Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, jos 16v tyttö hengailee lähinnä 11-13v lasten kanssa?

Vierailija
21.05.2016 |

Meillä siis 16v teini, joka ei ole koskaan oikein onnistunut ystävystymään luokkalaisiin, harrastuskavereihin yms. On tällä ollut muutama ikäisensä kaveri, mutta "hylkäsi" heidät ihan vasta. On viime vuodet viettänyt itseään 3-5 vuotta nuorempien kanssa. Eihän se iso ikäero ole noin muuten, mutta tuossa iässä 11-vuotiaan ja 16-vuotiaan välillä on valtava ero. On kuitenkin noin muuten kuin ikäisensä, meikkaa ja on kiinnostunut teinien jutuista.

Onko muilla vastaavia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittyköön omaa tahtiaan. Onneksi on kavereita. Hän ilmeisesti pitää nykyisistä kavereistaan enemmän. Älä huolehdi.

Vierailija
2/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne 11-13-vuotiaat on poikia niin todellakin ihmettelen. Tuonikäisten poikien jutut ovat täysin lapsellisia ja ainakin ihan normaali 16-vuotias tyttö on ajatusmaailmaltaan lähes täysin eri maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa kyllä.

Vierailija
4/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta ei kuulosta kovin normaalilta. tyttäreni on tuon ikäinen, ja kun ajattelen häntä ja kavereitaan, niin... Ei. Ei ole ihan normaalia.

Vierailija
5/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudestani tuollaisen tyypin. lyöttäytyi meidän seuraan aina pihalla kun me olimme 10-11 vuotiaita ja hän 15. Halusi pomotta ja opettaa esim. pihapeleissä, näyttää että on meitä vanhemkpi ja arvostella kuka meistä pelasi parhaiten tms.

Vierailija
6/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä ob minkä ikäiset ne kaverit pn, jos viihtyy. Ääliöt, itsekkin olin paljon tekemisissä nuorempien kanssa ja meillä oli hauskaa.

Vierailija
7/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan eri maailmoista...

Vierailija
8/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ei niin ihmeellistä, mutta 11v toki hiukan.

Vierailija
9/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seiskojen ja ysienkin välillä on aika iso ero...

Vierailija
10/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tytössä ilman muuta jotain "vikaa", jos ei ikätovereihinsa tutustu. En itse katsoisi hyvällä silmällä, jos 16-vuotias hengailisi 12-vuotiaani kanssa. Näkisin siinä syvää outoutta. 

Jopa seksuaalisen hyväksikäytön mahdollisuutta tai vähintäänkin henkistä hyväksikäyttöä. 

Vierailija
11/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se pedofiili?

Vierailija
12/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä ob minkä ikäiset ne kaverit pn, jos viihtyy. Ääliöt, itsekkin olin paljon tekemisissä nuorempien kanssa ja meillä oli hauskaa.

No... näkeehän tuon, mikä sinusta on tullut. 

Eli ei voi suositella. 

Vierailija
13/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan kokonaiskuviosta. Jos vaikuttaa olevan molemminpuolista tasa-arvoista kaveruutta, niin eihän se ikää katso. Osa 16-vuotiaista voi olla henkisesti ihan lapsia, vaikka meikit ym kiinnostaisikin. Monesti myös taloyhtiössä hyvinkin eri ikäiset lapset saattavat leikkiä ja hengailla keskenään. Kolmen vuoden ikäero tuossa iässä ei ole niin paha. Meillä oli ainakin porukoissa joskus kavereiden iso/pikkusisaruksia mukana jopa 3-5 vuoden ikäeroilla. Esim jos roikuttiin jossain pihalla tai pelattiin ulkopelejä.

Voithan tietysti kysyä lapseltasi Noista kaverisuhteista.

Vierailija
14/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva ammatti on selvillä: Peruskoulun luokanopettaja siitä neidistä tulee!

Vierailija
15/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti tätä nykyäajan ikärasismia. Itse olin 20-vuotiaana sujuvasti 13-vuotiaan kaveri (tyttöjä kummatki - huokaus että tääkin pitää selittää). Ja minä olin se, joka jouduin näyttämään henkkareita k18-paikkaan mennessä. Ja kumpikaan ei käytetty alkoholia...

Vierailija
16/16 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Tunnen tytön, joka jäi jotenkin yläasteikäisen kehitystasolle. Pidin häntä ihan normaalina vielä, kun olimme yhtä aikaa yläasteella, mutta myöhemmin se että tytön itse ollessa jo täysi-ikäinen hänen kaveripiirinsä koostui edelleen yläasteikäisistä oli outoa. Myöhemmin nämä kaverit vaikuttivat menneen tytöstä kehityksessä ohi, kun alkoivat kiinnostua aikuisten jutuista, mutta tämä tyttö kävi edelleen vain huvipuistoissa tms. kun nämä muut kaverit lähtivät baariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän