Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

55m2 kaksion remontti 20 000e. Mitä mieltä?

Vierailija
19.05.2016 |

Onko ihan järjetön hinta? Asunnossa uusitaan kaikki paitsi kylppäri tuohon hintaan, kph menee putkirempan piikkiin. Tää 20 000e tulisi siis keittiön täydesta uusinnasta koneineen (vanhasta ei jää mitään), kaikki seinät, katot, ikkunanpuut maalataan, oviaukkoja muokataan, lattia uusitaan parketiksi ja vinyylikorkiksi. Hinnassa asbestilisää, sillä varmaan jotain pitää tehdä asbestipurkuna. Ja sisältää myös pientä sekalaista sälää, jota tulee eteen, Kaikki työ teetetään, sillä asukas ei pysty, halua eikä osaa tehdä itse mitään.

Mä en osaa arvioida hintaa moiselle, joten ajattelin kysyä täältä :) Toki on asukkaan oma asia, mutta oon utelias :)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut omaa 52 neliön kaksiota tuohon hintaan rempattua, vaikka mitään erityistä luksusta ei tehtykään. Jo pelkkä oviaukkojen muokkaus on kohtalaisen hintavaa, koska uudet karmit piti tilata mittatilaustyönä, samoin ovet. Makuuhuoneen kaapistoon meni siihenkin muutama tonni ja koko asunnon sähkötöihin upposi muistaakseni 6000 e, koska kaikki sisäjohdot piti vetää uusiksi, lisätä pistorasioita, valaisimia jne.

Maali ja tapetti on halpaa, mutta niiden taakse jäävä osa kallista.

Vierailija
22/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdottoman vaikea sanoa kun ei tiedä keittiön kokoa ja tasoa. Tuleeko putki- ja sähkötöitä. Asbestipurku tietty maksaa.

Se kannattaa ehdottomasti tehdä itse ja lupia kyselemättä tai teettää jonain viraabelihommana jollain tyypillä. Firman tekemänä se maksaa älyttömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan on oltava päästään sekaisin, ellei tuo kämppä sijaitse tosiaan jossain luksusalueella, jonne kannattaa remontoida luksuskaksioita. Jos tuo remontti tehdään jossain Kouvolassa, Kajaanissa tai Lieksassa, niin rahat menevät kankkulan kaivoon.

Miten niin? Miksi ei Kouvolassa saisi asua seuraavaa 10 vuotta luxuskämpässä? Vuotta kohti tuosta tulee muutama tonni.

Vierailija
24/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tekisi pahaa maksaa oman kaksioni remppaamisesta 20 000 euroa. En taatusti käyttäisi noin paljoa remonttiin, ellei olisi aivan pakko esim. jonkun valtavan homekasvuston tms. takia.

Vierailija
25/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee, että keittiöön menee kymppitonni, joten sen pohjalta sanoisin, että 20 000,- kaikesta tuosta on ihan normaalia.

Kerrostalokaksion keittiöön ei mene kymppitonnia, ellei sinne hankita jotain marmoritasoja ja ammattilaiskoneita. Kymppitonni saattaa mennä omakotitalon isoon keittiöön.

Mun tavalliseen keittokomeroon upposi rahaa 9000 e, vaikka ei ole marmoria eikä ammattilaiskoneita. Työ maksaa ja se, että osan joutui teettämään mittatilaustyönä.

Vierailija
26/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän firmalta sitten olla laskussa eriteltynä kaikki hinnat. Paljon työt maksaa ja kaikki materiaalit. Meilläkin oli eriteltynä työtunnit, maalit, puutavarat, naulat ym. Pitää se tietää mistä maksaa, eikä heittää könttänä koko keittiötä ja lopputuloksena halvimmat mahdolliset materiaalit ja huomaa maksaneensa liikaa.

Vierailija
27/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan on oltava päästään sekaisin, ellei tuo kämppä sijaitse tosiaan jossain luksusalueella, jonne kannattaa remontoida luksuskaksioita. Jos tuo remontti tehdään jossain Kouvolassa, Kajaanissa tai Lieksassa, niin rahat menevät kankkulan kaivoon.

Miten niin? Miksi ei Kouvolassa saisi asua seuraavaa 10 vuotta luxuskämpässä? Vuotta kohti tuosta tulee muutama tonni.

Myytäessä tuohon remonttiin törsättyä rahaa ei tule ikinä saamaan takaisin.

Vierailija
28/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee, että keittiöön menee kymppitonni, joten sen pohjalta sanoisin, että 20 000,- kaikesta tuosta on ihan normaalia.

Kerrostalokaksion keittiöön ei mene kymppitonnia, ellei sinne hankita jotain marmoritasoja ja ammattilaiskoneita. Kymppitonni saattaa mennä omakotitalon isoon keittiöön.

Mun tavalliseen keittokomeroon upposi rahaa 9000 e, vaikka ei ole marmoria eikä ammattilaiskoneita. Työ maksaa ja se, että osan joutui teettämään mittatilaustyönä.

Toinen mikä myös usein maksaa on tyhmyys.

Vierailija
29/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ei myöskään erityisen kallis. Helsingissä 50 neliön kaksio maksaa helposti 200000, joten jos kerran 30 vuodessa käyttää 10 % niin ei paha ollenkaan.

Moni vertaa itse remontoituun. Työ maksaa, alle 40 euro tunti on vaikea saada timpuria. Maalarin voi saada 30-35 euroa.

Vierailija
30/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni ison keittiön kaappeihin 7000e. Ei ihan halvimmat kaapit, eikä kalleimmat. Myös mittatilaus.

Vierailija
31/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen mikä myös usein maksaa on tyhmyys.

Tyhmyyttä on tehdä 5 neliön keittokomerosta  tila, jossa kaikelle on paikkansa. Kaksio on kotini, miksi se ei saisi olla täydellinen?

Vierailija
32/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myytäessä tuohon remonttiin törsättyä rahaa ei tule ikinä saamaan takaisin.

Mutta mieti niitä 10 mukavaa vuotta, jolloin asut siellä. Kun kaikki toimii kuin unelma, kaapit suunniteltu juuri sinun vaatevalikoimaasi ajatellen (oletko leninki-, trikoo- vai ulkoiluihminen jne.), kun jokainen kuutio on pohdittu loppuun asti ja esimerkiksi valaistus on juuri sellainen, kuin toivot. Onko silloin mitään merkitystä sillä, saako kämpästä rahojaan pois, jos on asunut sen luksuksen keskellä 10 vuotta?

Vierailija
33/58 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 30 000 e 70 m2 kämpän remonttiin. 80 % tehtiin töistä itse ja sähkömies oli miehen veli eli paljolti noi kulut oli materiaalikuluja. Rakentaminen on ihan hiton kallista ja jos osaa, niin todella kannattaa tehdä itse ainakin osa töistä. Siihen nähden tuo teidän budjetti ei mielestäni ole kovin paha, päinvastoin.

Vierailija
34/58 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mielestä ei kuulosta pahalta. Varsinkin jos joudutaan osittain pelaamaan vielä asbestin kanssa. https://kodinplaza.fi/ mukaan jo pelkkä lattiaremontti on usein 3000-6000 euroa tuon kokoiseen asuntoon. Keittiö täydellisesti uudistettuna samanmoiset tai enemmän. Tähän päälle vielä kaikki seinät ja katot niin 20 000 € aika inhimillinen. Toki jos itse pystyy olemaan apuna purkutöissä tai rakennusvaiheessa niin voi säästää kokonaisurakassa.

Vierailija
35/58 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen jäljiltä asunto piti päivittää vastaavasti eli kaikki muu paitsi kylppäri. Rahaa kului vähän yli 18 000 e ja sen maksoi vuokralainen (ulosoton kautta, sainpa perintönsä jne.). Mitään luksusta ei tehty, keittiön koneetkin oli halvimmasta päästä, mutta seinien maalaus, listojen vaihtaminen uusiin jne. maksaa.

Vierailija
36/58 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en remontoisi kuin raivo härkä, talo on aikansa lapsi ja asuntokin saa olla.

Vierailija
37/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasimme remontin vastaavassa tilanteessa ukrainalaisilta: https://asunnonremontti.fi/ He laativat meille nopeasti kustannusarvion ja tekivät remontin erittäin nopeasti.

Vierailija
38/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tekisi pahaa maksaa oman kaksioni remppaamisesta 20 000 euroa. En taatusti käyttäisi noin paljoa remonttiin, ellei olisi aivan pakko esim. jonkun valtavan homekasvuston tms. takia.

Mun kaksiossa pistettiin ihan kaikki uusiksi katosta lattiaan ja se maksoi 30 000 euroa ja pidin remonttia jopa edullisena.

Vierailija
39/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtötilanne on se, että asunto on esimerkiksi hullun vuokralaisen takia aivan totaalisen tuusan nuuskana, niin sitten ehkä ymmärtäisin tuon. Mutta muuten tuo on kaksion remonttiin aika iso raha, jos ei kylpyhuone edes kuulu tuohon hintaan.

No oli se missä kunnossa nyt niin samat purkutyöt siinä tehdään alkuun. Toki jos asbestia niin lisää hintaa. Sijaintikin vaikuttaa työn hinnoitteluun.

Tuntuu olevan linjassa. Nykyään esim okt:n kph/saunarempat on siinä +/-30 000 ja ylöspäin, pk-seudulla. 

Vierailija
40/58 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu meillä on oikeestaan aika sama tilanne :D Neliöitä 52 ja remonttilainaa saman verran kun teillä, meillä meni keittiöön 7 000 € ja ilmalämpöpumppuun melkein 3 000 €, siinäpä sitä meni jo puolet :D lisäksi on uusittu kipsilevyt seiniin, keittiön ja makuuhuoneen lattiat parketista vinyyliin, olkkarin parketin hionta, katon uusiminen, upotettuja led-valoja kattoon, väliovien uusiminen ja muu oheistoiminta (maalaus jne). Tietysti piti käyttää myös sähkömiestä, saa nähdä millon hänen lasku tipahtaa postilaatikkoon :D 

Miten noin pienen kopin ilp voi olla noin kallis?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän