Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kassahommat kelpaa merkonomeille?

Vierailija
19.05.2016 |

Heillähän on siihen koulutus. Parilta tuttavalta (merkonomeja) kuullut, että haluavat tehdä jotakin "parempaa". Itse teen kassahommia, vaikka minulla sentään on kulttuurialan korkeakoulututkinto.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomin tutkinto on yleistutkinto, jossa koulutus käsittelee myös myymälätyötä. Kassatyö on näin ollen omaa alaa. Eihän otokseni ole laaja, mutta nämä molemmat ovat suhtautuneet kassahommiin erittäin torjuvasti. Ikään kuin se alentaisi heidän arvoaan. Ihmettelen. Ap

Höpöp höpö, esimerkiksi taloushallinnon suuntautumisvaihtoehdossa ei käsitellä mitään myyntiin päin viittaavaakaan, vaan pelkästään kirjanpitoa, palkanlaskentaa, laskutusta jne.

Vierailija
42/45 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkonomin tutkinto on yleistutkinto, jossa koulutus käsittelee myös myymälätyötä. Kassatyö on näin ollen omaa alaa. Eihän otokseni ole laaja, mutta nämä molemmat ovat suhtautuneet kassahommiin erittäin torjuvasti. Ikään kuin se alentaisi heidän arvoaan. Ihmettelen. Ap

Höpöp höpö, esimerkiksi taloushallinnon suuntautumisvaihtoehdossa ei käsitellä mitään myyntiin päin viittaavaakaan, vaan pelkästään kirjanpitoa, palkanlaskentaa, laskutusta jne.

Mainitsit taikasanan "suuntautumisvaihtoehto". On totta, ettei opintojen loppupäässä myyntityötä välttämättä opiskella, mutta ensimmäisenä vuotena opiskellaan kaikkia suuntautumisvaihtoehtoja. Uskotko, että yliopistossa opintoihin kuuluu kassahommia? Ei kuulu ensimmäistäkään kurssia, mutta silti tuttavieni mielestä minä voin olla kassalla, mutta heidän pitää päästä parempiin hommiin (eivät ole töissä, eivätkä hae myyjän paikkoja). Tätä ihmettelin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkään kassatyöhön tarvitse merkonomin tutkintoa, asennetta kylläkin. Arvelen, että markkinoinnin merkonomitutkinto voisi myös olla hyödyksi. Itse olen eniten päässyt hyödyntämään merkonomitutkintoa, kun olin pienessä kaupassa apulaismyymäläpäällikkönä. Siihen merkonomitutkinto oli ihan sopiva.

Mitä tarkoitat? Minkälaista asennetta kassatyöhön vaaditaan?

Hyvää asennetta jos haluaa olla hyvä kassa. Usein näkee näitä joilla on naama norsunvit*lla tai räpläävät kännykkää.

Se on aivan tajuttoman tylsää työtä, vaatii asennetta ettei se näy ja pitää jaksaa olla positiivinen.

Ei asiakasta kiinnosta se onko kassa kiinnostunut työstään vai ei. Se haluaa saada tavarat ostetuiksi ja rahasta oikein takaisin.

Positiivisuus ja asiakaspalvelu ovat jotain mitä harrastetaan muilla aloilla, kuten erikoiskaupoissa. Erikoiskaupoissa asiakas ja henkilökunta myös aidosti kommunikoivat keskenään eivätkä vain rutiininomaisesti sano kiitos tms.

"Jos minä en odota palvelutilanteessa mitään erikoista niin se tarkoittaa sitä, että kukaan muukaan ei oleta ja kaikki asiakkaat ovat samanlaisia". Ai kun välkky olet.

Vierailija
44/45 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä merkonomi, jolla ei pahemmin kassasta kokemusta. Olin osastolla kaikki harjoittelut, ja sinne menisin töihin ehdottomasti enkä kassalle istumaan.

Vierailija
45/45 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää kykene kassahommiin merkonomin koulutuksen jälkeen. Ihan vaan siksi, koska kouluaikoina olin iltatöissä ja viikonloppuisin kassalla ja se oli ihan hirveää. Asiakkailta sai haukut jos ei tiennyt kaikkia tupakkamerkkien lempinimiä. Jos sattui olemaan hieman hitaampi, niin alkoi tiuskinta ja huokailu. Parhaimpia olivat vanhemmat miehet, jotka ruuhka-aikaan tulivat karjumaan hyllyttäville myyjille, että eikö hepsankeikat saa asiakkaille edes kassoja auki, häh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan