Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Epätoivoinen tuhnuttaja

Hei,

Taustatietoa: Olen synnyttänyt vuosi sitten ja imetän edelleen noin 5 krt/vrk. Ehkäisynä minipillerit, jotka aloitettu jälkitarkastuksen jälkeen. Kuukautiset ei ole alkanut (?) ainakaan kunnolla.

Ongelma: Välivuoto on alkanut maaliskuussa ja edelleen lähes päivittäin pääasiassa rusertavaa vuotoa! Vuoto on niin niukkaa, että ei välttämättä pikkuhousuihin tule mitään, mutta pyyhkiessä aina paperi tuhnuinen. Toisinaan veri on ihan punaista, mutta sitä ei tule kuukautismääriä. Rusertavan vuodon seassa on usein rihmamaista töhnää tms.

Tämä vaiva on todella ärsyttävää :( Neuvolassa kävin huhtikuun lopussa, siellä otettiin papakoe (puhdas) ja yleisesti keskusteltiin ongelmasta. Neuvolatädin mukaan ei ole omituista, mutta en ole ikinä kuullut muilla tämmöistä! Neuvolan mukaan johtuu siitä, että kroppa haluaisi aloittaa kuukautiskierron, mutta minipillerit ja imetys aiheuttaa sen, ettei vuoto ala kunnolla.. voiko tosiaan olla näin?? Mitään tulehdukseen viittavaa ei ole, eikä muutenkaan muuta gynevaivaa kuin tämä vuoto..

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä käytin synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksesta eteenpäin minipillereitä 3kk ja koko sen ajan tuli tuhrua ja tiputteluvuotoa. Siirryin e-pillereihin ja tilanne korjaantui. Ei ratkaise sinun ongelmaa, koska edelleen imetät, mutta minipillerit tuntuu tekevän tuollaista. Oli erittäin ärsyttävää.

Vierailija

Mulla on välillä ollut ovulaation aikaan/jälkeen samaa ongelmaa, enkä ole synnyttänyt, enkä käytä mitään ehkäisyä. Gynen mielestä normaalia.

Vierailija

Ihana kuulla, että muillakin samaa ongelmaa vaikka ärsyttävää onkin :( e-pillereihin siirryn kyllä varmasti, kunhan imetys loppuu luultavasti kesän loppuun mennessä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikäsi? Vaihdevuodet alkaa monella noin. Ainaki kohdun ultra ja miel kohdun tähystys olisi hyvä tehdä jos ei lopu.

Mulla on varmaan sit vaihdevuodet ollu jo viimeset 20 vuotta.

Vierailija

Epätoivoinen tuhnuttaja kirjoitti:
Hei,

Taustatietoa: Olen synnyttänyt vuosi sitten ja imetän edelleen noin 5 krt/vrk. Ehkäisynä minipillerit, jotka aloitettu jälkitarkastuksen jälkeen. Kuukautiset ei ole alkanut (?) ainakaan kunnolla.

Ongelma: Välivuoto on alkanut maaliskuussa ja edelleen lähes päivittäin pääasiassa rusertavaa vuotoa! Vuoto on niin niukkaa, että ei välttämättä pikkuhousuihin tule mitään, mutta pyyhkiessä aina paperi tuhnuinen. Toisinaan veri on ihan punaista, mutta sitä ei tule kuukautismääriä. Rusertavan vuodon seassa on usein rihmamaista töhnää tms.

Tämä vaiva on todella ärsyttävää :( Neuvolassa kävin huhtikuun lopussa, siellä otettiin papakoe (puhdas) ja yleisesti keskusteltiin ongelmasta. Neuvolatädin mukaan ei ole omituista, mutta en ole ikinä kuullut muilla tämmöistä! Neuvolan mukaan johtuu siitä, että kroppa haluaisi aloittaa kuukautiskierron, mutta minipillerit ja imetys aiheuttaa sen, ettei vuoto ala kunnolla.. voiko tosiaan olla näin?? Mitään tulehdukseen viittavaa ei ole, eikä muutenkaan muuta gynevaivaa kuin tämä vuoto..

Ei tuo mitään välimuoto ole vaan sivuvaikutus minipillereistä. Välimuoto on ihan eri asia kuin tuossa tilanteessa oleva tiputteluvuoto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 24, joten ei luulisi vaihdevuosien vielä vaivaavan :D t. Ap

Valitettavasti joskus todella harvoin vaihdevuodet tulevat jo tuossakin iässä. Jok tap tutkia tuo pitää koska syitä voi olla myös vähemmän "normaaleja" kuin vaihdevuodet.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat