Lue keskustelun säännöt.
Hankala 9-vuotias. Kaikista tilanteista vääntöä. Onko normaalia?
20.05.2016 |
Ei tule syömään kun pyydetään,ei mene pesemään hampaitaan kun pyydetään. Hidastelee aamutoimissa, kun pitäisi lähteä kouluun. Ei välitä mitä hänelle sanotaan, näsäviisastelee. Onko tämä normaalia? Alkaa olla hermot aika kireällä, kun mikään tilanne ei suju. Hirveää hoputtamista koko arki. Onko muilla tällaista? Neuvoja?
Kommentit (44)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rajojen ja kasvatuksen puute. Tuossa iässä jo myöhästä.
Juuri niin. Minun saadessa 9 1/2 kokeesta käskettiin alkaan opiskeleen. Kuri oli tiukka, nukkumaan menin samaan aikaan kuin muutkin sisarukset, huone piti olla siivottu ja tehdä muitakin kotitöitä, mihinkään kotibileisiin tai muihin ei ollut asiaa kuin vasta 18-v. Vastaavasti kuopus olisi saanut rahaa 8:n numeroista, ei tehnyt mitään kotitöitä, ei edes siivonnut omaa huonettaan, kotiintuloaikoja ei ollut, pääsi ihan mihin halusi, lintsasi koulusta yms. Tiedän, että hän koki, että minusta välitettiin enemmän. Minä taas koin, että hän pääsi kuin koira veräjästä kaikista jutuista ja sai samat oikeudet kuin minulla ilman samoja velvollisuuksia. Onneksi meistä molemmista kasvoi normaaleja työssäkäyviä aikuisia :)
Vanhemmuus on vaikeaa!
-se esikoinen