Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

55m2 kaksion remontti 20 000e. Mitä mieltä?

Vierailija
19.05.2016 |

Onko ihan järjetön hinta? Asunnossa uusitaan kaikki paitsi kylppäri tuohon hintaan, kph menee putkirempan piikkiin. Tää 20 000e tulisi siis keittiön täydesta uusinnasta koneineen (vanhasta ei jää mitään), kaikki seinät, katot, ikkunanpuut maalataan, oviaukkoja muokataan, lattia uusitaan parketiksi ja vinyylikorkiksi. Hinnassa asbestilisää, sillä varmaan jotain pitää tehdä asbestipurkuna. Ja sisältää myös pientä sekalaista sälää, jota tulee eteen, Kaikki työ teetetään, sillä asukas ei pysty, halua eikä osaa tehdä itse mitään.

Mä en osaa arvioida hintaa moiselle, joten ajattelin kysyä täältä :) Toki on asukkaan oma asia, mutta oon utelias :)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan on oltava päästään sekaisin, ellei tuo kämppä sijaitse tosiaan jossain luksusalueella, jonne kannattaa remontoida luksuskaksioita. Jos tuo remontti tehdään jossain Kouvolassa, Kajaanissa tai Lieksassa, niin rahat menevät kankkulan kaivoon.

Miten niin? Miksi ei Kouvolassa saisi asua seuraavaa 10 vuotta luxuskämpässä? Vuotta kohti tuosta tulee muutama tonni.

Myytäessä tuohon remonttiin törsättyä rahaa ei tule ikinä saamaan takaisin.

Ostin asunnon, joka omaan silmään näytti ihan karsealta, mutta remontoimalla tästä tuli maailman ihanin asunto. Nyt 8 vuotta olen jo tätä asuntoa ihastellut ja olen viihtynyt tosi hyvin. Onneksi näin sen karseuden läpi, että tästä voi saada viihtyisän asunnon. Ei ole mennyt yhtään remonttirahat hukkaan. 

Vierailija
42/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee, että keittiöön menee kymppitonni, joten sen pohjalta sanoisin, että 20 000,- kaikesta tuosta on ihan normaalia.

Kerrostalokaksion keittiöön ei mene kymppitonnia, ellei sinne hankita jotain marmoritasoja ja ammattilaiskoneita. Kymppitonni saattaa mennä omakotitalon isoon keittiöön.

Mun tavalliseen keittokomeroon upposi rahaa 9000 e, vaikka ei ole marmoria eikä ammattilaiskoneita. Työ maksaa ja se, että osan joutui teettämään mittatilaustyönä.

Mittatilauksesta ei juurikaan tule nykyisin lisähintaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan on oltava päästään sekaisin, ellei tuo kämppä sijaitse tosiaan jossain luksusalueella, jonne kannattaa remontoida luksuskaksioita. Jos tuo remontti tehdään jossain Kouvolassa, Kajaanissa tai Lieksassa, niin rahat menevät kankkulan kaivoon.

Miten niin? Miksi ei Kouvolassa saisi asua seuraavaa 10 vuotta luxuskämpässä? Vuotta kohti tuosta tulee muutama tonni.

Vuokralla asuminenko on voitollista?  Paljonko voitat autokaupoissa? Miksi maksaa pyykkikoneesta 700€ kun niitä saa 200€ ?...

Vierailija
44/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran mitään tee itse niin ok hinta. Me remontoitiin alkuperäiskuntoinen 40 vuotta vanha kerrostaloneliö 100m2: keittiö koneineen, kylpyhuone, ovet ja kaikki pinnat uusiksi, pari seinää purettiin, asennettiin ilmalämpöpumppu. Yhteensä 60 k€ eikä mitään luksusta jos ei nyt halvintakaan. Sähkötyöt oli jo 5000e. Itse tehtiin vaan jotain pientä esim poistettiin tapetteja. Asbestia ei onneksi löytynyt. Meidän mielestämme remontti kannatti, saatiin kivalla sijainnilla oleva asunto hyvästä taloyhtiöstä, ostohintaa saatiin kivasti tingittyä ja remontti mahtui hyvin budjettiin (lopullinen neliöhinta selvästi alempi kuin keskimäärin alueella), nyt kämppä on meidän näköinen ja palvelee hyvin varmaan ainakin 20 vuotta, kun pinnat kyllästyttää niin helppo maalata tai tapetoida itse.

Vierailija
45/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta pahalta, mutta varaudu siihen, että remonttifirma keksii remontin aikana ylimääräistä mistä nyhtää rahaa. Älä suostu vaikka yrittäisivät,  jos on sovittu tietystä kokonaishinnasta. Googlaa myös valitsemastasi firmasta kokemuksia muilta ennen päätöstä. 

Vierailija
46/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee, että keittiöön menee kymppitonni, joten sen pohjalta sanoisin, että 20 000,- kaikesta tuosta on ihan normaalia.

Kerrostalokaksion keittiöön ei mene kymppitonnia, ellei sinne hankita jotain marmoritasoja ja ammattilaiskoneita. Kymppitonni saattaa mennä omakotitalon isoon keittiöön.

Mun tavalliseen keittokomeroon upposi rahaa 9000 e, vaikka ei ole marmoria eikä ammattilaiskoneita. Työ maksaa ja se, että osan joutui teettämään mittatilaustyönä.

Toinen mikä myös usein maksaa on tyhmyys.

Tyhmyyttä on tehdä 5 neliön keittokomerosta  tila, jossa kaikelle on paikkansa. Kaksio on kotini, miksi se ei saisi olla täydelline

Niin, keittokomerossa riittää hella ja tiskiallas.  Muut voi olla olo tai makuuhuoneessa.  Jääkaappi ja mikro tietenkin sohvan viereen.

Vierailija
47/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kolmion, 70 m2, remonttiin aikanaan n. 30 000 euroa, mutta silloin remontoitiin kalliisti keittiö ja kylpyhuone myös.

Vierailija
48/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kolmion, 70 m2, remonttiin aikanaan n. 30 000 euroa, mutta silloin remontoitiin kalliisti keittiö ja kylpyhuone myös.

Milloin tämä aikanaan oli? Nykyään hinnat ovat nousseet. 

Vierailija
49/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni ennen korona-aikaa 50m2 keittiö ja lattiaremonttiin asbestipurkuineen 15k. Keittiö ja koneet oli edullisemmasta päästä. Nyt on kaikki hinnat nousseet, joten näkisin tuon aika maltilliseksi hinnaksi, koska siihen kuuluu vielä katot yms. maalaukset.

Vierailija
50/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalien laatu vaikuttaa paljon hintaan. Sijoitusasunnoissa mennääh halvalla. Yläkerrassa laitettiin ensin halpa laminaatti ja meteli oli karmea. Asunnossa tapahtui vuokralaisen takia iso vesivahinko ja asunto meni myyntiin. Nykyinen asukas asensi vinyyliparketin. Enää ei kuulu askelten ääniä.

Vierailija
51/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELKKÄ KEITTIÖN HINTAHAN TUO ON, MIKÄLI PIENIKEITTIÖ KUTEN KAKSIOSSA OLETAN OLEVAN

Vierailija
52/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO!!! SE TYÖ EI OLE ILMAISTA. Toi on itseasiassa ihan ok. hinta. Jos saat kalusteet , lattioineen vaikka 10 000e niin työnosuus on se toiset 10 000e. Monta sitä on tekemässä? Monta tuntia siihen menee? Työn osuus on helppo laskea siitä, kuinka monta tekijää ja kuinka kauan työ kestää.  Ja toki firman kautta ( ellei oo toiminimi) Niin firma tarvii myös rahaa siitä välistä, eikä se palkka voi mennä pelkästään tekijöille.

Tässä on nyt aika monta avointa kysymystä, mikä kiinnostaa. Mut joka tapauksessa , ei ole kallis

Vierailija
53/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta pahalta, mutta varaudu siihen, että remonttifirma keksii remontin aikana ylimääräistä mistä nyhtää rahaa. Älä suostu vaikka yrittäisivät,  jos on sovittu tietystä kokonaishinnasta. Googlaa myös valitsemastasi firmasta kokemuksia muilta ennen päätöstä. 

Eiköhän ap ole rempannut jo muitakin asuntoja tuon remontin jälkeen. Liki 10 vuodessa ovat hinnat nousseet selvästi.

Vierailija
54/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on halpaa kuin hiekka. Pyysin tarjouksia 4m2 kph uusimisesta, siis purku, uudet vesieristeet ja pintojen asennus. Pintamateriaalit ja kalusteet eivät siis kuuluneet hintaan, ei edes niiden kalusteiden asennus. Mitään uusi putkivetoja tms ei ollut tulossa. Tarjous: 17.500€.

Vierailija
55/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi saada myydessä takaisin jos on kymmenen vuotta asunut mieleisessään? 

ohis

Vierailija
56/58 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka ihmettelevät mihin se raha menee niin 30 000 remontista alvin osuus on tänä päivänä on n. 6000 e. Jäljelle jäävästä 24 000 eurosta keittiökalusteiden osuus on sanotaanko nyt vaikka 8000 e, koneet n. 2500 e. 50 m2 keskihintaista vinyylilattiaa maksaa 1500 e. Maalit, listat, tasoitteet yms. tarvikkeet n. 1500 e. Keittiöremontin sähkö- ja lvi-työt n. 2000 e. Remonttimiehen tuntipalkka on varmaan jossain 16-18 euron tietämillä, mikä työnantajakulujen kanssa on n. 26 e. Työtunteja menee helposti sellainen 150-200 h, eli työn kustannus n. 5000 e. 

Remonttiyrityksen katteeksi 30 000 remontista jää n. 3500 e, eli vajaa 12 % mikä pitää varmasti aika hyvin paikkaansa. 

Kate ei ole kuitenkaan voitto, vaan se on summa, jolla katetaan kaikki yrityksen kiinteät kulut. Toimitilat, taloushallinto, työkalut ja muu kalusto, markkinointi, loma- ja sairausajan palkat, vakuutukset, kaikki muu kuin laskutettava asiakastyö mm. tarjouslaskenta, laskutus, henkilöstötyö jne. 

Jos kiinteiden kulujen jälkeen vielä jää tulosta, niin toki siitä verottaja ottaa vielä 20% yhteistöveron pois. Jäljelle jäävä summa on se, mitä voidaan käyttää yrityksen kehittämiseen, investointeihin ja kasvun rahoittamiseen. 

Vierailija
57/58 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa vähänkään muuta kuin ihan sitä kaikkein halvinta ja teettää työt ulkopuolisilla niin kyllä siinä helposti tuon verran menee. Onhan tuossa paljon laitettavaa jos kaikki pinnat uusii, aikaa menee pienessäkin asunnossa. 

Vierailija
58/58 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 8000 euroa kylppäriin uusimiseen. Asuntoni on 57 neliön kaksio. Maalasin ja tein kaiken itse paitsi kylppärin. Koko remppa maksoi 13,500 euroa. Keittiöstä uusittiin kaapin ovet ainoastaan ja maalasin muuten itse kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi