Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi harrastat kevyen liikenteen väylillä rivitanssia lastenvaunujen kanssa tai ilman?

Vierailija
21.05.2016 |

Nähty etenemässä esimerkiksi tällainen rintama: Nainen kävelee ja työntää lastenvaunuja. Hänen toisella puolellaan kävelee vierekkäin kaksi miestä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hyvä keksimään otsikkoja, toi on hauska.

Ei mulla muuta.

2/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voe vittu nyt. Helpompi keskustella, kun kulkee vierekkäin ja jos tuut pyörällä, niin aina voit rimpauttaa kelloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on kello siinä pyörässäs?

Vierailija
4/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma tässä on se, että jalankulkijat ja ajoneuvot eivät ole yhteensopivia liikennemuotoja. Ajoneuvoilla eteneminen on suoraviivaista, kun taas jalankulkija siirtyilee sinne tänne.

Jos Suomessa toimittaisiin niin kuin ulkomailla, eli pyörät ja muut ajoneuvot pidettäisiin poissa jalkakäytäviltä niin tätäkään ongelmaa ei olisi.

Vierailija
5/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla on kello siinä pyörässäs?

- Älä käytä kelloa, vaan lähesty hitaasti ohittaaksesi turvallisesti siitä 45 cm kapeasta vapaasta tilasta ja toivo, että pyöräsi räminä muutenkin havahduttaa ihmiset sivuun: "Hui v*ittu!"

- Käytä kelloa: "No v*ttu ring ring!!"

Vierailija
6/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusongelma tässä on se, että jalankulkijat ja ajoneuvot eivät ole yhteensopivia liikennemuotoja. Ajoneuvoilla eteneminen on suoraviivaista, kun taas jalankulkija siirtyilee sinne tänne.

Sinäpä sen sanoit! Olen aina ollut sitä mieltä, että jalankulkijoillekin pitäisi määrätä kulkulinjat vaikkapa piirtämällä maahan viivat, joita pitkin kävellä.

t. Asperger (oikeasti, ja puolitosissaan)

Vierailija
7/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa kävellä siinä oikeassa reunassa ja jättää se vasen reunaa vapaaksi sekä vastaantulijoita että ohittajia varten. Miksi siinä kevyenliikenteenväylällä ei voi liikkua samoilla säännöillä mitkä toimii autoillessa? Miksi jalankulkijan edes pitää poukkoilla reunasta toiseen tai varmemmaksi vakuudeksi kävellä keskellä tietä niin ettei tiedä kummalta puolen ohi pitäisi mennä?

Vierailija
8/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa kävellä siinä oikeassa reunassa ja jättää se vasen reunaa vapaaksi sekä vastaantulijoita että ohittajia varten. Miksi siinä kevyenliikenteenväylällä ei voi liikkua samoilla säännöillä mitkä toimii autoillessa? Miksi jalankulkijan edes pitää poukkoilla reunasta toiseen tai varmemmaksi vakuudeksi kävellä keskellä tietä niin ettei tiedä kummalta puolen ohi pitäisi mennä?

Jalankulkijan on hyvin vaikea hallita liikerataansa samalla tavoin kuin sellaisen, jolla on pyörät alla. Kokeilepa vaikka itse.

Myöskään tiemaalaukset eivät siinä kauheasti auta, vaan tarvitaan reunakivi erottamaan kulkuväyliä.

Vierailija
9/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Ap sanonut olevansa liikkeellä pyörällä. Kyllä noita tientukkeita ärsyttää ohittaa olemattomista raoista jalkaisinkin. Itse korjaisin sen verran, ettei lastenvaunut suinkaan ainoa tukos ole. Varhaisteinipyöräilijäryhmät, keski-ikäiset sauvakävelijätädit tai puhelimessa puhumiseen keskittyneet koiran ulkoiluttajat on pahimpia.

Vierailija
10/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen paikasta A paikkaan B pitää olla vakavaa suorittamista. Ei siitä saa nauttia. Kaikki mikä lisää viihtyvyyttä, kuten esim seuralaisen kanssa keskustelu, pitää kieltää. Huh, jos vahingossa hymyilisi ja vastaantulija luulisi, että hänelle hymyilet.

Vierailija
11/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yskäisen aina kauempaa, että edessäkulkevat kuulevat, että takaa on tulossa joku. Mun pyörässä on kelo tällä hetkellä rikki.

Vierailija
12/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen paikasta A paikkaan B pitää olla vakavaa suorittamista. Ei siitä saa nauttia. Kaikki mikä lisää viihtyvyyttä, kuten esim seuralaisen kanssa keskustelu, pitää kieltää. Huh, jos vahingossa hymyilisi ja vastaantulija luulisi, että hänelle hymyilet.

Mun puolesta tiellä saa kulkea vaikka päivää paistatteleva etana, kunhan jättää kaistatilaa muillekin. Joillakin voi olla oikeasti kiire, ja mikä velvollisuus muutenkaan olisi muilla kävellä etanan tahtiin?

Minusta on yksinkertaisesti itsekkyyden ilmentymä täyttää koko väylä. Kyllä, mulla on suu, mutta matkanteko on monesti todella veemäistä siksakkia ja 50 metrin välein pitää miettiä, millainenkohan  kontakti tästäkin nyt tulee, saanko osakseni vittuilua, pahoittelua vai välittävätkö laisinkaan...

Vierailija
13/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne maailman navat osaa ajatella muuta, kuin itseään.

Vierailija
14/14 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Ap sanonut olevansa liikkeellä pyörällä. Kyllä noita tientukkeita ärsyttää ohittaa olemattomista raoista jalkaisinkin. Itse korjaisin sen verran, ettei lastenvaunut suinkaan ainoa tukos ole. Varhaisteinipyöräilijäryhmät, keski-ikäiset sauvakävelijätädit tai puhelimessa puhumiseen keskittyneet koiran ulkoiluttajat on pahimpia.

Sitten se koiran hinha menee sen pyörätien yli ja jos soittaa kelloa, niin siinähän sekoaa sekä koira että taluttaja ja eikun kiroilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme