Kutsuttiin miehen kaveri meille syömään, eikä se syönyt palaakaan!
Kutsuttiin perjantai-illan kunniaksi miehen pitkäaikainen kaveri meille syömään vähän sitä juhlistamaan kun tämä oli saanut pitkäaikaisen työttömyyden jälkeen töita samasta työpaikasta kuin mieheni. Oltiin sovittu etukäteen, että hän tulee kahdeksalta ja minä olen siihen mennessä pistänyt meille grillissä paljon hyvää ruokaa. Ruoka oli valmista kolme minuuttia yli kahdeksan joten katoin sen kauniisti pöytään vierasta odottamaan. No vieraspa ilmestyi paikalle vartin yli yhdeksän eli yli tunnin verran myöhässä. Ruuat oli tietysti jo aikalailla jäähtyneet foliokääreistä huolimatta ja ruvettiin miehen kanssa reippaasti syömään. Vieras istui koko ajan pöydässä jotain höpöttäen, muttei syönyt palaakaan useista kehotuksista huolimatta. Ei edes ottanut ruokaa lautaselleen. Kävi jääkaapista hakemassa kaljan heti kun mieheni lautanen oli tyhjä ja huusi miehenkin kanssaan sohvalle istumaan. Täysin käsittämätöntä toimintaa aikuiselta mieheltä mielestäni. Syömään oli kuitenkin kutsuttu niin ei kai voinut mahakaan olla niin täynnä. Ymmärrän kyllä että kaikesta ruuasta ei voi tykätä, mutta eihän hän edes maistanut. Jotain selitystä olisin kaivannut tuolle törkeälle käytökselle. Aika paha mieli tuli minulle kun olin vaivalla vääntänyt monenlaista grilliherkkua eikä illan kunniavieras edes vilkaise niihin päin :(
Kommentit (49)
Oli sopinut, että menee kaverin luokse juomaan kahdeksan yhdeksän aikaan. Siellä olikin sitten isäntäväellä ruokailu kesken. Piti ruokapöydässä seuraa ja odotti, että kaveri saa syötyä. Korkkasi sitten ensimmäisen oluen.
En lukenut kaikkia vastauksia, joten en tiedä, onko tämä tullut esiin. On olemassasellainen syömishäiriön laji, että henkilö ei pysty syömään muiden läsnäollessa. Joskus saattaa pystyäkin, mutta jos lukko tulee jossain seurassa, niin ei vaan voi syödä.
Nousee kalja paremminpäähän kun juo tyhjään mahaan.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasilta on aika myöhään syödä tuhdisti (mä voisin hyvinkin syödä mut moni muu on tottunut syömään paljon aikaisemmin).
Jos hän ei tajunnut tulevansa syömään vaan luuli tulevansa istumaan iltaa tyyliin kaljaa ja sipsejä.Ehkä junttilassa on tällaiset tavat. Olemme ystäväperheiden kanssa syöneet illallista kymmenenkin aikaan illalla.
En ole se kelle vastaat, mutta mitä erikoisen hienoa on syödä melkein yöllä?? Sitä paitsi esimerkiksi refluksi (eli mahanesteiden takaisinvirtaus) on kiusallisen yleinen sairaus ja vielä kiusalisempi sairastettava. Sen kanssa ei tosiaankaan syödä jotain rasvaisia grillilihoja illalla (vaikka hyviä olisivatkin).
1. Jännitti niin ettei pystynyt syömään.
2. Luuli että on kohteliasta ettei heti ryhdy syömään.
3. Halusi ensin puhua pälpättää hirveästi.
4. Kaljanhimo/humalahakuisuus.
5. Muu syy, mikä___________________
Olen pahoillani puolestasi! Minulle olisi kyllä kelvannut.
Kuka tekee ruuat valmiiksi ennenkun vieras edes tulee? Grillikama on kuivaa ja muu jäähtynyttä.
Ihmisen pitää odottaa ruokaa eikä ruuan ihmistä. Juntti olit sinäkin.
Se on vaan ruokaa, kyllä on taas tiukkapiposta porukkaa.