Kuinka paljon rahaa jää kuukaudessa
Kaikkien pakollisten laskujen jälkeen? Ruokaan ja muihin turhuuksiin? Itsellä jää kaikkien laskujen yms jälkeen 1200-1400€ (oon kokonaan velaton) Eli tuo summa jää ruokaan ja muuhun aktivitetteihin. Mutta ei se meinaa siltikään riittää. Tiedän, että moni muu elää paljon pienemmällä summalla.
Kommentit (16)
Kaikki menee mitä tulee. Viimeinen viikko syödään hernekeittoa.
Nykyään on kaikki niin kallista, että käyttörahaa pitäisi jäädä 2000€/kk käteen pakollisten menojen jälkeen.
Saan 2200€/kk käteen nettona ja siitä jää muutama satanen hupijuttuihin tai säästöön. Köyhää on ja raskas työ.
10vuotta sitten tämä olisi ollut hyvä palkka. Huonoksi on mennyt. Pitää varmaan Norjaan muuttaa töihin.
Minulle jää vuokran ja laskujen jälkeen noin 2000 euroa. Vuokra on hiukan alle 400 euroa ja muut laskut 250 euroa kk.
Pari tonnia jää itselleni, miehelle melkein kolme. Säästöön menee molemmilta ainakin puolet, koska eläkeikä lähestyy. 😀
Pakollisten kulujen jälkeen jää max 500/kk. Siis kesäkuukausina, syksy/talvi jää 350-400. Ei paljon naurata. Ei omaisuutta mitä voisi realisoida.
Vierailija kirjoitti:
Pakollisten kulujen jälkeen jää max 500/kk. Siis kesäkuukausina, syksy/talvi jää 350-400. Ei paljon naurata. Ei omaisuutta mitä voisi realisoida.
Olen eläkkeellä, pieni eläke, asun vuokralla omakotitalossa.
600e/kk, koska sijoitan kaiken muun enkä tuhlaa
Kaikki on periaatteessa käyttörahaa. Meillä on velaton koti ja omaisuus, ja molemmilla sen verran hyvät tulot, ettei rahaa ole tarvinnut laskea. Lapsille (aikuisia kaikki) keräämme rahastoja joka kuukausi, ja toki omiin sijoituksiin menee myös. Ja matkustelemme ym.
Mä olen nyt vähän yli 2,5 vuotta elänyt tulevien eläkepäivieni elintasolla eli budjetoinut itselleni 2200 €/kk käytettäväksi. Siitä noin 700 € menee yhtiövastikkeeseen, sähköön, kotivakuutukseen sekä nettiin ja puhelimeen. Toiset 700 € menee säästöön ja sijoituksiin sekä sitten loput 800 € on "käyttörahaa". Läheskään joka kuukausi mulla ei mene tuota summaa vaan sitten loput pistän nekin säästöön. Tällä summalla siis elän minä, kissani ja koirani. Työelämässä ollessani palkasta 2200 € ylittävä summa meni sekin suoraan säästöön ja sijoituksiin. Mullakaan ei ole velkoja, mutta ei myöskään autoa, joka käsittääkseni on ihan kohtuullinen rahareikä. Eikä kalliita kodin ulkopuolisia harrastuksia, kesämökkiä tms.
Kiloeuroja! Sossu maksaa työttömän elämisen kun osaa vaan oikeista naruista vetää.
Nyt menee kuukaudessa kaikki mitä tulee. On velkoja vielä 2800e maksamatta ja näitä olen maksanut nyt 500e kuussa vähintään. Normaalisti jäisi tuo 500-700e säästöön.
Laske että paljon sulla on varaa käyttää päivässä etkä koskaan ylitä sitä summaa.