perheet, joissa 4 henkilöä: montako m2 talossanne/asunossanne on?
Koetteko sen liian pieneksi? Meillä 100m2 kastelli economy okt ja välillä koen. Taloudellisen tilanteen vuoksi toki ei olisi ollut varaa suurempaankaan :D Lyhennämme 1153€/kk
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Tytär kysyi yks päivä mikä on makuuhuonen. Jos ei lasketa lasten omia huoneita (tytär ei laskenut kun niissä on enemmän muuta kuin pelkkä sänky), meillä ei ole ollenkaan makuuhuonetta.
Ei ymmärrä.. Te vanhemmat nukutte olohuoneessa ja lapset kutsuu huonettaan huoneeksi, ei makuuhuoneeksi....
Asuinneliöitä tässä meidän okt:ssa on 160.
136 neliötä, kun on vakituisesti 2 aikuista ja 2 lasta (toinen miehen lapsi ja toinen minun) lisäkisi 1 vuoroviikkolapsi ( minun laseni). Ja 1 lapsi (miehen lapsi) silloin tällöin....
Tarvitsemme siis 5 mh, jotka meillä siis on.
171 neliötä. Juuri sopivasti tilaa, lapsilla on isot omat huoneet ja "oma" olohuone.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 67 neliötä ja vastikkeen kanssa maksetaan 1600€/kk. Taidat asua maalla?
Huh mikä summa! Keskikokoinen kaupunki on 7 km päässä. Itse varmaan asut pääkaupunkiseudulla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh mikä summa! Keskikokoinen kaupunki on 7 km päässä. Itse varmaan asut pääkaupunkiseudulla?
Ap
Vaikka toisaalta varmaan asumiskustannuksenne ovat pienempiä kuin meillä. Joten todennäköisesti maksammekin varmaan enemmän :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
98, rivari, oma, Espoo. Siivoan erissä, aina sotkuista. Olen sitä mieltä että suuremmilla neliöillä olisi siistimpää, kun olisi enemmän säilytystilaa ja tavaroille omat paikkansa.
Itse olen kokenut, että mitä enemmän tilaa sitä enemmän tavaraa ja tilaa minne sen tavaran levittää vielä suuremmaksi sekasotkuksi :D
181 neliötä, just sopiva. Teineillä omat huoneet ja yksi ylimääräinen vierashuone, sukuni asuu kaukana ja on kiva että on kunnolliset sängyt ja esim oma wc vierashuoneen yhteydessä kun tulevat kylään.
Huonoa on todella epäkäytännöllinen eteinen. Siinä on viisi oviaukkoa, portaikko yläkertaan ja kaksi ikkunaa, eli yhtenäistä seinää ei ole. Ulkovaatteille pari pientä naulakkoa, kenkiä ei saa sijoitettua mihinkään vaan ne täytyy viedä kodinhoitohuoneeseen. Eteinen on tosi helposti ihan kamalan sekaisen näköinen.
Ei ole meidän suunnittelema talo, yli 100 v vanha ja tällaiseksi vaan ajan saatossa muotoutunut.
Helsingin keskustan kupeessa ja vielä halvassa asunnossa 😄 Tohon tosiaan sisältyy ihan kaikki paitsi sähkö mut se on jotain 15€/kk. Tässä asutaan niin kauan kuin mahdutaan ja sit en tiedä mitä tehdään. Aikuiset muuttaa kai olkkariin 😉
110 neliötä, 4h+k. Oikein hyvin riittää nyt kun lapset ovat alle kouluikäisiä, mutta rempataan parin vuoden päästä n. 40 neliötä lisää tilaa yhdelle lisämakkarille, vessalle ja vaatesäilytykselle.
Neliöitä enemmän merkkaa kyllä pohjaratkaisu, meillä on esim. tosi isot eteinen ja kodinhoitohuone. Hyvät toki pienten lasten kanssa, mutta muutaman vuoden päästä arvostaisin enemmän, että ne neliöt olisivat vaikka yhdessä ylimääräisessä makuuhuoneessa, vaikka sitten pienessäkin.
70m² ja toistaiseksi on pärjätty. Pieni neliö kyseessä siis, 3mh+oh+k+kph. Makkarit melko pieniä mutta onneksi tuon ikäiset ei isompia tarvikkaan. Meidän makkariin mahtui niukinnaukin meidän sänky ja yöpöydät. Onneksi on kiinteät vaatekaapit.
Onneksi vain väliaikainen asumismuoto työ"komennuksen" takia ja syksyllä pääsee pois.
150 neliötä. Aika sopivasti mielestäni. Toivoisin vain, että olisivat yhdessä kerroksessa....
157,5 kahdessa tasossa. Sopivasti tilaa, itse suunniteltu.
174 tuntui isolta, kun oli 2 pientä lasta. Nyt kun nämä jo isompia ja joukossa vielä kolmas, niin nyt on talo täydellinen
Kun muutimme nykyiseen taloon meitä asui tässä 4. Neliöitä 235m2 asuinalaa ja 5 huonetta. Juuri sopivan kokoinen.
Nyt enää 3 ja voisimme muuttaa n 70-80m2 pienempään.
200 yhdessä kerroksessa.
Lapsia 4, joten jokaiselle oma huone.
Olohuone 40 neliötä ja muutenkin tilat avarat. Teini-ikäiset asuvat huoneissaan ja nuoremmilla on tilaa leikkiä ja juosta.
.
Ihana talo ison kaupungin laidalla. Loistavat bussiyhteydet, joten lapset pääsevät helposti keskustaan, kavereille yms. Tässä asutaan kunnes lapset isoja.
Meillä on 58m2 uusi kolmio leinelässä, vuokra 735 ei ole varaa muuttaa pois. Toinen lapsi tuloillaan. Muuten sopiva mutta kaappitilaa voisi olla enemmän.
Neliöistä en ole varma, mutta 7 h ja keittiö plus takkahuone.
Siivoamiseen menis varmaan 6 h eli siivoan huone yms kerralla. Eli likasta välillä on.
Tulevaisuudessa joku yksikerroksinen kompakti pikkutalo maalta olis ok. Sellainen joka olis järkevästi suunniteltu ja esim kesäpiha katoksella. Ja vaikka pieni pihasauna.
T. Ja ikkunat vielä pesemättä