Vierailija

Kun olet maannut kauan sohvalla/sängyllä ja nouset nopeasti ylös, silmissäsi sumenee ja päässäsi heittää vähän aikaa? Tätä tapahtuu minulle aika usein. Joskus näen vain mustaa jonkin aikaakin. Olen aina miettinyt, että tämä on normaalia ja että tätä tapahtuu kaikille, mutta tänään aloin miettimään onko tämä vakavampaa?? Entä jos joskus silmäni sumenevat, eikä ne enää palaudu entiselleen (=sokeudun.)
Rupean myös näkemään pieniä valopilkkuja, jos olen pää alaspäin. Olen 19-vuotias, minulla ei ole mitään sairauksia ja käytän silmälaseja.

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Keho on ollut "lepotilassa", jolloin syke on ollut matala, samoin verenpaine (no miksi niiden pitäisi paukuttaa turhaan ylimääräistä, kun kerran lepäät sohvalla tekemättä yhtään mitään). Sitten kun yhtäkkiä nousetkin ylös, ei kroppa ehdi siihen mukaan ja siksi voi hetkellisesti huimata. Tämän jälkeen yleensä sydän hakkaa. Eikö?

Jätä sellaiset turhan nopeat nousemiset pois. Ihan rauhassa vaan ylös että sydänkin kerkee hommaan mukaan.

TÄYSIN NORMAALIA. NOUSE VAIN VAROVASTI!

Vierailija

Sun pitää nousta hitaammin, istua vähän aikaa sängynlaidlla ennen kun nouset. Ilmiö johtuu verenpaineen vaihtelusta, yleistä vanhoilla ihmisillä.

Vierailija

Anemia tai alhainen verenpaine. Nouse hitaammin niin ei pyörrytä. Käy mittaamassa tk;ssa hemoglobiini ja tarvittaessa sitten rautakuuri anemian hoitoon.  Alhaiselle verenpaineelle ei oikein mitään voi. Tosin se ei ole vaarallinen muuta kuin jos satut pyörtymään noustessa ja siksi loukkaat itesesi

Vierailija

Onko rauta-arvot kunnossa? Ja mites hemoglobiini ja verenpaine? Oletko syönyt hyvin ennen näitä kohtauksia? 

Itsellä verenpaine usein esim. 95/97 tai 99/110, hemoglobiini 140 (hyvä) ja noustessa saattaa heittää päässä tai olla hieman sekava fiilis, johtuu kuulemma huonoista rauta-arvoista ja verenpaineesta. 

Tiedä sitten mikä sen aiheuttaa, mutta lakritsin syöminen on helpottanut tilaani kun se nostaa verenpainetta.  Esimerkiksi hammaslääkärissä kun makaa sen 30-45min ja nousee nopeasti ylös, olen monesti kaatunut huimauksen seurauksena. 

Vierailija

Alhainen verenpaine. Kun nouset ylös esim. makuuasennosta, istu ensin hetki ja nouse sitten rauhallisesti ylös. Ei kannata tehdä mitään nopeita nousuja ylös.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat