Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Girls-sarjan faneja paikalla?

Vierailija
19.05.2016 |

Mä katsoin juuri viidennen tuotantokauden toiseen kertaan ja aloitin uudelleen neljättä. Kertokaapas, mikä on mielipiteenne Franista? Onko Fran "a nice guy" vai ei?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole voinut katsoa sarjaa enää sen jälkeen, kun yksi kirjoittajista paljastui vääriä raiskaussyytöksiä esittäväksi pedofiiliksi.

Vierailija
2/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Fran on mielestäni pääosin mukava ja vika on Hannahissa. Tai oikeastaan siinä, että ovat ihan liian erilaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole voinut katsoa sarjaa enää sen jälkeen, kun yksi kirjoittajista paljastui vääriä raiskaussyytöksiä esittäväksi pedofiiliksi.

Surullista kun tuosta sarjan nimestä tulee mieleen joku pikkutyttöjen lehti, jota ainakin ennen myytiin. Jotakin sellaista viatonta ja hellyyttävää mutta noissa sarjoissa lähinnä tarjoillaan nuorille naisille rappiollisia toimintamalleja ja esimerkkejä, joita sitten noudattaa omassa elämässä.

Vierailija
4/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Fran on mielestäni pääosin mukava ja vika on Hannahissa. Tai oikeastaan siinä, että ovat ihan liian erilaisia ihmisiä.

Mä ajattelen, että Hannah saa esiin Franissa huonoja puolia, mutta myös niin, että Fran on lokeroinut itsensä nimekkeen "nice guy" alle eikä kyseenalaista sitä. Fran osaa olla myös mulkku, eikä osaa ottaa toisen tunteita huomioon. Esim. kun Hannah tajuaa, että Adam ja Jessa ovat yhdessä ja on silminnähden tunnekuohun vallassa, Fran vain jankkaa asiaansa huomaatta lainkaan Hannah'n tunnekuohua. Mun mielestä Girls on sellainen sarja, että eri katselukerroilla huomaa erilaisia asioita. Kun katsoin ekan tuotantokauden, ajattelin, että Adam on ihan hirveä mulkku. Kun katsoin sen toistamiseen, olin ihan eri mieltä.

Ap

Vierailija
5/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitan sarjaa, mutta valitettavasti mun osalta katsomista vesittää nyt se, että näen mielessäni Adamin koko ajan viitassa ja naamiossa :-/

Vierailija
6/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanitan sarjaa, mutta valitettavasti mun osalta katsomista vesittää nyt se, että näen mielessäni Adamin koko ajan viitassa ja naamiossa :-/

Mun mies kommentoi eilen, kun katsoin sarjaa ruokaa laittaessani, että hei, Aku Hirviniemi. Mä sanoin, että etkö sä nää, että se on KYLO REN. Mua se ei tosin haittaa :)

Ap

Vierailija
7/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan voi sietää sitä Hannahia. Ja sehän on yksi sarjan kantavia voimia, ärsyyntyä sen ämmän touhuista niin paljon että pitää katsoa seuraavakin jakso, jotta voi nähdä mitä se syöttöporsas riivinrauta seuraavaksi keksii. Fran kuuluu ärsyttävyydeltään toiseen kategoriaan: lussu, tossu, jäteviemäri, joka kuvittelee olevansa keskiluokkamielipiteidensä kanssa aina oikeassa.

Vierailija
8/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi sietää sitä Hannahia. Ja sehän on yksi sarjan kantavia voimia, ärsyyntyä sen ämmän touhuista niin paljon että pitää katsoa seuraavakin jakso, jotta voi nähdä mitä se syöttöporsas riivinrauta seuraavaksi keksii. Fran kuuluu ärsyttävyydeltään toiseen kategoriaan: lussu, tossu, jäteviemäri, joka kuvittelee olevansa keskiluokkamielipiteidensä kanssa aina oikeassa.

Mä taas en inhoa Hannah'a, vaikka onhan se tosi ärsyttävä :) Kerrassaan mielenkiintoisesti kirjoitettu hahmo. Ylipäätään sarjan hahmot ovat mielenkiintoisia, heissä on jotain hyvin aitoa. Adam on ehkä suosikkini. 

Ap

Vierailija
9/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki tässä sarjasssa ovat aika vastenmielisiä hahmoja, Ray ja Shosh ärsyttävät vähiten.

Vierailija
10/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki tässä sarjasssa ovat aika vastenmielisiä hahmoja, Ray ja Shosh ärsyttävät vähiten.

Mä ajattelen niin, että ihmiset ovat ylipäätään aika vastenmielisiä, jos heidän toimiaan tarkastelee sillä tavalla kuin tv-sarjassa voidaan tarkastella. Musta Girls-sarjan hahmot ovat tosi ristiriitaisia, niin kuin ihmiset usein ovat. Ihmiset kasvavat ja kehittyvät, mutta se prosessi ei ole aina kovin kaunista katsottavaa. Kun ajattelen itseäni parikymppisenä, hävettää :) Omasta mielestäni olin kuitenkin hirveän fiksu.

Ap

Vierailija
11/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mä en tykännyt Girlsistä lainkaan, kun katsoin ekan tuotantokauden. Musta se oli tunkkainen, ärsyttävä ja kaukaa haettu. Sitten jostain syystä katsoin kuitenkin toisen tuotantokauden, ja siitä tuli halu katsoa se ensimmäinen uudestaan.

Ap

Vierailija
12/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girls sarjassa on erittäin hyviä henkilöhahmoja! 

ärsyttäviä, omituisia, itsekkäitä, hyväntahtoisia, hulluja...ihan kaikkea!

Vierailija
13/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin just! Mun mielestä tv-sarjojen ongelma on monesti se, että henkilöhahmot ovat rooleja, jotka ovat "tuttuja tv:stä". Ne ovat siis niitä samoja kuin muissakin sarjoissa, ne on kirjoitettu palvelemaan tiettyä tarkoitusta sarjassa. Girlsissä hahmot ovat sarjan ydin, ei juoni eivätkä tapahtumat. En siis sano, etteivätkö juonisarjatkin olisi hyviä, tai että kaikkien juonisarjojen hahmot olisivat toissijaisia. Mutta mun mielestä Girls on hieno poikkeus tv-sarjojen joukossa. Olen oikeastaan tajunnut sen vasta ihan hiljattain. En ole kauhean analyyttinen katsoja :)

Ap

Vierailija
14/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just! Mun mielestä tv-sarjojen ongelma on monesti se, että henkilöhahmot ovat rooleja, jotka ovat "tuttuja tv:stä". Ne ovat siis niitä samoja kuin muissakin sarjoissa, ne on kirjoitettu palvelemaan tiettyä tarkoitusta sarjassa. Girlsissä hahmot ovat sarjan ydin, ei juoni eivätkä tapahtumat. En siis sano, etteivätkö juonisarjatkin olisi hyviä, tai että kaikkien juonisarjojen hahmot olisivat toissijaisia. Mutta mun mielestä Girls on hieno poikkeus tv-sarjojen joukossa. Olen oikeastaan tajunnut sen vasta ihan hiljattain. En ole kauhean analyyttinen katsoja :)

Ap

kyllä, ja vaikka siellä aina sattuu ja tapahtuu niin ne hahmot on se juttu.

Hannah on niin ärsyttävä! itsekäs pska! mutta kun miettii että hän on lellitty lapsi ja lötvinyt vanhempien rahoilla iät ajat niin tuollainenhan se juuri on! eli aivan ihana!

ja näyttelijä (käsikirjoittaja) pistää ihan kaiken likoon hahmoa tehdessään. ehkä se on hän itse..

Vierailija
15/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kyllä, ja vaikka siellä aina sattuu ja tapahtuu niin ne hahmot on se juttu.

Hannah on niin ärsyttävä! itsekäs pska! mutta kun miettii että hän on lellitty lapsi ja lötvinyt vanhempien rahoilla iät ajat niin tuollainenhan se juuri on! eli aivan ihana!

ja näyttelijä (käsikirjoittaja) pistää ihan kaiken likoon hahmoa tehdessään. ehkä se on hän itse..

Mä oon käsittänut, että USA:ssa ei ole lainkaan harvinaista lötviä vanhempien rahoilla opiskelujen jälkeen. Hannah'ssa on varmasti paljon samaa kuin Lena Dunhamissa, mutta luulen, ettei Dunham ole niin ärsyttävä ja itsekeskeinen :) Sitähän Hannah ensisijaisesti on. Mutta hän on ihminen (jos fiktiivisestä hahmosta voi puhua näin), joka varmasti pystyy kasvamaan ulos siitä, ainakin osittain. Musta pilkahdus tästä on nähtävissä viidennen tuotantokauden viimeisen jakson lopussa. 

Ap

Vierailija
16/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girls on niin hyvä, lainaa niin paljon Sinkkikseltä ja palauttaa niin paljon takaisin. Moni vähänkään vanhempi ei pidä siitä sillä se on heistä epäuskottava, mutta vähänkään meille nuoremmille se uppoaa. Koska SELLAISTA SE ON.

Se on briljanttia kaupunkilaisten nuorten elämän havainnointia. Kaspar Hauser -tyyppistä sukupolvikuvausta.

Fran... Fran on Sinkkiksen Aidan. Katsoja haluaa, että siitä tulee jotain: ota se ja lopeta neuroosisi. They lived happily ever after. Mutten usko että niin käy. Adam on ihan mahtityyppi, samoin Ray. Ja Ethan (?). Ja kaikki ne naiset, joiden puolia meissä kaikissa on.

Vierailija
17/18 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Girls on niin hyvä, lainaa niin paljon Sinkkikseltä ja palauttaa niin paljon takaisin. Moni vähänkään vanhempi ei pidä siitä sillä se on heistä epäuskottava, mutta vähänkään meille nuoremmille se uppoaa. Koska SELLAISTA SE ON.

Se on briljanttia kaupunkilaisten nuorten elämän havainnointia. Kaspar Hauser -tyyppistä sukupolvikuvausta.

Fran... Fran on Sinkkiksen Aidan. Katsoja haluaa, että siitä tulee jotain: ota se ja lopeta neuroosisi. They lived happily ever after. Mutten usko että niin käy. Adam on ihan mahtityyppi, samoin Ray. Ja Ethan (?). Ja kaikki ne naiset, joiden puolia meissä kaikissa on.

Mä oon kyllä katsonut Sinkkuelämän jopa pariin kertaan, mutta mielestäni sarjalla on mielestäni monella tasolla aika vähän yhteistä sen kanssa. Toisaalta en kiellä huomiotasi, kyllä se lainaa (esim. asetelman), mutta siinä missä Sinkkuelämää on kuitenkin aika perinteistä tv-fiktiota, Girls on mielestäni paljon hienovaraisempaa. Mutta ehkä voi sanoa, että jos SATC:ä ei olisi, ei olisi Girlsiäkään? En tiedä! Ja olihan SATC aikanaan tosi roisi ja rohkea sarja.

Ap

Vierailija
18/18 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mä en tykännyt Girlsistä lainkaan, kun katsoin ekan tuotantokauden. Musta se oli tunkkainen, ärsyttävä ja kaukaa haettu. Sitten jostain syystä katsoin kuitenkin toisen tuotantokauden, ja siitä tuli halu katsoa se ensimmäinen uudestaan.

Ap

Millälailla tunkkainen?