vähän aiheen vierestäkin. Jos lähettäjä ei saa "voi kuinka ihqu söpö pikku Pekka maailman suloisin lapsi!"-viestejä niin varmaan vähitellen viestien lähettely vähenee.

Vierailija

Itselle kyllä tuli hymy suupieliin viestistäsi. Toki ymmärrän sinua ja jotain voisit tehdä, jos asia ärsyttää tai   haittaa. Se on oikeutesi. Et varmaankaan ole ongelman kanssa edes yksin.  Mutta ongelma on aika hauskakin, siitähän voisi tehdä vaikka pienoiselokuvan. Siis kaveri saa lapsen ja alkaa tykittää jatkuvasti omasta mielestään hauskoilla kuvilla toisen kännykkää  - ja mieltä,  ja toinen on ärsyyntymiskynnyksen rajoilla, mitä äiti ei näe.  

Voit tietenkin puoliksi huumorilla kertoa asiasta, eli että kännykän muisti täyttyy näistä kuvista.

Mutta ymmärrän myös lapsen äitiäkin. Hän on niin täynnä äitinä olemista, että haluaa jakaa sen muillekin. Ihan hyvä asia  sekin on.  Voi olla, että sinullekin käy samoin samassa tilanteessa. 

Kerro siis äidille asiasta, mutta hymy suupielissä. Näin viestisi menee paremmin perille eikä loukkaa toista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset vain sano että on lähtenyt lapasesta? Että voisiko lähettää vähemmän. Sanot että ymmärrät sen lapsen olevan hänen elämänsä keskipiste mutta että yrittäisi vuorostaan ymmärtää ettei se ole muidenelämän keskipiste tai edes kiinnostavin juttu. Tai sitten alat lähettää itsestäsi kuvia ja updateja samanlailla, ehkä jo lähetätkin ja olet vain kateellinen kun sinä et ole kaiken keskipiste :D

No mä vähän yritin kierrellen sanoa juuri jotenkin noin että valitettavasti muut ihmiset ei näe sitä ihanaa kuin omissa lapsissaan, että muiden lapset on vaan lapsia siellä joukossa, että kaikki ei ehkä ymmärrä tätä hehkutusta. Tahti on tästä huolimatta jatkunut yhä kiihtyen. Päivässä tulee n. 5-20 kuvaa erilaisista tilanteista.

Pari kertaa laittelinkin teineistäni hälle kuvia vastaukseksi, enkä tosiaan vastaa näihin viesteihin yleensä, mutta mun puhelin täyttyy ihan huulluna näistä. Sit kun pitäisi ladata jtn tärkeää sähköpostia tms, niin ei voi, muisti on täynnä pekkaa konttaamassa.

Enkä ole tosiaan sanonut enää mitään noihin kuviin. Tulee jo korvista. Tuntuu jotenkin jo ihan sairaalta, en tiedä onko sillä joku nyt vähän vinksallaan. 

Työssäkäyvä ihminen kuitenkin, laittelee välillä jo aamulla kuvia miten hällä on ikävä ihanaa pekkaa jonka vei tunti sitten hoitoon. 

Ihan käsittämätöntä.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo... ystävällä on sellainen maailman rumin borderi Siitä tulee kuvia lähes päivittäin. 

Koira on joka kuvassa ihan samanlainen, ei sen "ilmeitä" näe kuin omistaja. Että koira eestä, koira takaa, koira puussa, koira makaa... 

Se on ihan kiva koira livenä, mutta ei nyt kukaan jaksa toisen koirasta kuvia. 

En ole vielä mitään sanonut. Itse asiassa tuskin aionkaan. 

Vierailija

Mä laitoin kaverille kuvan possusta ja "jep melkein yhtä söpö kuin Röhkö*". Ei ole tullut enää kuvia :D

* possun nimi muutettu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mä vähän yritin kierrellen sanoa juuri jotenkin noin että valitettavasti muut ihmiset ei näe sitä ihanaa kuin omissa lapsissaan, että muiden lapset on vaan lapsia siellä joukossa, että kaikki ei ehkä ymmärrä tätä hehkutusta. Tahti on tästä huolimatta jatkunut yhä kiihtyen. Päivässä tulee n. 5-20 kuvaa erilaisista tilanteista.

Pari kertaa laittelinkin teineistäni hälle kuvia vastaukseksi, enkä tosiaan vastaa näihin viesteihin yleensä, mutta mun puhelin täyttyy ihan huulluna näistä. Sit kun pitäisi ladata jtn tärkeää sähköpostia tms, niin ei voi, muisti on täynnä pekkaa konttaamassa.

Enkä ole tosiaan sanonut enää mitään noihin kuviin. Tulee jo korvista. Tuntuu jotenkin jo ihan sairaalta, en tiedä onko sillä joku nyt vähän vinksallaan. 

Työssäkäyvä ihminen kuitenkin, laittelee välillä jo aamulla kuvia miten hällä on ikävä ihanaa pekkaa jonka vei tunti sitten hoitoon. 

Ihan käsittämätöntä.

AP

No on kyllä käsittämätöntä! 

Onko muuten ihan täyspäinen mielestäsi?

Vierailija

Joo on hölmö sun kaveris mutta se on kuitenki sun kaveri. Emmä ite nää sitä niin suurena vaivana poistaa niitä Pekan kuvia että pitäis sen takia kaverin mieli pahoittaa. Etkö sä vois kääntää tota vaa huvittavaks jutuks itelles sen sijaan et otat tollasta stressiä siitä.

Jos ei se tyyppi oikeestaan edes sun kaberi ole niin sitten suosittelen sanomaan nätisti asiasta ko.henkilölle.

Vierailija

Eikös ole osa ystävyyttä se, että keskustellaan toiselle tärkeistä asioista? Kommentoiko tuo nykyinen äiti ystäväsi sinulle samaan tyyliin, että hei, ei kiinnosta sinun sinkkuelämäsi? 

Itse olen ystäväpiirini ainoa, jolla on lapsia. Joskus lähetän jonkun kuvan tai muuten vain juttelen lastenkin juttuja ystävilleni, koska ne nyt vain ovat aika keskeisessä osassa elämääni tällä hetkellä (lapset 1v ja 2v). Ja kuuntelen ystävieni baari- ja miessekoilujutut ihan siinä missä aiemminkin, pyrin tukemaan, kun heillä on ongelmia saattaa opinnot loppuun tai miettivät jotain minun mielestäni turhaa juttua. Kyllähän sitä joskus on käynyt mielessä "ei minulla ole aikaa tällaiseen pelleilyyn" tai "tuohan on ihan 100% turha ongelma" tai "pitäisiköhän sinunkin keksiä jotain parempaa tekemistä". Mutta mölyt pidän mahassani. Heillä nyt vain on yksinkertaisesti eri elämäntilanne kuin itselläni. Sitten kun he ovat minun elämäntilanteessani, niin aivan varmasti en valita vauvakuvien määrästä. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo on hölmö sun kaveris mutta se on kuitenki sun kaveri. Emmä ite nää sitä niin suurena vaivana poistaa niitä Pekan kuvia että pitäis sen takia kaverin mieli pahoittaa. Etkö sä vois kääntää tota vaa huvittavaks jutuks itelles sen sijaan et otat tollasta stressiä siitä.

Jos ei se tyyppi oikeestaan edes sun kaberi ole niin sitten suosittelen sanomaan nätisti asiasta ko.henkilölle.

Ilmeisesti et lukenut ap:n kommentteja tarkkaan. Asia haittaa jo ap:n arkielämää, koska puhelimen muisti tukkeutuu noista Pekan kuvista, siinä ei ole mitään huvittavaa.

Minä sanoisin sinuna, ap, ystävällesi tuosta jo aika rankastikin. Ei tuollainen käyttäytyminen ole enää mitään ystävyyttä, se on suoraan sanoen vainoamista. Jos ystäväsi suuttuu ja katkaisee välinsä sinuun, et todellakaan menetä mitään. Jokin raja sitä pitää ihmisillä olla muihin nähden.

Vierailija

Voin kuvitella, että ärsyttää. Eihän toi nyt ihan 'normaalia' ole lähettää monta kuvaa päivässä. Eri asia vielä, jos laittaisi facebookkiin niin postaukset pystyisi suodattamaan pois.

Itse en kyllä uskaltaisi sanoa mitään, kuitenkin aika arka aihe. En vaan vastailisi näihin viesteihin mitään kuin korkeintaan välillä hymiön. Tuskinpa jaksaa loputtomiin lähetellä, jollei saa mitään reaktiota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä.

AP

No on kyllä käsittämätöntä! 

Onko muuten ihan täyspäinen mielestäsi?

On kyllä muutoin hyvin täysipäisen oloinen, ehkä ainoastaan hieman itsekäs, tai en tiedä onko se liian vahvasti sanottu. Kylässä ollessa pomppii kun vieteriukko jos lapsensa itkee jotta rauhoittuisi ym, että ehkä hieman liian herkkä vastaamaan pienimpiinkin ininöihin. Sellainenhan voi olla kyllä todella kuluttavaa. Mietin et voisko toi olla jotain syvää huonoa omaatuntoa äidiltä, että oloa sitten helpottaa kun hehkuttaa koko päivän muille sitä Pekkaa? Lapsi mylös on ehkä alkanut oppia käyttäytymään oletetuin tavoin, eli vajaa 2 vuotiaana edelleen parkuu kuin hyeena. En muista että olisin aikaisimmin törmännyt noin herkkään lapsoseen, ainakaan omat ei tossa vaiheessa enää itkeneet sen kummemmin harmitustaan ellei sattunut tms. Tää huutaa aina jos ei saa jotain/pääse johonkin.

En tiedä. 

Nyt se lähettelee etää ne haluaa tulla kylään, kirjoittaa lapsen nimissä että se laps haluaa tulla ja laittelee siitä kuvia....

Varmaan mä annan vaan olla, mutta pelkään että sanon joku kerta pahasti jos soittaa esim jokeltelupuhelun kiire-aikaan tms. Onhan tässä jo melkein 2 vuotta tätä rallia vedetty, siinä mielessä. Mutta toi ratkeamispiste ehkä hieman pelottaa ettei tulisi sanottua pahasti.

AP

Vierailija

En haluaisi muutenkaan saada yhdeltä henkilöltä päivässä noin paljon yksipuolisia viestejä. Siis jollet vastaa mitään ja hän silti lähettelee näitä. Kyllä nyt joku raja pitää olla, vai kuvitteeko hän, että monta kertaa päivässä haluat aina ihastella hänen lastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös ole osa ystävyyttä se, että keskustellaan toiselle tärkeistä asioista? Kommentoiko tuo nykyinen äiti ystäväsi sinulle samaan tyyliin, että hei, ei kiinnosta sinun sinkkuelämäsi? 

Itse olen ystäväpiirini ainoa, jolla on lapsia. Joskus lähetän jonkun kuvan tai muuten vain juttelen lastenkin juttuja ystävilleni, koska ne nyt vain ovat aika keskeisessä osassa elämääni tällä hetkellä (lapset 1v ja 2v). Ja kuuntelen ystävieni baari- ja miessekoilujutut ihan siinä missä aiemminkin, pyrin tukemaan, kun heillä on ongelmia saattaa opinnot loppuun tai miettivät jotain minun mielestäni turhaa juttua. Kyllähän sitä joskus on käynyt mielessä "ei minulla ole aikaa tällaiseen pelleilyyn" tai "tuohan on ihan 100% turha ongelma" tai "pitäisiköhän sinunkin keksiä jotain parempaa tekemistä". Mutta mölyt pidän mahassani. Heillä nyt vain on yksinkertaisesti eri elämäntilanne kuin itselläni. Sitten kun he ovat minun elämäntilanteessani, niin aivan varmasti en valita vauvakuvien määrästä. :)

Hieman eri kuitenkin saada lapsista kuvia silloin tällöin, kuin päivittäin useita. :)

wuf wuf

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo... ystävällä on sellainen maailman rumin borderi Siitä tulee kuvia lähes päivittäin. 

Koira on joka kuvassa ihan samanlainen, ei sen "ilmeitä" näe kuin omistaja. Että koira eestä, koira takaa, koira puussa, koira makaa... 

Se on ihan kiva koira livenä, mutta ei nyt kukaan jaksa toisen koirasta kuvia. 

En ole vielä mitään sanonut. Itse asiassa tuskin aionkaan. 

Eiköhän sun kaveri saa julkaista omalla fb-sivullaan ihan mitä haluaa? Jos koira on omistajalleen tärkeä, niin varmaan haluaa siitä sitten laittaa niitä kuvia. Joillekin koira voi olla elämän tärkein asia, vaikkei sitä muut välttämättä ymmärräkään. Suodata ystäväsi pois feedistäsi, äläkä loukkaa häntä moukkamaisuudella (onneksi et aikonutkaan). 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat