Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaipino SYYSKUU -04 muorisolle

24.02.2006 |

Heh, pääsenpä minäkin kokeilemaan pinon aloitusta. Toivottavasti menee oikeaan paikkaan ..

Syy miksi täällä vielä kukun johtuu siitä, että jäin tuijottamaan naisten taitoluistelua enkä malttanut lopettaa ennenkuin sain selville kuka voittaa kultaa. Olipa jännä kilpailu. Ja vau, mitä taidonnäytteitä (noin minäkin vielä kiidän jäällä kunhan saan ne hiivatin luistimeni hankittua kirpparilta...)

Eipä muuta tällä erää kuin HYVÄÄ YÖTÄ JA HUOMENTA!

Alli

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärä mielikuva on jäänyt, että oisit Alli ollut mun unessa viime yönä:) Sen enempää en sitten unesta muistakaan.

Jatu ja kumppanit, perustetaanko taas uusi yhdistys? Miten ois " PMS-hirviöt" ? :) Mun pahin taitaa olla taas ohi, kun menkat alkoi eilen. Päivä tuntuikin mukavammalta, mutta johtui varmaan siitäkin, että pikkurinsessa oli mummolassa:)

Aavis, onko yhtään ajatukset selkiintyneet päässä työn suhteen?

Hilu-Hilander, äiti taisi bongata teidät laivalla:)

Viikonloppu häämöttää ja 4v-juhlat. Kukahan laittais kämpän kuntoon ja tekis tarjottavat. Saa nähdä tuleeko riita taas miehen kanssa, vai sujuuko asiat suosiolla.

T: Ynis

Vierailija
2/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis lähteä poitsun kans torille ja isomammaa katsomaan siinä se päivä sit meneekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PähkPähk. Sanoo pääni. Eilen illalla tuntui päätös jo kovin selkeltä, nukuttu yö taas laittoi vaihteen päälle. Vaakakupin molemmissa päissä on monta tekijää. Kiitos vaan kommenteista, olettekin ainoita jotka on ottaneet suoraan kantaa. Hoitopaikka olisi perhepäivähoito, mahdollisesti tässä lähellä tai sitten joudutaan viemään aivan väärään suuntaan 10km. Ajatus siitä, että näkisin tuota nallensa kanssa lattialla makavaa ja nallea äänekkäästi pusuttelevaa poika muutaman tunnin päivässä koskee kovin. Mutta tarkoittaako " ei" ammatinvaihtoa, kun töitä ei enää olisi tarjolla. PähkPähk.

Meillä on uusi rytmi ja sen myötä nukahtaminen on ollut *kopkop* viimeiset kolme päivää kohtuullisen helppoa. Viimeistään ylös kello 07, päikkärit 12.30-14.30 hiukan vaihdellen ja sitten 20.45 nukkumaan. Iltarutiineihin ollaan saatu kirjojen luku lisää, joka rauhoittaa vilkkaan pojan. Ja ollaan opittu, että kun Motin vie nukkumaan illalla ennen väsymerkkejä, nukahtaa puolessa tunnissa tai alle.

Ankkis kyseli Motin ruokavaliosta, ei olla saatu mitään lisää eli poro, oolannin peruna-aines, riisikakku ja neocate. Riisi, mustikka ja sininen keiju ei käynyt, eilinen lusikallinen hirssipuuroa teki yöstä heti rauhattomamman ja pierun täyteisen.

Taidetaan lähteä ulkoilemaan. Tänään pääsen pitkästä aikaa jumppaan ja huomenna suuntaamme perheen voimin shoppailemaan.

Iloista viikonvaihdetta!

Aavis ja Motti

Vierailija
4/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kai kun en muista sängyssä pyörineeni mutta kun aamulla nahkavekkari herätti tosi syvästä unesta, olo oli todella pöllähtänyt. Päätä särkee ja ei meinaa saada itseään hereille. Täytyy varmaan lähteä ulos jotta virkistyy.

Eikös ole hauskaa, Ynis, kun näkee unia ihmisistä joita ei ole nähnytkään :) Mä muistaakseni yhtenä yönä näin unta jossa vieraili Jatu. En myöskään muista tästä unesta enempää. Paitsi että Jatulla oli ruskeat hiukset.

Minäkin ilmoittaudun PMS-hirviöihin. Hakemuksessa voin rastittaa ruutuun kaikki vaadittavat kriteerit. Ja minusta oikeasti tuntuu, että nämä oireet ovat pahentuneet raskauden jälkeen. Kuvittelenko vain vai voiko olla .. onko muilla kokemusta?

Tänään pyykkään, pakkaan ja lähdemme sitten iltasella reissuun. Menemme miehen vanhempien luokse. Ja huomenna menemme sinne teatteriin, jipii!!

Minuakin alkaa oikeasti kiinnostamaan tämä Sakemannipenni. Älä lymyile enää vaan kerro rohkeasti enemmän!

Toivottavasti kaikki sairastaneet pikku-syyskuun lapsoset olisivat jo parantuneet!!! Voimia vaan sairastupiin.

Ja onnea myös teille joilla työkysymykset odottaa vastausta tai on jo tullut vastaus!

Alli

Vierailija
5/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on aurinko ja kevät mieli?Ei yhtään huvittas lähtee ulos!!

Typy heräs 7.45 eikä nukahtanu vaik tunti oltii sängyssä,2kertaa peittelin ja sanoin et nuku!Yöunet hällä 9½tuntia!!!Kohta varmaan 7..

Ärsyttää et ei uskalla lähtee edes ruokakaupaa ku nukahtaa sit rattaisii!

Mies läks ja töistä suoraa lähtee ukin hautajaisii.Tulee su kotii.Oon ekaa kertaa lasten jälkee yötä kotona ilman miestä...Pari yötä on ollu et se on viety sairaalaa ku epäilty umpparii mut näin muuten.

Poika tulee huomenna ja vanhemmat on sen yhen yön täällä..En tiedä onko hyvä vai huono et ovat yön?!Onhan n eapuna ja seurana mutta...Viime vierailuilla niin monet jutut ärsyttäny ja nyt PMS-aikaan-liittyy kerhoon-ärsyttää varmaan viel enempi!Ja me kun ei katota urheilua ja iskä kattoo ja telkka kokoajan auki ja se selostaja huutaa ja lapset huutaa ja kukaa ei kuule mitäää...AAAARGH!!!!!!Sekoan jo nyt!

Kiitokset vielä patonki ohjeesta Hilu ja Ynis..Oli hyvää :-))

Ayap:Hyvä että kävit,jos teilläkin vihdoin alkas helpottaa!

Jotenki pitäs saada tää päivä käyntii ja kulumaa...

Meillä haisee kakka....

jatu

Vierailija
6/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä täytyi olla auto klo 8 ja minun piti käydä verikokeissa ennen sitä. Huoh. Olin terveyskeskuksen oven ulkopuolella klo 6.45 ja pääsin kuudenneksi labraan. Olin kyllä röyhkeä, otin työläisten vuoronumeron, mutta odottihan minua mies kotona jolla oli kiire töihin. Olin kotona juri kahdeksalta, hyvä niin.

Eiliset;

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6536211&p=2&mpage=4&tmode…

Mukava ilma ulkona ja Sinikin viihtyi hyvin pihalla. Äidin ja isän kuntoutusviikko kylpylassä on tänään ohi. Äiti lupaili tulla sunnuntaina Siniä paimentaman. En tiedä kauanko on, mutta vointini on kyllä ihan ok. Lyllerränhän minä ja hitaasti liikun, mutta se on kait suhteellisen normaalia tässä vaiheessa. Sairaala-aika kävi kyllä jotenkin henkisenäkin lepona. Tuntuu että jotenkin pinna kestää paremmin ja mielikin on jotenkin pirteämpi.

Jatulle jaksuja viikonlopun läpivientiin! Mikään ei ole yhtä ärsyttävää kun joutua kuuntelemaan urheilua kovaäänisestä töllöstä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lila75 rv 39

Vierailija
7/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lila, tul imieleni omat lyllerrykset, kun odotim Valmaa. otos kävi onneksi kerhosas ja puistotädillä ulkoilemassa, itse en olis enää jaksanut seisoa pitkään. Paljon, paljon voimia. Kyllä se vauvan kanssa on kutekin helpompaa, kun joku mu vio edes välillä kantaa ja hoitaa :)

En muista mitä eilen kirjoitin, joten antee, jos tulee toistoa.

Kipii Ranskaan, jätän kyllä lapset kotiin :). En ole käynyt, vaikka hyvä ystäväni on asunut siellä jo 2 vuotta.

Matkalle tekisi muutekin mieli. Edes risteilylle. Vaikka mä en ole mikään risteilijä. Jonkun verran olen käynyt, mutta aina totean saman, ettei sovi mulle. Luin tässä muutama päivä aiheeseen liittyvän Härkösen kirjoittaman hyvän kolumin, en muista lehteä. Hän osui naulan kantaan - taas. Usein nyökyttelen sen tädin kirjoituksia lukiessa.

Ehkä ensi syksyksi uskaltais varata jo jonkun matkan,. kun Valmankin on jo monta kuukautta ollut hyvänä. Mutta se olis varmaan hölmöä, ihan varma tapa saada infektiokierre päälle ;)

Iltapäivällä olis taas yhdet 4-vee synttärit. Otso lupas mennä sinne yksin. Yritän Valman kanssa kaupungille siksi aikaa.

Täytyy käydä katsomassa, mitä oikeen kirjoitin eilen, ettei tule ihan sama juttu ;)

Moi.

Vierailija
8/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut yhden yön Pariisissa 15-vuotiaana. Voitte arvata, että kielikurssireissulla olin:) Mentiin matkat bussilla ja oltiin Pariisissa mennessä yksi yö ja tullessa Amsterdamissa. Eipä ihan kauheasti ole muistikuvia, mutta Eiffelissä ja Notre Damissa olen ainakin käynyt:)

Mutta, mutta. Toi Piletin risteily sai sellaisen ajatuksen päähäni, että miten ois syysmammojen oma a-luokan risteily??? Vaikka joskus myöhemmin keväällä, toukokuussa kenties? Ihan oikeasti siis? Yön yli, tai sitten picnicille.

Lilalla muutaman viikon päästä viimeistään on tuhiseva nyytti sylissä. Liikkistä! Mimmu, älä sinäkään vaan pakene muualle kertomaan vauvajuttuja! Niitä on kiva lukea, vaikka omia ei tällä hetkellä haaveissa olekaan.

Minä vaan syön ja syön ...suklaata! Eikä kauheasti edes omatunto kolkuta, vaikka vaa' an lukemat huitelee huipussaan. Mutta minä, joka kavereiden kanssa aikanaan kävin aina sekasaunoissakin, olen täysin sitä mieltä, etten kaipaa bikineitä päälleni. Uikkari on hyvä rannallakin:) Tosin siinäkin maha pömpöttää ja reidet löllyy, mutta silti:)

Nyt menoksi jälleen...

Vierailija
9/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tänään hoidossa on vaan omat lapset, ettei hoitolapsen tartte kärsiä höpöstä hoitotädistä :)

Meillä Valma ilmoittaa, kun on kakka ja joskus pissakin (sanoo kyllä kakka, aika kummaa ;)). Istuu muiden mallista välillä potallakin, mutta en ole ollut kovin systemaattinen. Olen kyllä ajatellut ryhdistäytyä, kun Valma on itse niin kiinnostunut. Tähän liittyen hauska tarina. Tytöt istuivat molemmat potalla ja hoitotyttö sai aikaan pottaan oikein komean kakan. Valmakin nousi potalta katsomaan, mitä hän oli saanut aikaiseksi. Pettyneenä istui takas ja taas nousi katsomaan, josko hänellekin. Aika pitkään jaksoi yrittään :). Otsoa en aikoinaan kauheesti potalla istuttanut, päiväkodissa hän kyllä kävi, heikoin tuloksin. Silti hän oppi 2 v 3 kk päiväkuivaksi.

Kaffelle. Moi.

Vierailija
10/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teidän kanssa voin lähteä risteilemään :) Yön yli, kiitos. Kun seura on kivaa, niin kestän vaikka risteilyn.

Vierailija
11/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskiainen täällä kyselee muitten vk-haalari kokoja... ootte varmaan aiheesta jo kirjotelleet mut nyt oon ollu niin laiska etten ole edes lukemassa käynyt =(

Meinasin meijän syyskuiselle 04 tytölle ostaa ihka uuden välikausihaalarin (talvihaalarin hankin käytettynä) ja mietin onko 92 senttinen nyt keväällä kauhean iso. Miten muut, ootteko ostanu tai ostatteko 86 vai 92 senttisiä pukuja? Isompi menis sitten syksylläkin mut voishan toi pienempikin mennä, tää on hankalaa...

Ajattelin tota remua Citymarketista kun olis plussakortti tarjous! Onkohan hyvä haalari?

Tytöllä pituutta nyt jotain 83cm.

kiitoksia kovasti jos joku jaksais auttaa...

Jekkuli ja tytöt 1v5kk ja 6kk

Vierailija
12/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välikausihaalari on kokoa 86 ja menee vielä nyt kevään. Keväällä ostan sitten syksyä varten 92 kokoisen. Vahingosta viisatuneena, välikausihaalari pitää ainakin meidän tienoilla ja monessa muussakin paikassa ostaa keväällä, elokuussa ei enää ollut tarjolla.

Motti taitaa olla nyt n.80cm, mutta ei ole mikään siro rakenteinen, jos nyt noin pienestä voi niin sanoa. Meillä talvihaalari on remu ja olen tykännyt. Pitää kosteuden, mutta siinä on helppo taaperon liikkua. Hinta-laatusuhde kohdallaan.

Jestas kun aika rientää, teidän nuorempikin jo 6kk!

Aavis

Vierailija
13/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti pakottautua ulos..vielä pääs pulkkailemaan ja mäkeenkin.Typy onneks tykkäs möyriä lumessa ni ei tullu turhaan lähdettyä..

OStin typylle housut ja takin,koko 92.Kovin on isot.Huomasin sit et entinen haalari koko80 mahtuu vielä ni on sit syksyksi nuo uudet..

Haalarin oisin tahtonu mut ei löytyny mieluista ja viimekeväänä meinas jäädä ilman haalaria ku ne oli loppuneet ni en uskaltanu olla ostamatta.

Risteily ois kiva,mut enpä tiiä antaako napanuora vielä yölle periks....

Mehän mietittii jos ois yhessä lähetty reissuu,mies ja minä mut ei ole niitä hoitajia..Nyt typy ikävöi veikkaa niin kovasti et en ikinä vois lähtee nyt nii et isiki lähtis...Miten paljo se meitä sit ikävöis..

Kamala väsy,mut jos illal jaksas itikses pyörähtää et ei ois niin pitkä aika...

jatu

Vierailija
14/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaan ??? Monien teksteissä vilahtaa ranska. Ollaanko me muorit lähössä ranskaan, vaiko mitä.

Joo Ynis voin hyvin kuvitella että äitisi on meidät bongannu :)

Aavikselle tsemppiä päätöksentekoon työhommeleissa.

Risteily... picnikille voisin ehkä lähteäkin. Lyhyt reissuhan se on, mutta olisi ihan kiva vaikka syödä rauhassa ja nautiskella muutaman tunnin vapaasta. Se reissu ei paljoa maksakaan.

Liikenevät rahat taitaa huveta sinne Mallorcalle toukokuun lopussa, joten ei ehkä ois varaa lähtee yön yli reissulle.

Mutta enemmistön mukaan mennään, 21-29 toukokuuta ollaan siellä epsanjassa, joten silloin ei sovi mulle.

Eipä vissiin muuta :)

Hilu

Vierailija
15/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilu, se Ranska tuli siitä, että Teukkis näki unta, jossa oli mun kanssa Ranskan ruohikolla, ja pohti, että olikos se enneuni. Eli syysmammat olisivat tulevaisuudessa lähtemässä poppoolla Galliaan.

Jekkuli. Ostin Pönksylle syksyllä Reimatecin vk-haalarin 86 cm. P oli tuolloin juuri sen 83 cm. Nyt näyttää, että hyvin hyvin nafti on keväälle, hyvä jos mahtuu, joten hankala on neuvoa antaa. Ehkä ostaisin sen 92-senttisen, jos on semmoiset napakat lahkeensuut, jotka eivät jää kengän alle. Paitsi että eri merkkisissä haalareissa on erikokoiset koot.

Voimia Aavikselle pähkäilyihin. Muuta neuvoa en osaa antaa kuin että sinun oma ratkaisu on sinulle paras. Toivottavasti sisäisten äänten kamppailu ei käy liian kuluttavaksi. Hali.

Ayapin Väkkärälle hyvin pikaista paranemista nytäkkiähetipaikalla. Ja äidille jaksamista kurjan taudin hoitoon ja 4 seinän sisällä oloon.

Mitäs muuta pojalle, Sakemannipenni? Kuis itse jakselet?

Vierailija
16/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallaan vapaapäivä, kun mies on vapaalla. Se siis meinaa sitä, että sain nukkua puoli yhdeksään (ihanaa!) ja sain käydä kaupungilla hoitamassa rauhassa asioita. Lähdin ostamaan itselleni farkkuja - voi masennus... Jostain kumman syystä kaikki sovittamani housut oli kokoa norsu ja hiki virtasi. Sinne jäi kaupan hyllylle farkut odottamaan aikoja parempia. Ostin itselleni sitten lohdutukseksi sukat ja pikkuhousut sekä laskiaispullan (ettei vaan farkut mahtuisi heti jalkaan :D)

Minäkin voisin lähteä vaikka Ranskaan, myös lyhyempi matka kävisi, kiitos!

Kuka on tämä salaperäinen Sakemannipenni?

Ei meilläkään vielä pottailla. Ja kakka sanotaan vasta sitten kun se on jo housussa (eli vaipassa). Potta on lähinnä vessassa koristeena tai keräämässä pölyä. Tunnustan nyt olevani laiska, en jaksa hirveästi paneutua potta asioihin.

Molemmat lapsukaiset päikkäreillä, hetki hengähdysaikaa. Ja ihana hiljaisuus... T on kyllä melkoinen Turner-täystuho. Eilen tyhjensi keittiön laatikosta kaikki puukauhat ja kapustat ja kävi tiputtamassa ne akvaarioon... Great! Kalaraukat...

Mutta mukavaa perjantai-iltaa muorisolle. Lähdemme huomenna anoppilaan kokeilemaan, miten yökyläily sujuu. Hiukan epäilyttää, mutta kun mummo niin haluaa meidät kyläilemään. Tai no ei ehkä minua (suosikkiminiä kun en tod. ole) mutta muut. Siinäpähän saa anoppikin realiteettiterapiaa, kun tällä joukkiolla sinne mennään... Tulen sitten kertomaan, kuinka sujui. Saiko anoppi ikuiset traumat vai saimmeko me ikuisen porttikiellon sinne?

Tällaista! Mimmu kera lapsien

Vierailija
17/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin yön yli kannalla. En tiedä millaisia risteilyjä on tarjolla, mutta niitähän voi katsoa netistä. Kai se yön yli on joku Tallinnan reissu tai sitten pelkkä lillumisristeily. Taidan heti innostuneena mennä tutkimaan...

Jekkuli, meillä taitaa olla viime syksyltä 86cm haalari joka oli toki iso silloin, mutta toimiva silti, kun käänsi hihoja. Luulisin, että menee tän kevään vielä hyvin, mutten ole kokeillut. Pituutta muistaakseni oli joulukuussa 82,5cm.

Nyt kuuluu kutsu kuitenkin alakerrasta...

Vierailija
18/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilu, mikä se teidän yön yli reissu oli viimeksi?

Minä löysin vain Tallinkilta risteilyjä jotka on yön yli, muttei tarvi vaihtaa laivaa tai laiva ei lähde vasta illalla 20-21 aikoihin.

Eli Tallinkin vaihtoehdot uusi laiva Galaxy, lähtee 18.30 ja palaa seuraavana päivänä 16.45. Aamupäivän voi viettää Tallinnassa. Hinta noin 40-50 euroa per nuppi. Romantikalla samanlaisia risteilyjä, hinnat 45-50 euroa per nuppi (3.5. saakka).

T: Ynis jota kutsutaan taas...

Vierailija
19/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lähteä käymään Helsingissä ostoksilla. Miehen mukaankin se oli tarpeen, kun eilen niin hervottomasti naureskelin vetet silmissä Rouva Bukeen edesottamuksille ja täyttelin onnellisena ristikoita. Alan kuulemma vaikuttaa eläkeläiseltä. ;) Nöösälle löytyi uudet isommat talvikengät ja vielä puoleen hintaan sain Vikingin Goret. Olen tyytyväinen, vaikkakin jouduin nielemään kengissä olevat keltaiset viivat (keltainen ei ole minun suosikki väri, vaikka aina ihailen ihmisiä, jotka väriä käyttävät). Onneksi sosiaalinen puolikin tuli hoidettua, kun näin opiskelukamuja.

Viime yö oli taas samaa huonoa huonoa ja huonoa. Kysymysmerkkinä olen.

Aavis: Vaikea asia pähkittävänä sinulla. Niin mukavaa, kun joku soittaa kotiin ja tarjoaa töitä, mutta näin yhtäkkiä töihin lähtö ja Motin hoitoon laitto on varmasti pohdintaa herättävää. Tsemppiä päätöksen tekoon.

Jatulle jaksua viikonloppuun!

Ayap: Ihanaa, että Pyörskyn vastaus oli hyvä ja normaali. Väkkärälle paranemista ja sinulle voimia! Toivottavasti viikonloppu sujuu ja saisit mukavaa seuraakin jostain.

Kiva kuulla Hellistä ja Jekkulista.

Meidän tyttö on niin lyhyt, että vaatteissakin vasta 74 on sopiva (myös käytössä oleva talvihaalari on 74). Ajattelin ostaa 86 koon haalarin, mutta katsoaan. Ihan oikeastiko ne pitää jo nyt ostaa, jos meinaa saada? Viime keväänä ei tarttenut asiaa pohtia, kun oli haalareita sun muita vaikka millä mitalla.

Mukavaa, kun Lila voi jo paremmin. Jaksua!

Risteily kuulostaa kivalta, mutta muttia on muutamia. Katsotaan.

Reissuun lähtijöille hyvää matkaa ja kaikille hyvää viikonloppua! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
20/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin sulle kertoa, että saatiin oma 86cm talvihaalari takaisin, joten sekin asia on kunnossa. On muuten aika sopiva, vaikka hieman väljä. Jännä miten saman merkin kevät/syyshaalari 86cm oli käyttökelpoinen jo syksyllä, kun talvihaalari oli alkutalvesta hillittömän iso. On ainakin tyttö kasvanut, kun toi talvihaalari on nyt ihan käyttökelpoinen:) Taitaa noissa toppapuvuissa olla niin paljon muhkeutta, että ovat sen takia niin suuria.