Venlafaxin käyttäjiä??
Onko ollut apua? Mulla vaihdettiin Cipralex 10 mg Venlaan 75 mg. Viikko käyttöä takana enkä huomaa mitään sivuaineita tai muutoksia missään. Lääkärin ohje nostaa vasta 4 vkon päästä annostus 150 mg, miksi odottaa niin kauan?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kamala lääke, en suosittele. Olen käyttänyt venlafaksiinia vuodesta 2007 ja haluan päästä aineesta eroon, mutta se tulee olemaan takuulla vaikeaa. Jos unohdan ottaa lääkkeen, tulee todella paha olo - jossain vaiheessa tulee oksennus. Venlafaksiinista vierottautuminen on kuulemma melkein yhtä vaikeaa kuin heroiinivieroitus.
Jos olisin tiennyt tämän, en olisi aloittanut koko lääkettä.
10v. lääkkeissä? Eikö tuo ole pitkä aika?
Vierailija kirjoitti:
Älkää herranjestas syökö noita SSRI-myrkkyjä! Ne tuhoavat ihmismielen.
Eihän toi ole ssri.
Minä syön, ja on auttanut tosi paljon! En enää ole alakuloinen tai itsetuhoinen ja ahdistuskohtaukset ovat hävinneet kokonaan. Olen paljon tasapainosempi. Todnäk en olisi tässä ilman Venlafaksiinia.
Mutta aloitus oli aivan järkyttävää. Pari viikkoa olin todella itsetuhoinen, ja tuo aika on aika sumuinen. En muista muuta kuin että oli aivan järkyttävän huono olo. Suosittelisin ehkä saikkua kun sivuoireet alkavat. Noin kuukauden sisällä lääke rupesi tehoamaan ja mieli koheni roimasti. Painoa tuli todella paljon lisää ja alussa oli koko ajan nälkä. Olen vieläkin ylipainonen, mutta vasta lähiaikoina olen uskaltanut miettiä laihduttamista. Citalopram aiheutti mulle ruokahaluttomuutta, ja samalla bulimian. Laihduttamisesta tuli pakkomiele ja en halua sitä taas.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön, ja on auttanut tosi paljon! En enää ole alakuloinen tai itsetuhoinen ja ahdistuskohtaukset ovat hävinneet kokonaan. Olen paljon tasapainosempi. Todnäk en olisi tässä ilman Venlafaksiinia.
Mutta aloitus oli aivan järkyttävää. Pari viikkoa olin todella itsetuhoinen, ja tuo aika on aika sumuinen. En muista muuta kuin että oli aivan järkyttävän huono olo. Suosittelisin ehkä saikkua kun sivuoireet alkavat. Noin kuukauden sisällä lääke rupesi tehoamaan ja mieli koheni roimasti. Painoa tuli todella paljon lisää ja alussa oli koko ajan nälkä. Olen vieläkin ylipainonen, mutta vasta lähiaikoina olen uskaltanut miettiä laihduttamista. Citalopram aiheutti mulle ruokahaluttomuutta, ja samalla bulimian. Laihduttamisesta tuli pakkomiele ja en halua sitä taas.
Kuukaudessa apu? Vau!
Koska ne sivuoireet voi viedä pitkään alussa!!
Mulla venlafaxin aloitettu kun ssri menetti tehonsa. Mulla 2vakavaa traumakokemusta 1kk sisään. Auttanut mua toimintakyvyn suhteen. Oon ollut tosi tyytyväinen, koska muuten en olisi tässä..
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas citalopram aiheutti kylläisyyden tunteen puuttumisen ja jatkuvan ruokahimon.
Venla taas ei lisännyt ruokahalua ja on ollut hyvin toimiva.
Älkää herranjestas syökö noita SSRI-myrkkyjä! Ne tuhoavat ihmismielen.