Vierailija

Bruttopalkkani on yli 4 000 €/kk, mieheni palkka on 2 800 €/kk ja meillä on 2 kouluikäistä lasta. Ainoa laina on asuntolaina eikä sitäkään ole enää paljon jäljellä nyt kun mieheni sai tädiltään mukavan potin perintönä. Me tullaan siis ihan hyvin toimeen ja kesämökkikin löytyy (aika vaatimaton tosin). Käyn silti leipäjonossa melkein joka viikko. Tapaan siellä yhtä kaveriani ja reilun tunnin odotusaika kuluu mukavasti jutellen. Pieni sade ei meitä haittaa, mutta kunnon kaatosateella mennään kyllä kahvilaan rupattelemaan.

Leipää saa ottaa vapaasti ja sitä jää kuulemma aina yli, niin että jämät joudutaan viemään hevosille. Sitä paitsi missään ei ole sanottu, että jonossa jaettava ruoka olisi tarkoitettu pelkästään köyhille. Silti jotkut paheksuu sitä kun haen ilmaista ruokaa... Mikä siinä on olevinaan niin kamalaa?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Minäkin kävisin, jos olisi joku Hurstin valinta tms. säännöllinen ruokajakelu täällä, kuten Helsingissä. Käyn ihan päivätöissä ja tienaan kohtalaisesti. En näe mitään syytä maksaa ruuasta, jos sitä saa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse valikoin ruuat tarkasti kaupassa joten ei sopisi minulle paitsi hätätilanteessa. Tuskinpa siellä voi kuitenkaan kovin laajasta valikoimasta valita tuotteita esim. ravintoarvojen perusteella jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinä viet sen leivän jonkun muun suusta.

Sitä leipää saa mennä sieltä kuka tahansa muukin hakemaan. Ja luitko tuosta aloitusviestistä ollenkaan tuota asiaa, että ruokaa jää yli?

Vierailija

Ihan ok mun mielestä, kunhan niille jää tarpeeksi ruokaa jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Ruokahävikki on todella suuri tässä maassa, olen nähnyt itsekin kuinka paljon ruokaa menee joka päivä roskiin kun olen kaupassa töissä.

Vierailija

Minä elän toimeentulotuella ja ostan leipäni Lidlistä. Ei jaksa lähteä jonottelemaan jotain ruokaa vaikka ilmaiseksi saisikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun puhut leivästä, vaikka sanoinhan juuri että sitä saa ottaa niin paljon kuin jaksaa kantaa ja sitä jää silti aina yli.

/ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattais mieluummin tehdä se tunti ylitöitä?

Ei kaikilla aloilla voi tehdä määräänsä enempää töitä. Ei esimerkiksi kovin moni työnantaja ole valmis maksamaan myyjälle palkkaa siltä ajalta kun liike on suljettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattais mieluummin tehdä se tunti ylitöitä?

Rahan kannalta varmaan kannattaisi, mutta:

1. Tapaan jonossa kaveriani ja matkat on hyvää hyötyliikuntaa, eli aikaa ei juurikaan kulu hukkaan.

2. En pidä työstäni niin paljon että tahtoisin tehdä sitä enempää. Kaverin kanssa jonottaminen on paljon mukavampaa.

/ap

Vierailija

Minä käyn kanssa ja värvään aina muutaman kaverinkin sinne mukaan jonottamaan, kun eivät anna kuin yhden kassin per henkilö. Ei hävetä yhtään jonottaa siinä. Lähinnä hävettäisi olla jonottamatta, sillä ilmaisesta ruuasta kieltäytyminen olisi ainoastaan tyhmää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hassua kun puhut leivästä, vaikka sanoinhan juuri että sitä saa ottaa niin paljon kuin jaksaa kantaa ja sitä jää silti aina yli.

/ap

Se on se periaate. Veisit sen jonkun suusta koska pystyisin koska olet itsekäs. Et sinä muuten täällä haisisi itsekehulta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

/ap

Se on se periaate. Veisit sen jonkun suusta koska pystyisin koska olet itsekäs. Et sinä muuten täällä haisisi itsekehulta.

Miksi ne muut jonottajat eivät ole itsekkäitä? Eikös niitä jonottajia varten sitä ruokaa siellä jaeta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä elän toimeentulotuella ja ostan leipäni Lidlistä. Ei jaksa lähteä jonottelemaan jotain ruokaa vaikka ilmaiseksi saisikin.

Kärsitkö jostain tyhmyyshäiriöstä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö jostain tyhmyyshäiriöstä?

En ainakaan tietääkseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten AP:lla on aikaa jonottaa leipäjonossa jos töissäkin pitä käydä? Olet varmaankin trolli.

Oma kengännumerosi taitaa ollaa älykkyysosamäärääsi suurempi. Eihän töissäkäyvillä koskaan riitä aikaa mihinkään muuhun kuin syömiseen ja nukkumiseen, ja ruokaa jaetaan vain silloin kun kaikki työssäkäyvät on töissä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat