Kutsuttiin miehen kaveri meille syömään, eikä se syönyt palaakaan!
Kutsuttiin perjantai-illan kunniaksi miehen pitkäaikainen kaveri meille syömään vähän sitä juhlistamaan kun tämä oli saanut pitkäaikaisen työttömyyden jälkeen töita samasta työpaikasta kuin mieheni. Oltiin sovittu etukäteen, että hän tulee kahdeksalta ja minä olen siihen mennessä pistänyt meille grillissä paljon hyvää ruokaa. Ruoka oli valmista kolme minuuttia yli kahdeksan joten katoin sen kauniisti pöytään vierasta odottamaan. No vieraspa ilmestyi paikalle vartin yli yhdeksän eli yli tunnin verran myöhässä. Ruuat oli tietysti jo aikalailla jäähtyneet foliokääreistä huolimatta ja ruvettiin miehen kanssa reippaasti syömään. Vieras istui koko ajan pöydässä jotain höpöttäen, muttei syönyt palaakaan useista kehotuksista huolimatta. Ei edes ottanut ruokaa lautaselleen. Kävi jääkaapista hakemassa kaljan heti kun mieheni lautanen oli tyhjä ja huusi miehenkin kanssaan sohvalle istumaan. Täysin käsittämätöntä toimintaa aikuiselta mieheltä mielestäni. Syömään oli kuitenkin kutsuttu niin ei kai voinut mahakaan olla niin täynnä. Ymmärrän kyllä että kaikesta ruuasta ei voi tykätä, mutta eihän hän edes maistanut. Jotain selitystä olisin kaivannut tuolle törkeälle käytökselle. Aika paha mieli tuli minulle kun olin vaivalla vääntänyt monenlaista grilliherkkua eikä illan kunniavieras edes vilkaise niihin päin :(
Kommentit (49)
Kaveri oli selvästi tullut juomaan miehesi kanssa eikä syömään sinun pöperöitä
Vastasiko hän koskaan kutsuun tulevansa teille syömään?
No on tosi epäkohteliasta, itse olen suorastaan pettynyt jos jossain kylässä , vaikka tuparit tarjoiluna on vain sipsikulho, ei voi olla niin pihiä tai saaatonta että ei voi pientä purtavaa järjestää , siis vähän panostaa jos kutsutaan.
Kasilta on aika myöhään syödä tuhdisti (mä voisin hyvinkin syödä mut moni muu on tottunut syömään paljon aikaisemmin).
Jos hän ei tajunnut tulevansa syömään vaan luuli tulevansa istumaan iltaa tyyliin kaljaa ja sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vastasiko hän koskaan kutsuun tulevansa teille syömään?
Juu juu! Nimenomaan oltiin sovittu, että tulee meille grilliruokaa syömään uutta työpaikkaa juhlistaen!
Vierailija kirjoitti:
Kasilta on aika myöhään syödä tuhdisti (mä voisin hyvinkin syödä mut moni muu on tottunut syömään paljon aikaisemmin).
Jos hän ei tajunnut tulevansa syömään vaan luuli tulevansa istumaan iltaa tyyliin kaljaa ja sipsejä.
Ehkä junttilassa on tällaiset tavat. Olemme ystäväperheiden kanssa syöneet illallista kymmenenkin aikaan illalla.
Vierailija kirjoitti:
Paskaa ruokaa?
No se selittäisi muuten, mutta kun ei edes maistanut? Ei edes näön vuoksi lautaselleen yhden yhtä lihapalaa ottanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaa ruokaa?
No se selittäisi muuten, mutta kun ei edes maistanut? Ei edes näön vuoksi lautaselleen yhden yhtä lihapalaa ottanut...
No jos se oli vege.
Miksette tunne kavereita paremmin? Eikö ole ennen kutsuttu syömään?
Sille ei maistu kalja täydellä mahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaa ruokaa?
No jos se oli vege.
Siinäkin tapauksessa olisi luullut salaatin, perunoiden ja parsan kelpaavan... Toisaalta osaa varmaan aikuinen ihminen myös kohteliaasti kieltäytyä jos ei ole nälkä tai ruoka ei jostain syystä miellytä. Mietin vaan, että on minusta niin kummallista käytöstä että syömään tullan ja siihen kehoitetaan, muttei vieras osaa edes kieltäytyä, jättää vain ottamatta.
Oletteko hygieenisiä? Itse ainakin inhottaa syödä kylässä jos tiedän ja näen, että kissat hyppivät suurinpiirtein pöydillä lautasten seassa, mukista saattaa löytyä karvoja, maito olla vanhaa ja kaikenmaailman likatahroja jatkuvasti kaikissa astioissa. Toinen syy syömättömyydelle saattaisi olla liharuoka, koska olen itse kasvissyöjä. On myös muutama kasvisruoka joita en syö, nimittäin sienet ja oliivit. Jos oli tarjolla ihan monipuolista perus grillisapuskaa niin on todella erikoista käytöstä ja juurikin töykeää. Ymmärrän että turhauttaa, tuntuu pahalta ja arvottomalta. Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia, eikä sillä kannata päätään vaivata. Tietää miten toimia jatkossa :)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko hygieenisiä? Itse ainakin inhottaa syödä kylässä jos tiedän ja näen, että kissat hyppivät suurinpiirtein pöydillä lautasten seassa, mukista saattaa löytyä karvoja, maito olla vanhaa ja kaikenmaailman likatahroja jatkuvasti kaikissa astioissa. Toinen syy syömättömyydelle saattaisi olla liharuoka, koska olen itse kasvissyöjä. On myös muutama kasvisruoka joita en syö, nimittäin sienet ja oliivit. Jos oli tarjolla ihan monipuolista perus grillisapuskaa niin on todella erikoista käytöstä ja juurikin töykeää. Ymmärrän että turhauttaa, tuntuu pahalta ja arvottomalta. Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia, eikä sillä kannata päätään vaivata. Tietää miten toimia jatkossa :)
Ääliö
Kuulostaa siltä että tyyppiä ei ole kasvatettu kunnioittamaan kokkia, mä elin aikuisikään asti siinä uskossa että kaikkialla ruoka tulee suoraan Atrian einespaketista ja nyt kun oon oppinut normaalin ihmisen tavoille niin on ihan järkyttävää ajatella millainen vieras voisin vielä tänäkin päivänä olla. Nuorempana ei käynyt mielessäkään että emäntää/isäntää saattaa kiinnostaa viitsinkö syödä mulle varattuja tarjoiluja saati kiittää. Minkä ikänen mies?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tyyppiä ei ole kasvatettu kunnioittamaan kokkia, mä elin aikuisikään asti siinä uskossa että kaikkialla ruoka tulee suoraan Atrian einespaketista ja nyt kun oon oppinut normaalin ihmisen tavoille niin on ihan järkyttävää ajatella millainen vieras voisin vielä tänäkin päivänä olla. Nuorempana ei käynyt mielessäkään että emäntää/isäntää saattaa kiinnostaa viitsinkö syödä mulle varattuja tarjoiluja saati kiittää. Minkä ikänen mies?
Ikää miehellä 26 vuotta.
On kyllä joskus sanonut että poikamiehenä elelessään laittaa yleensä itselleen vain keitettyä riisiä ja eines kananuggetteja mikrossa. Voihan se olla, että hän ei tosissaan ole ikinä oikeasti laittanut ruokaa, eikä edes tajunnut että olin siihen nähnyt vaivaa.
Jos oli jo syönyt tai vaikka unohtanut ja vetäissyt pizzan päivälliseksi?
Onko kaveri sen oloinen, että "vahtii" mitä syö?
Viihtyikö teillä pitkään?
Tuo on ilman muuta ikävä tilanne kun vaikuttaisi siltä että olet vaivaa nähnyt. Nytpähän tiedät ettei tuota miestä enään kannata syömään kutsua. Voi olla ettei hällä ole omat periaatteet kunnossa ja se onkin sitten hänen oma ongelmansa. Uskoisin kumminkin, ettei tuo sun maailmaa kaada. Sen sijaan että vauva.fi:ssa päivittelisit tätä ikävää tilannetta, eikö olis järkevämpää keskustella tästä miehesi kanssa ja käsitellä asiaa yhdessä? Olihan hänkin osallisena kun päätyi vieraan kanssa sohvalle röhnöttämään kaljojen kanssa. Uskon että miehesi on hyvä tyyppi kun hänen kanssaan kerran olet, ja hän oletettavasti tuntee ystävänsä joten osaa asiaan jotain sanoa, kenties mainitakkin asiasta kaverilleen. Mutta tosiaan, yks syömätön ateria ei ketään tapa. Elämä jatkuu ja tuo uusia haasteita mukanaan, tuskinpa tämä kuuluu niistä suurimpiin.
Kappalejaot olis pop. ;)
Kuka pyytää vieraat suoraan pöytään. Selkeesti oli kännäystä vailla, lava kaljaa ja myöhemmin sitten pari lerssiä. Ei sitä gourmeet kiinnosta.