Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ellei lapsi itse välttämättä halua.

Muutama vuosi sitten sain lahjakortin Stockmannin tavarataloon. Arvo 300 euroa. Minusta se oli äärettömän kiusallista ja jo rajoilla onko se lahjus vai lahja.

Ostin niillä kouluun tarvittavia välineitä ikään kuin "omasta pussista". Mutta minusta minut asetettiin todella hankalaan tilanteeseen. Kieltäytyminen lahjasta olisi loukannut tätä perhettä. Eli tällainen päätös sitten.

Kommentit (10)

Vierailija

Samaa mieltä. Ne pienet kukkaset (joku ruusu tai kesäkukka) on ihan ookoo vielä saada, mutta enpä minä niitäkään tarvitsisi. Varsinaiset lahjat kiusallisia, varsinkin kun tietää että ne tulee vanhemmilta eikä oppilaan itsensä aloitteesta.

Alakoulun ope itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voihan siinä olla toiveena, että muistat lahjan arvosanoja antaessa.
Arvosanat on tuossa vaiheessa jo annettu, ja seuraavat annetaan puolen vuoden päästä. Kyllä nuo lahjan antajat ovat siinä ajassa jo unohtuneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvosanat on tuossa vaiheessa jo annettu, ja seuraavat annetaan puolen vuoden päästä. Kyllä nuo lahjan antajat ovat siinä ajassa jo unohtuneet.

Ei se nyt niin äkkiä unohdu. Juurihan tuossa mainittiin yksi lahja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
300 euroa yhdeltä perheeltä! No huhhuh, joillakin ei ole kyllä mitään suhteellisuuden tajua...

Ei tuo ole isokaan summa jos perhe on muutoin varakas.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt niin äkkiä unohdu. Juurihan tuossa mainittiin yksi lahja.

No minulta kyllä unohtavat. En kiinnitä huomiota, kuka antaa mitäkin.

Vierailija

Meillä kyllä nimenomaan lapset haluaa sille opelle jotain viedä.
Saavat itse valita, mutta sen verran olen sanonut, että pitää olla sellaista minkä voi syöttää tai muuten käyttää pois. Eikä mitään järjettömän hintaista. N. 10-15e, kortinkinnovat aina halunneet tehdä.

Itse olen töissä päiväkodissa, enkä itsekkään mitään lahjoja odota. Mutta niitä kuitenkin aina tulee. Parhaita on ne mitkä voi pois käyttää.
Millään ei minnekkään mahdu kaikki eripariset kipot , kupit ja kukkaruukut. Vaikka lapsi niihin olisi itse jotain piirtänyt tai niissä olisi lapsen kuva tms. jotta hoitaja voisi lasta muistella :). Suloinen ajatus, mutta niitä lapsia on vuosien varrella niin paljon!

Vierailija

Minä olen aina vienyt hoitajille ja opeille viinipullot. Kohtuullinen hinnaltaan (ei lahjus), selkeästi vanhemman kiitos (ei naamioitu lapsen lahjaksi, vaikka on vanhemmalta) ja sen voi kuluttaa pois tai lahjottaa eteenpäin. Lapsi on tehnyt itse kortin.

Itse arvostan ao ammatteja ja mielleläni siitä osoituksena viinipullon annan.

Ei ole vielä tullut vastaan ketään, jolle ei olisi sopinut. Toki tietty absolutistille ei sopisi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat