Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn lopetus tyylillä vai raivolla???

Vierailija
22.05.2016 |

Olen sairaseläkeläinen. Pystyn kuitenkin tekemään jonkin verran toimistotyötä ja eläkkeen puolesta saan tienata tietyn määrän ennen kuin se alkaa pienentää eläkettä. Aloitin työn maaliskuun loppupuolella ja nyt viime viikolla sain ensimmäisen kerran palkan koko kuukauden ajalta. Työaika on 10 tuntia/ viikko eli 40 tuntia/kk. Palkka nettona käteen 117 €.

Tunnen oloni huijatuksi. Työhaastattelussa selitettiin, että JOKAINEN pääsee tiettyyn summaan/kk ja ajattelin sen sopivan minulle. Ei liikaa, ettei eläke pienene, ei liian vähän, jotta saan tarvitsemani lisäansiot. Nyt lähinnä ottaa päähän ankarasti. Tuon ajan, minkä olen ko firmassa tehnyt, olisin voinut käyttää paremminkin eli olla töissä sellaisessa paikassa, missä maksetaan sen verran, mikä on tarkoituskin tienata.

Olen sopinut työvuoroni muutamalle viikolle vielä ja sitten olikin suunnitteilla lopettaa. Olin jo ajatellut, että jatkan syksyllä, mutta nyt tekisi mieli mennä vain kylmästi ilmoittamaan, etten tee enää yhtään tuntia, ilmoitan aluehallintovirastoon ja työkkäriin että tämä on huijausta ja pitäkää vi*tu tunkkinne (ilmoittelevat paljon mol sivuilla ja lupailevat loistavaa palkkaa nuorille kesätyöstä ym ym). TAI teen ihan viileästi pois sovitut päivät, poistun hiljaisesti takavasemmalle, mutta sanon lähtiessäni ettei tarvitse ottaa yhteyttä syksyllä...

Joka tapauksessa minun on etsittävä toinen työ, josta maksetaan asianmukaista palkkaa.

Tulipahan avauduttua ainakin täällä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoa vaan, mutta jos on provikkapalkka ei se auta. Olet kai keskivertoa huonompi ? Eli et tee mitään tulosta.

Vierailija
2/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntee aina jonkun ja hulluista sana leviää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys ammattiliittoon jos ei makseta TESsin mukaista palkkaa. Palkkaturvasta saataviaan voi myös hakea. Taistele oikeuksistasi, työstä pitää saada kunnollinen palkka.

Kysymys vielä, paljonko oli bruttoansiot ja tuntipalkka? Jos ne on lakisääteiset ei ole mistä tapella. 

Veikö ulosotto palkastasi osan?

Vierailija
4/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoa vaan, mutta jos on provikkapalkka ei se auta. Olet kai keskivertoa huonompi ? Eli et tee mitään tulosta.

Itseasiassa olen tämä tietyn työtehtävän suhteen asiantuntija verrattuna muihin työntekijöihin. Tulosta teen siinä missä muutkin. ap

Vierailija
5/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lässytetään ettei saa raivota kun vaikeuttaa muka tulevaisuudessa työnsaantia, mutta mielestäni tuo on ihan paskapuhetta ja pätee ehkä vain satunnaisiin ammatteihin.

Tiedän yrityksen josta ei kukaan lähde asiallisesti, koska esimies on todella kurja ja usein juuri syy lähtöön. Eipä se raivokas lähtö ole yhdenkään (lukuisia)kohdalla mitenkään hankaloittanut uuden paikan saantia, ovat vaan olleet tyytyväisiä kun saivat asiat sydämeltään ja käsitellyksi ja parempi työpaikka löytyi nopeasti.

Joten sanoisin että seuraa sydäntäsi (lässynlää), sä itse tiiät parhaiten mitä tarvitset. :)

Jos tunnet tulleesi kohdelluksi epäreilusti niin sanot sen ääneen.

Vierailija
6/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhelinmyyjä?

Vierailija
7/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun sopimuksessa lukee?

Vierailija
8/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylillä, jos keksisit jonkin nasevan heiton, jossa sanot tuon asian, joka on vikana lähtiessäsi. Ei huutoa tai rumaa kieltä, vaan viileän rauhallisesti ja viiltävästi.

Vierailija
9/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin tyynesti olevani sairaslomalainen ja lopettavani työt saman tien sairauteen vedoten.

Vierailija
10/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin tyynesti olevani sairaslomalainen ja lopettavani työt saman tien sairauteen vedoten.

*eläkeläinen

Vierailija
11/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun työvuoroista mustaa valkoisella sovittu?

Sitten menet, muuten työnantaja voi vaatia sulta korvauksia, jos ei, niin et todellakaan mene. Tienaat enemmän jopa pulloja keräämällä tuon ajan.

Jos luvataan takuupalkka, niin kyllä se kirjataan soppariin, muuten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Olet kuitenkin aikuinen ihminen, niin kyllä sinun tuo pitäisi tietää. 

Vierailija
12/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoaminen tyyliin halpa murjaanihuora on eri asia kuin asiallinen etujensa puolustus.

Vierailija
13/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys ammattiliittoon jos ei makseta TESsin mukaista palkkaa. Palkkaturvasta saataviaan voi myös hakea. Taistele oikeuksistasi, työstä pitää saada kunnollinen palkka.

Kysymys vielä, paljonko oli bruttoansiot ja tuntipalkka? Jos ne on lakisääteiset ei ole mistä tapella. 

Veikö ulosotto palkastasi osan?

Näillä veijareilla ei tunneta käsitettä tuntipalkka ja jos mainitsee tes-sanan, niin mulkoillaan vihaisesti. Netto oli siis se 117 € ja vero% 23. Ei ulosottoja. Mulla ei sinänsä ole enää tarvetta mielistellä työelämää koska olen pysyvällä eläkkeellä joten railakas tuuletus tässä kohtaa ei haittaisi. Vit*uttaa vaan kun mun aikaa tuhlataan. ap

Vierailija
14/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun työvuoroista mustaa valkoisella sovittu?

Sitten menet, muuten työnantaja voi vaatia sulta korvauksia, jos ei, niin et todellakaan mene. Tienaat enemmän jopa pulloja keräämällä tuon ajan.

Jos luvataan takuupalkka, niin kyllä se kirjataan soppariin, muuten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Olet kuitenkin aikuinen ihminen, niin kyllä sinun tuo pitäisi tietää. 

Soppari on, osa-aikainen, koeaika 4kk ja palkka sopimuksen mukaan. Koeaika ei olisi ehtinyt umpeutua kun muutenkin suunnittelin lopettavani. Mihinkään liittoon en enää kuulu koska eläke. Kyllä tämä kallistuu nyt siihen, että käyn ensi viikolla vain ilmoittamassa ettei tarvii mua enää odottaa paikan päälle. Nämä suolarahat tosiaan saan runsaampana vaikka keräämällä pulloja. ap

Vierailija
15/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä luottamusmieheen tai työsuojeluvaltuutettuun, jos saat alempaa palkkaa, mitä on luvattu.

Pieni ansio tuo kyllä on.

Vierailija
16/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa, että nämä palkat tulevat aina yllätyksenä. Ne lukee siellä sopimuksessa erittäin selkeästi kerrottuna, mutta kun porukka ei lue sopimusta! Minä luin enkä laittanut siihen nimeäni vaan tyhdyin kyselemään, että mitä tämä tarkoittaa tai tämä tai tämä. Että tässä lukee, että jos lopettaa liian aikaisin, ei saa euroakaan ja toisaalta jos myy liian vähän, pienenee palkka jne. Äkkiä saattoi excelillä todistaa, että hommassa ei tienaa mitään, jos ei myy keskimääräistä enempää.

Vierailija
17/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä nyt töihin mennessä olet tiennyt mikä palkkasi on? Ei tuo voi yllätyksenä tulla. Otat yhteyttä liittoosi, jos et saa sovittua palkkaa. 

Vierailija
18/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt en ymmärrä - sanoit että palkka on sopimuksen mukainen mutta nyt olitkin yllättynyt sen pienuudesta?!? Että mitähän vattua?!

Vierailija
19/19 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylillä ja raivolla jos vain onnistut yhdistämään ne. Kunnon kilareilla voi päästä pään takia eläkkeelle. Voisin oikeastaan noudattaa itse omaa neuvoa. Alkaisi vain huutaa ja hajoittaa paikkoja. Poliisit veisi lopulta pois ja lääkäriltä lausunto että pää levisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi