Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhtaisiin tyynyliinoihin tulee sellainen jännä pistävä haju pitkään hyllyssä oltuaan?

Vierailija
21.05.2016 |

Välillä kun ottaa vaatekaapista tyynyliinakasasta uuden puhtaan tyynyliinan, niin siihen onkin tullut sellainen ummehtuneen pistävä haju.

Mistä johtuu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta tai vastaavaa.

Vierailija
2/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hometta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiijän ton mutta en tiijä mistä se johtuu.

Vierailija
4/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkkainen kaappi, vanhat huokoiset pinnat?

Vierailija
5/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin joskus, jos joku vaate on tosi kauan aikaa käyttämättömänä (puhtaana) kaapissa, esimerkiksi pari vuotta. Ei johdu homeesta tms, niin monessa talossa ollut tämä sama juttu.

Vierailija
6/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se tyynyliina ole käytön ja (yleensä) 60 asteen pesun jälkeen mikään steriili. Kyllä siinäkin on bakteereita, likajäänteitä yms. ja ne alkavat haista kun liina on pitkään käyttämättä (ja pesemättä)

Vierailija
7/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ja luulen johtuvan siitä ettei vaan puhdistu pesussa tarpeeksi. Tyynyliinoissa varsinkin on tämä haju, hiuksistahan niihin menee rasvaa joka ei lähtisi täysin muuten kuin keittämällä. Eli eltaantunut rasva siellä haisee, ihanaa.. :D

Vierailija
8/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini väittää sen hajun johtuvan siitä, jos pesee hajusteettomilla pesuaineilla. Itse pesen aina (herkkäihoisia ollaan miehen kanssa molemmat), ja tunnistan tuon hajun kyllä.

Vierailija
9/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosta ja eritteistä jäämiä. Mulla usein käytössä vakoisia petivaatteita, jos ne puhtaana seisoo kaapissa, niissäkin huomaa kellerrystä, vaikka eivät olisi kuin pari pesua käyneet. :/

Autaisiko Vanish vaimikäsenytoli?

Vierailija
10/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosta ja eritteistä jäämiä. Mulla usein käytössä vakoisia petivaatteita, jos ne puhtaana seisoo kaapissa, niissäkin huomaa kellerrystä, vaikka eivät olisi kuin pari pesua käyneet. :/

Autaisiko Vanish vaimikäsenytoli?

Peskää riittävän kuumassa ja siihen sopvalla pesuaineella, 90 asteessa valkoiset niin ei jää keltaiseksi.

Vierailija
11/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa myöten niihin pinttyy rasvaa, joka alkaa haista oltuaan pidempään kaapissa. Kaikki ei lähde pesussa pois. Ensiapuna liinavaatteiden pesu 90 asteessa, ja määrän vähentäminen kaapista sellaiseksi, että käyttö-pesu-kaappi -kierto lyhenee niin lyhyeksi että hajua ei ehdi tulla.

Vierailija
12/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pestä liian täysiä koneita ja pyyhkeet ja liinavaatteet kannattaa sillointällöin pestä 90c.

Vierailija
13/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 asteen pesu.

Ja sitten on tärkeää, että säiliöt vain rutikuivia. Haju tulee jos on yhtään kosteutta lakanoissa kun laitat kaappiin.

Määrä kuivaan aina kunnolla

Vierailija
14/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivana kaappiin niin ei haise

Vierailija
15/23 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinttynyt lika niissä haisee, itse vien välillä pesulaan lakanat jolloin tämä ongelma poistuu. Pesulassa olleet lakanat on ihanat ku mankeloitu ja todella puhtaat .

Vierailija
16/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se huoneilmakaan täysin puhdasta ole.

Vierailija
17/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissas kusee niihin!

Vierailija
18/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että se haju ei välttämättä tule kaikkiin tyynyliinoihin. Tätä minä olen ihmetellyt.

Vierailija
19/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli yhdet pyyhkeet jotka haisi. Pesin pariin kertaan 90 asteessa. Haisivat vieläkin. Heitin pesuveteen kuorittua mukaan ja pääsin eroon hajusta.

Annoin kuivua kunnolla. Eli en muhittele kosteina kaapissa

Vierailija
20/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriitti ja etuja voi auttaa ja pesu kunnolla