Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alatko nyt alkoholistiksi kun 4-oluet tulevat kauppoihin?

Pöyristynyt
19.05.2016 |

Katkeaako selkärankasi ja vajoat syvään alkoholismiin?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001182550.html

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta tätä kaksinaismoralismia. Kumpihan näistä on ympäristölle ja yksilölle vaarallisempaa alkoholi vai sähkösavuke.. No Suomen hallituksen mielestä sähkösavuke ! Alan sitten dokaamaan kun ei nikotiininestettä enää saa.

Vierailija
42/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustako sen yksin muka päättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen kironnut, että miksi laivalla vain 4 on tarjouksessa. Miksei kolmonen?

Joo dobbelpokkia olen saanut lahjaksikin. 

Sinkkumies

Vierailija
44/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskioluen vapauttaminen lisäsi valtavasti alkoholin kulutusta. Repikää siitä.

Vierailija
45/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteet pitäisi kieltää kokonaan. Jumala on kieltänyt ne.

Ja Jesse muutti veden viiniksi. Eikä ne raamatunkirjoittajatkaan ihan selvin päin ole olleet.

Vierailija
46/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi tämän kestää? Kohta on kadut täynnä juoppoja ja alkiksia. Kuka käy enää töissä?? 

Vierailija
47/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskioluen vapauttaminen lisäsi valtavasti alkoholin kulutusta. Repikää siitä.

Ruoan saatavuutta on rajoitettava, niin päästään eroon liikalihavuusongelmasta. Pitää perustaa valtiollinen ruokakauppamonopoli ja ihmisille ruokakortit.

Vierailija
48/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustako sen yksin muka päättää?

Ei kun tämä oli kompromissi. Keskusta olisi halunnut siirtää kaikki yli 2,8-prosenttiset alkoholijuomat Alkoon, kun taas persut ja kokoomus olisivat päin vastoin tahtoneet vapauttaa kaikkien alle 80-prosenttisten juomien myynnin. Kompromissina sitten vedettiin prosenttiraja 5,5:een.

Vierailija
49/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkean juopottelemaan itseni hengiltä kun vituttaa etten tässä holhottilassa saa punkkua ja valkkaria ruoantekoon ruokakaupasta kuten sivistysmaissa.

Vierailija
50/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rakas isäni 69-v on pahasti alkoholisoitunut. Ajoittain hän saattaa olla sunnuntaisin selvänä tai melkein selvänä, koska silloin ei ole Alko auki. On todennäköistä, että neloskalja ruokakaupoissa pahentaa hänen tilannettaan. Tästä ei kärsi ainoastaan hän itse, vaan myös äitini ja minä, joka olen jo yli nelikymppinen surullinen ja ahdistunut alkoholistin lähiomainen. Minusta alkoholin saatavuutta pitäisi vaikeuttaa.

Sellaista kokemusta lähipiiristä tästä saatavuuden vaikeudesta, että kun viina on hankala hankkia kaupasta niin se hankitaan kadulta. Ja siitä ei todellakaan seuraa mitään hyvää, pari tuttua menettänyt henkensä metanolin takia. Tai sitten aletaan valmistaa itse/kaverin kanssa, ja silloin juomaa uppoaa helvetilliset määrät.

Alkoholisti EI parane saatavuutta vaikeuttamalla.

Vierailija
51/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuo alkoholistin tytär kirjoittanut kaikki alkoholivihakommentit.

M22

Vierailija
52/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten tuo vaikuttaa mihinkään. Alkothan on nykyisin ruokakauppojen yhteydessä joten ei sen neloskaljan hakeminen ole yhtään hankalempaa sieltä kuin kaupasta. 

Joten en ymmärrä miten sitä nyt kaikki jois jos se on kaupassa mutta alkosta kukaan ei jaksais hakea. Mulle ainakin ihan sama mistä juomani haen. 

Vierailija
53/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko alkoholiin liittyvä holhousjärjestelmä pitäisi purkaa. Vasta silloin ihmiset alkaisivat oppia itse ottamaan vastuuta alkoholinkäytöstään ja pääsisivät eroon ajattelusta, jonka mukaan kaikki alkoholi minkä "isoveli valtio" sallii kansalaisen ostavan pitää myös ostaa ja vetää kurkusta alas.

Vierailija
54/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallitus haluaa edistää näköjään alkoholismia Suomessa. Aikamoinen ylläripylläri kun on kuitenkin pääministeripuolueena Kepu. Muutos johtaa varmasti alkoholin kokonaiskulutuksen kasvuun ja se johtaa varmuudella myös alkoholin terveyshaittojen lisääntymiseen. Se johtaa lisääntyneisiin kustannuksiin ja inhimillisten ongelmien kasvuun. Juoppo kansa mikä juoppo kansa.

Vierailija
55/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä varmastikin käy niin. Myös absolutisti-isäni varmasti alkaa nyt juomaan. Sitten ratkeamme yhdessä kannabikseen. Neloskaljan porttiteoria vai mikä se oli.

Vierailija
56/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten tuo vaikuttaa mihinkään. Alkothan on nykyisin ruokakauppojen yhteydessä joten ei sen neloskaljan hakeminen ole yhtään hankalempaa sieltä kuin kaupasta. 

Joten en ymmärrä miten sitä nyt kaikki jois jos se on kaupassa mutta alkosta kukaan ei jaksais hakea. Mulle ainakin ihan sama mistä juomani haen. 

Taidat käydä vaan tosi isoissa kaupoissa? Vähänkään pienemmillä paikkakunnilla (joissa on lukuisia ruokakauppoja) ei ole Alkoa ollenkaan ja hyvin monessa kaupungissa niitä on vain yksi. Pitää olla jo aika iso kaupunki, että siellä olisi edes kahta Alkoa.

Vierailija
57/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska isäsi on säälittävä juopporetku, kukaan muukaan ei saa ostaa olutta haluamaansa aikaan? Muutaman deegunko takia pitää verottaa, holhota ja hyysätä.  Miksi juoppo ei saisi juoda itseään hengiltä? Ei tästä maasta pultsarit kuolemalla lopu, jos joku sitä pelkää.

Vierailija
58/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyhmyydellä mitään rajaa.

Valtiovallan mielestä suomessa on vissiin liian vähän juoppoja, väkivaltaa ja muuta alkoholin aiheuttamaa paskaa.

Juuri näin, Ruotsissa ei saa edes III olutta ruokakaupasta.

Vierailija
59/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen hallitus haluaa edistää näköjään alkoholismia Suomessa. Aikamoinen ylläripylläri kun on kuitenkin pääministeripuolueena Kepu. Muutos johtaa varmasti alkoholin kokonaiskulutuksen kasvuun ja se johtaa varmuudella myös alkoholin terveyshaittojen lisääntymiseen. Se johtaa lisääntyneisiin kustannuksiin ja inhimillisten ongelmien kasvuun. Juoppo kansa mikä juoppo kansa.

Millä ajattelit "juopon kansan" oppivan pois juoppoudestaan jos heitä koko ajan holhotaan? Jos ei ole vapautta ei voi oppia vastuuta.

Vierailija
60/205 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyhmyydellä mitään rajaa.

Valtiovallan mielestä suomessa on vissiin liian vähän juoppoja, väkivaltaa ja muuta alkoholin aiheuttamaa paskaa.

Juuri näin, Ruotsissa ei saa edes III olutta ruokakaupasta.

Käytännössä kaikissa muissa maailman maissa paitsi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa saa 80-prosenttista viinaa kaupoista.