Vierailija

Me saimme teinin kanssa aurinkokennolla toimiva 10m pitkä valosarja pujoteltua vinosti kasvavan puun oksille ja rungolle. Nyt kovasti toivotaan että tulisi äkkiä pimeää niin että nähdään, miltä meidän kesäjouluvalot näyttävät :D

Takapihan kesäkukkaruukku on istutettu, begoniaa, fuchsiaa, petuniaa ja jämiä etupihan jättiruukusta.

Vahabegonioita oli liikaa, istutettiin ne omiin ruukkuihinsa huonekasveiksi. Myöhästyneet siementaimet menivät keittiön ikkunalta ulos sillä toiveella että ne tuovat iloa syyskuulla.

Yleistä siistimistä ja ihastelua. Kaikki kasvaa nyt kohisemalla :)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Hyvältä näyttää, oli oikein superaktiivinen viikonloppu:)

Ehdin kääntämään 2 istutusaluetta ja laittamaan uudet mullat, istuttamaan 30 uutta kasvia ja toistasataa vanhaa perennaa uudelleen muokattuun maahan. Lisäksi n 60m2 alueelta kaikki rikkaruohot nypitty, hetkeksi.

Lisäksi siivottu uima-allasta ja terasseja siitepölystä. Nurmikkoa on onneksi vähän mutta mies sai senkin leikattua aamusella.

Ja ehdinpä istumaan auringossakin kolmisen tuntia ja vaan nauttimaan kesästä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Näyttää toivottomalta. Edellisellä asukkaalla oli kaikki puutarhavisiot yhtä aikaa. Nyt saatiin kaadettua viisi tai kuusi puuta, ajettua ruohot ja trimmattua. Vielä olisi muutama omituinen kukkapenkki poistettavana/nurmi istuttamatta niihin ja kaikkien älyvapaiden ja väärin rakennettujen isompien rakennelmien purku edessä, mutta siihen tarvitsisi jo kaivinkoneen. Älkää tehko mitään isompaa jos ette oikeasti osaa. Ja älkää ainakaan tehkö sitä paskaa puutarhavisiotanne betonista.

Vierailija

Huonosti meni. piti tehdä vaikka mitä mutta eipä sitä jaksanut. Huomenna uusi yritys. Onhan tässä kyllä pitkin kevättä jo tehty. Mulla on viiden lavan potager, kasvihuone ja kukkapenkkejä. Tällä hetkellä kaikki taimet on vielä esikasvatuksessa ja karaistuksessa, mutta mitään en ole vielä saanut kasvupaikoille laiteltua (paitsi ämpäriperunat). Osa on vielä siemeninä pusseissa. Aitaa pitäisi saada aikaiseksi myös.

Vierailija

Putsasin kukkapenkit pari viikkoa sitten kun oli lämmintä viimeksi, ja palkaksi sain kauheat puremat jalkoihin, luulin että oli hyttysiä, mutta taisikin olla lintukirppuja, toinen jalka oli kipeä ja turvonnut niin kauan kun tajusin käydä ostamassa allergialääkettä. Nyt ole lähinnä käynyt kyyläämässä että josko joku kärhö tai köynnöshortensia tai kauneimmat ruusut kuitenkin heräisivät henkiin. Talvi teki pahoja tuhoja, monta perennaa, sipulikukkia ja ruusuja ja kärhöjä näyttää kuolleen, jopa joitain kuunliljoja jotka eivät ole tulleet pintaan yhtään.Mansikoissa näkyy ihan pienenpieniä alkuja, yksi lehti, kun ennen on tähän aikaan jo kasvaneet kunnon puskat.

Vierailija

Ruohot leikattu ja saniaispuska revitty maasta juurineen. Kummasti se joka kevät kasvaa uudestaan vaikka aina revin sen pois. Kukkapenkin reunat pitäisi vielä nyppiä vähän siistimmäksi kun ei ruohonleikkurilla tule niin siistiä jälkeä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvältä näyttää, oli oikein superaktiivinen viikonloppu:)

Ehdin kääntämään 2 istutusaluetta ja laittamaan uudet mullat, istuttamaan 30 uutta kasvia ja toistasataa vanhaa perennaa uudelleen muokattuun maahan. Lisäksi n 60m2 alueelta kaikki rikkaruohot nypitty, hetkeksi.

Lisäksi siivottu uima-allasta ja terasseja siitepölystä. Nurmikkoa on onneksi vähän mutta mies sai senkin leikattua aamusella.

Ja ehdinpä istumaan auringossakin kolmisen tuntia ja vaan nauttimaan kesästä:)

Työn Sankari! :D  Tuossa saa jo liikuntaa... mutta ihaninta on tietysti lösähtää lopuksi penkille ihailemaan aikaansaannoksiaan. 

Vierailija

Istutettu 4 syreenipensasta, nyt sitten odottamaan josko niistä vielä jotain pihan komistusta kasvaa. Naapurin hortensia oli entinen, ja lykättiin hänellekin 1 puska, kun ahnehdittiin liikaa ja tila loppui kesken.

Olipas paskatalvi, piippuköynnökset, sorvari, hortensia, ruusut ja syysleimu kuolla kupsahtivat myös. Mutta särkynyt sydän ilahduttaa, selvisi mokoma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Istutettu 4 syreenipensasta, nyt sitten odottamaan josko niistä vielä jotain pihan komistusta kasvaa. Naapurin hortensia oli entinen, ja lykättiin hänellekin 1 puska, kun ahnehdittiin liikaa ja tila loppui kesken.

Olipas paskatalvi, piippuköynnökset, sorvari, hortensia, ruusut ja syysleimu kuolla kupsahtivat myös. Mutta särkynyt sydän ilahduttaa, selvisi mokoma.

Malta vielä ainakin ruusujen kanssa, näytti meilläkin kaikki erikoisruusut kuolleilta ja nyt pari päivää sitten ilmestyi juurelle ensimmäiset silmut - kaikki hengissä! Ja ihme kyllä arkaakin aremmat ja oikullisimmat kärhötkin näyttää nousevan maasta:)

Hortensia kuoli meilläkin, syysleimuista ei vielä ainakaan näy jälkeäkään, kaikki sormustinkukat kadonneet...

1

Lyhtykoiso

Suurennetaan ja uusitaan etupihan penkkiä. Istutettiin siihen alppiruusuja, vuorenkilpiä, keltareunakuunliljaa, kääpiövuorimäntyjä, maksaruohoja, mehiruusukkeita, tarhakurjenmiekkoja ja gladioluksia. Iso homma on ollut ja vähän hintavakin, mutta kyllä tätä nyt kelpaa katsella. :)

Ellen tänä vuonna kerkeä, niin ainakin seuraavana vuonna olen ajatellut perustaa tuohon yhteen hiljaisempaan nurkkaan pienehkön kivipuutarhan ja suihkulähteen, rakastan nimittäin luonnonkiviä, japanilaista estetiikkaa ja virtaavaa vettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näyttää toivottomalta. Edellisellä asukkaalla oli kaikki puutarhavisiot yhtä aikaa. Nyt saatiin kaadettua viisi tai kuusi puuta, ajettua ruohot ja trimmattua. Vielä olisi muutama omituinen kukkapenkki poistettavana/nurmi istuttamatta niihin ja kaikkien älyvapaiden ja väärin rakennettujen isompien rakennelmien purku edessä, mutta siihen tarvitsisi jo kaivinkoneen. Älkää tehko mitään isompaa jos ette oikeasti osaa. Ja älkää ainakaan tehkö sitä paskaa puutarhavisiotanne betonista.

Saisit kyllä puutarhaorgasmin meidän naapurin rakennelmista - perinnetalo rinteessä, kaikki nurtsilla/soralla ja pengerrykset sellaisilla "ihanilla" puolikuun muotoisilla betonihäkkyröillä tehtyjä 1,80 korkeita muureja.... . Niissä sitten töröttää muutama perenna:D

1

Vierailija

Mulla penkistä tulee pari pionia joiden luulin viime kesänä kuolleen heti kun olin istuttanut, ostin halvalla Salesta kaksi, eikä toiveet olleet suuria. Nyt kun on paljon kuollut siitäkin penkistä muita, esim. rantakukka, minkä luulin olevan kaikenkestävä, arkana pidetty pioni on selvinnytkin hengissä, mulla on nyt 13 pionia lähtenyt kasvamaan, muistaakseni niitä on ollut 15, en muista mihin joka paikkaan olen niitä lykännyt, mutta hyvä kun lähes kaikki on hengissä, osa jopa isompana kuin viimevuonna. Kurjenpolviakin on mennyt, ja tummanpunainen särkynyt sydän ja valkoinen malva, valkoinen särkynyt sydän näytäisi pientä alkua lykkäävän, vaikka vieressä alkaa japaninakilejia ja kullero jo kohta kukkia.

6

Vierailija

Meillä on eilen istutettu pelargoniat ja samettikukat kukkalaatikkoon, perustettu liljoille ja daalioille oma penkki aidan ja terassin kulmaukseen, tehty kokonaan uusi mansikkamaa kymmenellä taimella, istutettu kasvusäkkeihin tomaatti, avomaankurkku ja kesäkurpitsa taimet sekä toiseen kasvusäkkiin laitettu valikoima yrttejä kasvamaan. Näillä mennään tämä kesä :) Lisäksi loputtomalta työmaalta tuntuvaa voikukan kitkentää nurmikolta on jatkettu, ainiin, rakennettiin puutarhaverkosta myös aita, enää ei koira karkaa naapuriin ;)

Vierailija

Istutin tänään 250 kukkasipulia, joitain kesäkukkia ja ajelin siimaleikkurilla. Joka päivä jotain pientä teen vaikka onhan tämä loputon työmaa.. Nyt paistuu raparperipiirakka uunissa:)

Vierailija

Minä olen tehnyt surutyötä menetettyjen kärhöjen vuoksi ottamalla aurinkoa koko päivän. Milloin uskaltaa istuttaa uudet kärhöt? Pitääkö odottaa kesäkuulle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt surutyötä menetettyjen kärhöjen vuoksi ottamalla aurinkoa koko päivän. Milloin uskaltaa istuttaa uudet kärhöt? Pitääkö odottaa kesäkuulle?

Ethän vaan hävittänyt niitä vanhoja kärhöjä?? Mulla on kärhöt odotuttaneet ensimmäisiä silmuja jopa juhannukseen saakka! Ja ihan täällä pk seudulla.

1

Vierailija

Hyvältä näyttää. Puska on siistitty hieman alemmat huulet turvoksissa. Ehkä vähän liikaa "ajettu"? Erikseen ei tarvi kostuttaa, riittävän märkä. Näin heppi tuntumalla. Kova aisa tykkää vaikkei se tuuheampikaan puska haitannut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat