Vierailija

Itse olen 33-vuotias ja kysytään vielä jatkuvasti sekä ruokakaupassa että Alkossa. Olen miettinyt että kuinkahan kauan tätä vielä jatkuu :D En siis ole mitenkään ärtynyt asiasta, jotenkin vaan huvittaa.

• ylös 4
  • alas 2

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Viimeinen kerta oli vuosia sitten 37 vuotiaana, ei tosin Suomessa. Täällä ei ole ainakaan enää kolmen kympin jälkeen kysytty.

Vierailija

Kysyttiin kerran yökerhoon mennessä 25-vuotiaana, kun menin parikymppisten opiskelijoiden kanssa, kaikilla puvut päällä jne. Siihen aikaan ei ollut vielä tätä nykyistä kysy kaikilta kolmekymppisiltä - sääntöä, joka on tehnyt näistä gallupeista aika turhia, kun nykyään kaikilta kysytään.

Vierailija

33v:nä kysyttiin viimeksi, nyt olen 36v enkä luulisi, että enää kysytään. Tosin ostan jotain Alkosta vain ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija

Täytän tänä vuonna 28 ja edelleen kysytään paperit AINA kun ostan alkoholia/olen menossa baariin. Hauskaa, että kerrankin keneltäkään kavereiltani (ikähaarukka 21-24) ei kysytty paperieta baariin mennessä, mutta multa, seurueen vanhimmalta kysyttiin. Ikuinen babyface :(

Vierailija

Myyjän tulisi kysyä jokaiselta, joka näyttää alle 30-vuotiaalta.. Ja voin kertoa, että välillä on aika vaikeaa arvioida äkkiseltään toisen ikää!
-kaupan kassa

Vierailija

Olen 21 ja baariin kysytään kyllä aina, kaupasta alkoholia ostettaessa sen sijaan ei juuri koskaan. Pitääköhän ne kassat mua oikeasti kolmekymppisen näköisenä? :( Pari viikkoa sitten Viron reissulla kylläkin Superalkossa henkkarit kysyttiin, outoa kun Suomessa ei enää kysellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
46 :)

Hymyilyttikö kassaa yhtään kun näki ikäsi? :)

Kyllä, ja oli vähän nolona. Oli itse jo varmaan yli 60-vuotias, jotenkin ymmärtää niin "vanhalta" tuollaisen erheen. 

Vierailija

41v ja sillon tällöin kysytään. Isäni geenit, hän näytti ~kolmekymppiseltä kuusikymppiseksi asti (ja sen jälkeen vanheni sen 30v ja pappautui tyyliin parissa vuodessa)

Vierailija

Ensimmäistä kertaa asioidessani Alkossa minulta kysyttiin papereita, joita minulla ei ollut, olinhan vasta 16-vuotias. Sen jälkeen ei kertaakaan missään ja minusta tuntuu, että ravasin kapakoissa alle 18.vuotiaana enemmän kuin täysi-ikäisenä. Olin melko isokokoinen nuorimies ja minulle alkoi pukata mustia haivenia ylähuuleen jo varhain.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.