Huumorinlaji toisten dissaaminen, hyvää vai huonoa läppää?
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka harrastavat nauramista toisten kustannuksella?
Esimerkki: olette menossa teatteriin naisporukalla. Sinua huvittaa pukeutua vähän huolellisemmin ja kun tapaatte teatterin edessä, tämä huumori-ihminen sanoo sinulle: "No et yhtään parempaa päällesi keksinyt?"
Otat esiin puhelimesi, joka ei ole uutuusmallia ja tämä huumori-ihminen sanoo: "Ai herranen aika toimiiko nuokin vielä??"
Vaihdat autosi käytettyyn vähän uudempaan. Tämä huumori-ihminen näkee sinut autoinesi marketin pihalla ja sanoo: "M*nanjatkeeksi tätä sun kärryys ei ainakaan voi sanoa!" ja hersyvä nauru päälle.
Siis tämä tyyli.
Kommentit (39)
Joku ostaa parin sadan euron puhelimen ja kuuluttaa, ettei tällaisista halpisluureista ole mihinkään. Miten joku voi käyttää tällaista, en ymmärrä! Hei, myynnissä olis, tarjouksia otetaan vastaan!
Vierailija kirjoitti:
10 kohteliaisuutta, jotka ovat oikeasti loukkauksia
"Tiedoksi: kehu, johon sisältyy solvaus, ei ole kehu."
http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/10_kohteliaisuutt…
Tuo "varsin pantava synnyttäneeksi naiseksi" oli kyllä varsinainen älynväläys,varmasti saa naista noin supliikkimies.Toisaalta minun ystäväni on kuullut Tinder-deiteiltään samantapaisia kommentteja,ehkä siellä pyörivät ihmiset eivät vain ole mitään ruudinkeksijöitä.
Ja tuo "hyvännäköinen ikäisekseen" on myös outo,siis tarkoittaako se,että oikeastaan ei ole hyvännäköinen,mutta hyvännäköinen ollakseen "vanha",voisi olla rupsahtaneempikin?
Mitä ihmiset ajattelevat kun möläyttelevät tuollaisia?Vai onko ongelma siinä,että möläyttelijät eivät ajattele lainkaan?
Kaverini mies mitteli minua päästä varpaisiin ja kysyi: "Sussa ei oo kyllä paljon mistä kiinni ottaa." Kaverini oli tukehtua nauruun siinä vieressä.
En yhtään pidä tuon tyyppisestä "huumorista" :/ Kamalaa vielä kun se tuntuu olevan muoti-ilmiö, kaiken maailman vittuilu toisille. Esim roastit on siitä hyvä esimerkki. Aivan kamalia. Liittyneekö tämä tämän tyyppinen ilkeilevä kommentti tähän itsekeskeiseen nykymaailman menoon jossa kaikkien täytyy alati kilpailla toisiaan vastaan :(
Toisten dissaaminen on huonoa läppää,jos sitä nyt joku pitää läppänä.Nuo aloituksen esimerkit kuulostavat siltä,että jollain puuttuu ajatussuodatin,kaikki mitä päähän pälkähtää pitää sanoa ääneen.Mielestäni "läpällä" muita dissaavat antavat itsestään juntin ja vajaaälyisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini mies mitteli minua päästä varpaisiin ja kysyi: "Sussa ei oo kyllä paljon mistä kiinni ottaa." Kaverini oli tukehtua nauruun siinä vieressä.
Onpas kaveri :/ Tuohon olisin sanonut ilme vakavana, että ei kuulu käytöstapoihin arvostella toisten kehoja!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on facessa kaveri, joka sattaa olla kuukausia hiljaa ja sitten iskee tällä ivallisella huumorillaan. Ihan kuin odottaisi kärsivällisesti tilaisuutta ja sen tullen tölväisee. "Ei voi olla totta!! En ollut tunnistaa sua tästä kuvasta!! XD" jos laitan iloisen ja omasta mielestäni onnistuneen (ihan viehättävän) lomakuvan.
Mulla oli kanssa joskus noin urpo puolituttu facebookissa kaverina,kaiken huipuksi hän loukkaantui, kun "sensuroin" hänen juttujaan,eli poistin kuvistani kaikkein typerimmät ja ilkeimmät kommentit.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään pidä tuon tyyppisestä "huumorista" :/ Kamalaa vielä kun se tuntuu olevan muoti-ilmiö, kaiken maailman vittuilu toisille. Esim roastit on siitä hyvä esimerkki. Aivan kamalia. Liittyneekö tämä tämän tyyppinen ilkeilevä kommentti tähän itsekeskeiseen nykymaailman menoon jossa kaikkien täytyy alati kilpailla toisiaan vastaan :(
*kommenttien heitto piti kirjoittamani
T: 25
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa vielä kun se tuntuu olevan muoti-ilmiö, kaiken maailman vittuilu toisille. Esim roastit on siitä hyvä esimerkki. Aivan kamalia.
Veit sanat suustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on facessa kaveri, joka sattaa olla kuukausia hiljaa ja sitten iskee tällä ivallisella huumorillaan. Ihan kuin odottaisi kärsivällisesti tilaisuutta ja sen tullen tölväisee. "Ei voi olla totta!! En ollut tunnistaa sua tästä kuvasta!! XD" jos laitan iloisen ja omasta mielestäni onnistuneen (ihan viehättävän) lomakuvan.
Mulla oli kanssa joskus noin urpo puolituttu facebookissa kaverina,kaiken huipuksi hän loukkaantui, kun "sensuroin" hänen juttujaan,eli poistin kuvistani kaikkein typerimmät ja ilkeimmät kommentit.
Nämä ihmiset pitäisi ottaa face 2 face puhutteluun, ns moraalisaarna. Mutta tehdä se kuitenkin itse kiihtymättä, kiroilematta, ääntä nostamatta. Kohdata kasvotusten ja katsoa silmiin ja sanoa että käsitätkö että ilkeilysi ei ole hauskaa, ei edes sinusta itsestäsi jos todella alat tietoisesti miettimään käytöstäsi. Koska ihminen kenellä on hyvä olla itsensä kanssa ei tunne tarvetta olla muille ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuolle kaverille on tyypillistä, että hän ei koskaan peukuta tai kommentoi mitään tavallisen kivaa asiaa, vaan on hiljaa viikko- tai kuukausimäärin, kunnes yhtäkkiä ihan puskista tulee joku negatiivinen kommentti.
Jos laitan "ihanaa, enää vain kaksi viikko lomaan, niin se kesä vaan tulee!", niin tämän tyypin kommentti saattaa kuulua: "Ihanaa, kun on niin kiva työ, ettei tarvitse odottaa lomaa kuin kuuta nousevaa."
Vittuiluhuumori toisen yhtä taitavan vittuilijan kanssa on on mitä mainiointa hupia, mutta vaatii taustalle aitoa kunnioitusta ja luottamusta. Sellaisia satunnaisille tuttavuuksille mukahauskoja piikkejä laukovia itsensä ylentäjiä en sitävastoin pidä minään.
Vierailija kirjoitti:
Vittuiluhuumori toisen yhtä taitavan vittuilijan kanssa on on mitä mainiointa hupia, mutta vaatii taustalle aitoa kunnioitusta ja luottamusta. Sellaisia satunnaisille tuttavuuksille mukahauskoja piikkejä laukovia itsensä ylentäjiä en sitävastoin pidä minään.
On ne itsensä ylentäjätkin ihan hauskaa viihdettä, kun yleensä hajoavat ihan täysin jos joku antaakin takaisin.
Joskus tapasin kuppilassa kavereiden kanssa iltaa istuessa daamin, jonkun kaverin kaverin, joka diggaili tuollaisesta. Pari kolme tuntia väännettiin verbaalisesti nurkkapöydässä ja sen jälkeen lähdettiin panemaan. Jäi mieleen yhtenä parhaista yhdenillanjutuista.
Anoppini harrastaa tätä piilovittuilua. En aijo lähteä mukaan hänen keskenkasvuiseen leikkiinsä. Aijon vastata takaisin olemalla tyyni ja aidosti kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu! Pitää tuntea "yleisönsä" ennen kuin viljelee huumoria,joka ei välttämättä sovi kaikille.Ainakin vittuiluhuumori ja musta huumori ovat sellaisia,ettei niitä kannata kokeilla puolituttuihin.AP:n esimerkit ja nämä fb-urpot vaikuttaisivat juuri noilta viimeksi mainintuilta itsensä ylentäjiltä.Voivathan hekin olla viihdyttäviä kun saavat maistaa omaa lääkettään,mutta yleensä myös pahoittavat herkempien tyyppien mielen "vitseillään".
Nauraminen toiselle kuuluu ystäville joilla samanlainen huumorintaju. Mutta ihan tuntemattomien ihmisten nauramiset toisen kustannuksella ei ole kivaa. Minulle ovat nauraneet ihan tuntemattomat ihmiset tarkoituksellisesti nauraen kömmähdyksilleni tai sitten tilanne ollut niin koominen etteivät ole pystyneet hillitsemään nauruaan. Onhan se hauskaa kun toinen mokaa mutta se satuttaa! Voisi edes yrittää pitää pokkaa tai poistua muualle nauramaan pois minun näköpiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauskaa, mutta toimii vain itsevarmojen ja sosiaalisten ihmisten kohdalla. Ressukat pahoittaa mielensä, mutta ei näistä tosikoista nyt muutenkaan pahemmin huumoria irtoa.
Vielä hauskempaa on se että nämä itsevarmat ja sosiaaliset ihmiset eivät naura yhtään jos samanlainen huumori kohdistuu heihin itseensä. Kummallista mutta totta.
Ovat narsisteja.
Eräs tuttuni harrastaa miehensä julkista vähättelyä.
"Ostokset tulivat kotiin saakka tunnin sisällä. Piti oikein mainita tämä historiallinen asia."