Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen 27-vuotias nainen ja parisuhteessa varakkaan miehen kanssa. Asun ilmaiseksi mieheni omistamassa asunnossa, asumme siis yhdessä. Jos käymme ravintolassa tai matkustelemme yhdessä, mieheni maksaa aina kaiken. Maksan itse vain vaatteeni, meikkini, harrastukseni ja muut omat kuluni. Ja tietysti jos käyn yksin ruokakaupassa, niin maksan, mutta useimmiten mies käy tai käymme yhdessä, jolloin mies maksaa.

Tämä järjestely juontuu opiskeluajoistani, jolloin tienasin hyvin vähän. Nykyisin tienaan itsekin noin 3000 euroa kuussa ja mennessäni töihin ehdotin miehelleni, että voisin alkaa osallistua yhteisiin menoihin. Mies kuitenkin vain sanoi, että hänen mielestään minun on järkevämpi säästää rahani ja että hän voi hyvin maksaa.

Mieheni löytyy vuosittain julkistettavilta verolistoilta. Hän on varakkaasta suvusta ja hänellä on muun muassa muutama sijoitusasunto. Hänen sijoitusvarallisuuttaan en tiedä tarkasti, mutta oletan sen olevan merkittävä. Ansiotulojakin miehellä on reilusti enemmän kuin minulla.

Sivut

Kommentit (27)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos jäisit yksin osaatko hoitaa taloutta (laskun maksu, budjetti jne.) vai joudutko opettelemaan sen ehkä muutenkin hankalassa elämäntilanteessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No miten sä olet säästänyt eli sijoittanut ne omat rahasi?

Mieheni neuvomiin osakkeisiin ja indeksirahastoihin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos jäisit yksin osaatko hoitaa taloutta (laskun maksu, budjetti jne.) vai joudutko opettelemaan sen ehkä muutenkin hankalassa elämäntilanteessa?

Osaan, asuin yksin muutaman vuoden ennen kuin tapasin mieheni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noin nelikymppisen talousasioita koko aikuisikäni hoitaneen ihmisen kokemuksella sanoisin,,että ei tämä kyllä ole kovin vaikeaa. Oppii nopeasti vaikka olisi vähän stresiäkin.

Vierailija

So? Sama tilanne meilläkin, mutta eipä ole tullut mieleenkään tehdä siitä avausta aaveella. Kaikissa perheissä on erilaisia tuylejä, tärkeintä lienee että asioista on yhdessä sovittu ja molemmat kokevat tilanteen olevan ok. Ei ole kenenkään perheen ulkopuolisen asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Noin nelikymppisen talousasioita koko aikuisikäni hoitaneen ihmisen kokemuksella sanoisin,,että ei tämä kyllä ole kovin vaikeaa. Oppii nopeasti vaikka olisi vähän stresiäkin.

Ei se aina ihan siltä vaikuta kun seuraa ihmisiä jotka joutuu sen opettelemaan vasta myöhemmin 50-60-70 tai 80 vuotiaana. Ei toki kaikkien tarvi opetella koskaan.

Vierailija

Elätän myös perheeni ja vaimoni. Hän kun on tehnyt jo vuosia väitöskirjaa satunnaisilla apurahoilla. Onhan meillä molemmilla varakkaat vanhemmat mutta emme kehtaa olla heidän elätteinään. Elämme pienesti mutta pärjäämme. Kuulun itse siihen parhaimmin ansaitsevaan kymmenykseen, mutta silti nyt joudun nykyisin suunnittelemaan rahankäyttöni. Olen oppinut säästämään kaikessa mikä on ollut erinomainen asia. Itseasiassa huomasin vasta nyt miten paljon turhaa ja ylimääräistä ihmiset ostavat nykyaikana koteihinsa. Ennen ei ollut noita Pelikaanivarastojakaan. Olemme ryhtyneet purkamaan tavaramäärää. Lahjoitamme jatkuvasti vaatteita ja tavaroita kirkon ja diakonissatyön kirpputoreille.

Vierailija

Miten tuollaisia rikkaita miehiä saa iskettyä? Mikä on salaisuutesi?

Vai kävikö niin hyvä tuuri että olet niin kaunis että sinun ei tarvinnut tehdä edes aloitetta saadaksesi tuollaisen miehen?

Vierailija

Mieheni elattaa minua myos. Asun hanen luonaan ulkomailla ja koska minulla ei ole tyolupaa taalla, niin han on ottanut tehtavakseen elattaa minua. En ole kayttanyt omia rahoja (saastoja) taman vuoden puolella lainkaan. Tilanne on toivon mukaan tilapainen ja kunhan tyolupa on saatu, alan etsimaan toita. Mutta en aio hatailla sen kanssa. Viimeksi eilen kavimme alusvaateostoksilla :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisia rikkaita miehiä saa iskettyä? Mikä on salaisuutesi?

Vai kävikö niin hyvä tuuri että olet niin kaunis että sinun ei tarvinnut tehdä edes aloitetta saadaksesi tuollaisen miehen?

Mies teki aloitteen ja iski minut. Tapasimme baarissa. Seurustelun alkuvaiheessa en edes tiennyt, että mies on näin varakas. Oli pieni järkytys, kun asia valkeni.

Olen ihan nätti ja hoikka, mutta kauniimpiakin naisia löytyy :)

Vierailija

Koetko että naiset olisivat kateellisia sinulle? Minun mieheni myös elättää minut ja yleisin mitä kuulen naisten suusta on että "Musta ei ainakaan olisi tuollaiseen" tms oikein katkeralla ilmeellä. Livenä sen näkee, täällä av:llä ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koetko että naiset olisivat kateellisia sinulle? Minun mieheni myös elättää minut ja yleisin mitä kuulen naisten suusta on että "Musta ei ainakaan olisi tuollaiseen" tms oikein katkeralla ilmeellä. Livenä sen näkee, täällä av:llä ei.

No jotkut puolitutut ehkä ovat, mutta ystävät eivät. Käyn kuitenkin töissä, joten kukaan ei tiedä että mieheni maksaa lähes kaiken. Eikä kovin moni varmaan tiedä, että mieheni on niin varakas.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko käydä niin että ison riidan aikana mies vetää tämän asian esille ja alkaa haukkumaan loiseksi tai hyväksikäyttäjäksi?

Voi ei! Mieheni on maailman kultaisin ja ihanin ihminen. Hän ei ole koskaan edes korottanut ääntään minulle. Riitelyn sijaan minä mökötän ja mies tulee sitten jossain vaiheessa lepyttelemään. En edes osaa kuvitella häntä vihaisena.

Ap

Vierailija

Onko tuo rikkaan miehen kengittäminen elämäsi suurin saavutus?

Jos, niin ei siinä sit mitää, jatka vaan.

Kaikki ei kykene itse elättämään itseään. Parempi se on, että mies sinut elättää kuin että yhteiskunta.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat