Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päiväkodin työntekijästä tehdä valituksen?

Vierailija
18.05.2016 |

Lapseni ryhmässä vaihtui hoitaja syksyllä. Samoihin aikoihin jouduin vaikean erokriisin keskelle erittäin järkyttävään tilanteeseen ja kerroin tapahtumista myös päiväkodissa ja varmasti jouduin tämän erään ihmisen tarkkailun alle vaikka itse olin uhri. Olin loputtoman uupunut, loppuunpalanut työssä, muutin enkä saanut lähempää päiväkotipaikkaa. Lapseni isä vei lasta välillä autolla päiväkotiin, koska en itse ehtinyt muuten töihin. Tein töitä täysillä, jotta lunastaisin paikkani takaisin pitkän sairasloman jälkeen. Sain apua työterveydestä: neurologilta, psykiatrilta sekä työterveyslääkäriltä. Minut todettiin työkykyarvioinnissa työkykyiseksi sekä työkuvaani pidettiin liian kuormittavana. Myöhemmin sainkin tietää johdon taholta, että olin tehnyt valtavasti töitä.

Lapseni on vilkas ehkä jopa hieman adhd-piirteinen kohta kolmevuotias. Ikäistään motorisesti lahjakkaampi ja Super nopea. Oppi kävelemään 9 kk ikäisenä ja puhuu sujuvasti. Poika on voimakastahtoinen ja perässä saa juosta. Poikani viihtyy parhaiten jos hänen kanssaan pelataan jalkapalloa, mutta niitä miehiä jotka näin tekevät, on päiväkodissa vain kiertävinä ja silloin tällöin.

Koin että lapseni joutui tämän uuden hoitajan silmätikuksi. Koskaan ennen en ollut kokenut negatiivista huomiota päiväkodista. Aina kun päiväkoti oli kiinni, joulut, kehittämispäivät, kesäpäiväkoti yms niin lapsestani tuli vain hyvää palautetta. Kun käyn kaupassa poikani kanssa, niin tädit ovat haltioituneita kun heitä tervehditään ja kiitetään.

Joka päivä kiirehdin kuitenkin töistä p äiväkodille sydänkurkussa kuulemaan onko poikani taas kerran ollut impulsiivinen. Olen jo valmiiksi ahdistunut kohtaamaan tämän yhden hoitajan.

Sitten sain kautta rantain viestiä, että tämä hoitaja oli valehdellut ylöspäin, etten ole vienyt lastani silmätulehduksessa lääkäriin vaan että äitini olisi sen tehnyt. Keksi myös etten olisi käynyt neuvolassa. Aloin itkemään! Menin terveyskeskukseen ja pyysin kaikki dokumentit lääkärikäynneistä ja neuvolakäynneistä. Yhden neuvolakäynnin olin siirtänyt ajoissa, koska aika oli oli 12, enkä voi työni vuoksi ottaa sellaista aikaa. Menin siis kuumeisen lapsen kanssa neuvolaan senkin uhalla että hän on kipeä, koska halusin että asia selvitetään juurta jaksaen. Neuvolaterkkari oli mukava ja kertoi ettei mitään hätää ole. Hän soitti pyynnöstäni päiväkodin johtajalle.

Soitin myös itse päiväkodin johtajalle, joka ei edes pyytänyt anteeksi päiväkodin tekemiä virheitä.

Lapseni on saanut uuden päiväkotipaikan uuden kotini läheltä, mutta paikka on vasta elokuussa. En tiedä miten jaksan. Äitini hoitaa lastani perjantaina, koska olen yksinkertaisesti ahdistunut viemään poikaani hoitoon. Itse menen töihin.

Mitä te muut tekisitte tapauksessani?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli.

Vierailija
2/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo tehnyt valituksen ja tuosta vielä pahemmaksi niin rikossyytettä kunnianloukkauksesta.Tuo akka olisi jo ajat sitten heivattu menemään tuolta päiväkodista.Lopeta ahdistelu ja ala puolustamaan lastasi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut aloitusta.

Mutta tehtiinhän kolarin vokin johtajastakin juuri valitus.

Sai lähteä kävelemään seur pnä.

Valittajilla oli siis kovasti paljon vaikutusvaltaa siinä tapauksessa ainakin :).

En tavallaan haluaisi valittaa, mutta tunnen suurta surua siitä, että ihmiset valehtelevat. Olen kokenut elämässä pahoja vastoinkäymisiä ja kokenut että valheilla on lyhyet jäljet. Siis itse olen aina ajanut asioitani niin, että oikeus on tullut lopulta ilmi. Ap.

Vierailija
5/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat todella psyykkisesti rasittuneelta ja siltä että ylireagoit. Ota iisimmin.

Vierailija
6/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän auttaisi jos hankkisit itsellesi apua ja koittaisit rauhoittua. lapsesikin hyötyisi varmaan siitä.

Vierailija
7/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, olet saanut uuden päiväkotipaikat! Asiahan on melkein jo ratkennut. Nyt vain viet tarhaan niinä päivinä kun äitisi tai joku muu ei voi vahtia lasta. Et välitä hoitajien jutuista, käyttäydyt kohteliaasti ja minimoit keskustelut. Kohta on jo syksy, kyllä sinä sinne asti jaksat. Et kerro tarhassa enää mitään asioitasi.

Vierailija
8/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo selvittänyt asian neuvolan kanssa ja se on ihan ok, eli mitään sossutätiläppää ei ole odotettavissa niin etkö vain voisi antaa asian olla ja unohtaa koko asian? Kukaan muu heistä ei uhraa ajatustakaan tuolle joten olet ainoa joka käyttää energiansa ja aikansa moiseen ahdistumiseen. Ei maksa vaivaa ja tekee hallaa vain omalle hyvinvoinnillesi. Voisit käyttää sen energian esim lapsesi kanssa hyviin asioihin. Syksyllä uuteen tarhaan!

Vierailija
9/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä olisi ollut, että äitisi olisi vienyt lapsesi lääkäriin jos hän kerta auttaa lapsen hoitamisessa? Minusta se kertoo vaan siitä että lapsella ja sinulla on verkostoa ja osaat organisoida asioita. Ei kaikkea tarvitse tehdä itse.

Varmaankin ylireagoit ja ehkä jopa projisoit omia pelkojasi ja epäilyksiäsi päiväkodin ihmisiin.

Vierailija
10/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelee tavallisia ihmisiä, joilla on ihan yhtä paljon ja enemmänkin ongelmia kuin sinulla ja ties mitä burnoutia ja terapiaa meneillään . Ja se kaikki vaikuttaa heidän arvioihinsa ja myös he mokaavat. Olen töissä työterveyshuollossa ja opetus-varhaiskasvatus-sosiaalitoimi ovat aloja, jonne paljon haurasta porukkaa hakeutuu ja tosi paljon he itse oireilevat. Näissä naisvaltaisessa työpaikoissa myös paljon ilmapiiriongelmaa, kiusaamista, kaikkea ikävää. Ja päiväkodin johtajat ei oo alaisiaan kummempia. Labiileja tyyppejä ehkä toi työntekijä ja hänen esimies, sä saatat olla niitten oman huonon jaksamisen uhri. Yritä ohittaa koko homma. Sekopäisiä naisia noilta aloilta löytyy - valtaosa varmasti ok tyyppejä, mutta TTH:ssa näkyy nää ongelmat

Vierailija
11/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi valittaa, niistä tehtyihin valituksiin kun kukaan ei reagoi mitenkään.

Vierailija
12/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ryhmässä vaihtui hoitaja syksyllä. Samoihin aikoihin jouduin vaikean erokriisin keskelle erittäin järkyttävään tilanteeseen ja kerroin tapahtumista myös päiväkodissa ja varmasti jouduin tämän erään ihmisen tarkkailun alle vaikka itse olin uhri. Olin loputtoman uupunut, loppuunpalanut työssä, muutin enkä saanut lähempää päiväkotipaikkaa. Lapseni isä vei lasta välillä autolla päiväkotiin, koska en itse ehtinyt muuten töihin. Tein töitä täysillä, jotta lunastaisin paikkani takaisin pitkän sairasloman jälkeen. Sain apua työterveydestä: neurologilta, psykiatrilta sekä työterveyslääkäriltä. Minut todettiin työkykyarvioinnissa työkykyiseksi sekä työkuvaani pidettiin liian kuormittavana. Myöhemmin sainkin tietää johdon taholta, että olin tehnyt valtavasti töitä.

Lapseni on vilkas ehkä jopa hieman adhd-piirteinen kohta kolmevuotias. Ikäistään motorisesti lahjakkaampi ja Super nopea. Oppi kävelemään 9 kk ikäisenä ja puhuu sujuvasti. Poika on voimakastahtoinen ja perässä saa juosta. Poikani viihtyy parhaiten jos hänen kanssaan pelataan jalkapalloa, mutta niitä miehiä jotka näin tekevät, on päiväkodissa vain kiertävinä ja silloin tällöin.

Koin että lapseni joutui tämän uuden hoitajan silmätikuksi. Koskaan ennen en ollut kokenut negatiivista huomiota päiväkodista. Aina kun päiväkoti oli kiinni, joulut, kehittämispäivät, kesäpäiväkoti yms niin lapsestani tuli vain hyvää palautetta. Kun käyn kaupassa poikani kanssa, niin tädit ovat haltioituneita kun heitä tervehditään ja kiitetään.

Joka päivä kiirehdin kuitenkin töistä p äiväkodille sydänkurkussa kuulemaan onko poikani taas kerran ollut impulsiivinen. Olen jo valmiiksi ahdistunut kohtaamaan tämän yhden hoitajan.

Sitten sain kautta rantain viestiä, että tämä hoitaja oli valehdellut ylöspäin, etten ole vienyt lastani silmätulehduksessa lääkäriin vaan että äitini olisi sen tehnyt. Keksi myös etten olisi käynyt neuvolassa. Aloin itkemään! Menin terveyskeskukseen ja pyysin kaikki dokumentit lääkärikäynneistä ja neuvolakäynneistä. Yhden neuvolakäynnin olin siirtänyt ajoissa, koska aika oli oli 12, enkä voi työni vuoksi ottaa sellaista aikaa. Menin siis kuumeisen lapsen kanssa neuvolaan senkin uhalla että hän on kipeä, koska halusin että asia selvitetään juurta jaksaen. Neuvolaterkkari oli mukava ja kertoi ettei mitään hätää ole. Hän soitti pyynnöstäni päiväkodin johtajalle.

Soitin myös itse päiväkodin johtajalle, joka ei edes pyytänyt anteeksi päiväkodin tekemiä virheitä.

Lapseni on saanut uuden päiväkotipaikan uuden kotini läheltä, mutta paikka on vasta elokuussa. En tiedä miten jaksan. Äitini hoitaa lastani perjantaina, koska olen yksinkertaisesti ahdistunut viemään poikaani hoitoon. Itse menen töihin.

Mitä te muut tekisitte tapauksessani?

Ota lapsi nopeasti pois päiväkodista. Joidenkin hoitohenkilöiden todellisuudentaju sumenee, kun pitää etsiä perheistä huolenaiheita sosiaalitoimelle ja päteä itse. Ehkä hoitajalla on itse ongelmia. Ehkä hänen oma lapsensa ei ole niin lahjakas, kuin sinun. Ehkä hän on joskus tavannut ongelmaisia perheitä ja kuvittelee nyt sinun olevan sellainen hatatin perustein.Oletko yksinhuoltaja? Lastentarhanopettajat saattavat tuijottaa sokeasti oppikirjoistaan lukemiin merkkeihi n ongelmista. Yksinhuoltajat on yksi sellainen ryhmä, jota kovin yksisilmäisesti tuijotetaan, jos ei ole mitään suhteellisuudentajua ja ymmärrystä jokaisen ihmisen tapauskohtaisuudesta ja erilaisuudesta.

Neuvolassa sinut tunnetaan onneksi ja heiltä saat apua tähän asiaan. Vaihda päiväkotia, säästä lapsi ja itsesi turhilta traumoilta.

Ne jotka vastaavat tällaiseen aloitukseeb´n "seli seli" tai muuta vastaavaa, eivät ole koskaan joutuneet kohtaamaan tällaisia tilanteita itse, kun sattuu kaikki tunnusmerkit olla sellaisia, ettei yksisilmäisten ja suhteellisuudentajuttomien kirjojen oppeja sokeasti tuijottavien hoitajien "huoli herää".

Vierailija
13/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin jo tehnyt valituksen ja tuosta vielä pahemmaksi niin rikossyytettä kunnianloukkauksesta.Tuo akka olisi jo ajat sitten heivattu menemään tuolta päiväkodista.Lopeta ahdistelu ja ala puolustamaan lastasi!![/quote

Liian dramaattinen reagointi voidaan sekin tulkita ties miten. AP:n kannattaisi siis olla maltillinen, mutta ei nyt mitään oikeusjuttuja nostaa kuitenkaan, ihan oman jaksamisenkin vuoksi. Vaihda päiväkotia, anna vanhan pk:n huomata, miten karusti tulkitsivat sinua. Ehkä jokin katumus herää heissä.

Tällaista tapahtuu paljon Suomessa ja se on lastentarhanopettajien koulutuksen, oppikirjojen kapeakatseisuuden ja sosiaalitoimelle yhteistyön tulosta. Lisäksi erityisopettajille ja terapeuteille sekä muille avustaille pitää löytää töitä, muyten ei budjetti suo heitä kyseiseen päiväkotiin. Jokainen huolitapaus on askel pk:n paremminvarusteltuun budjettiin ja sinä saatat olla siinä uhrikaniini. Toivottavasti pk:n työtekijoilla ei kuitenkaan ole mitään bonuksia siitä (yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa), miten paljon saavat "tulosta"! -?!

Vierailija
14/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin jo tehnyt valituksen ja tuosta vielä pahemmaksi niin rikossyytettä kunnianloukkauksesta.Tuo akka olisi jo ajat sitten heivattu menemään tuolta päiväkodista.Lopeta ahdistelu ja ala puolustamaan lastasi!![/quote

Liian dramaattinen reagointi voidaan sekin tulkita ties miten. AP:n kannattaisi siis olla maltillinen, mutta ei nyt mitään oikeusjuttuja nostaa kuitenkaan, ihan oman jaksamisenkin vuoksi. Vaihda päiväkotia, anna vanhan pk:n huomata, miten karusti tulkitsivat sinua. Ehkä jokin katumus herää heissä.

Tällaista tapahtuu paljon Suomessa ja se on lastentarhanopettajien koulutuksen, oppikirjojen kapeakatseisuuden ja sosiaalitoimelle yhteistyön tulosta. Lisäksi erityisopettajille ja terapeuteille sekä muille avustaille pitää löytää töitä, muyten ei budjetti suo heitä kyseiseen päiväkotiin. Jokainen huolitapaus on askel pk:n paremminvarusteltuun budjettiin ja sinä saatat olla siinä uhrikaniini. Toivottavasti pk:n työtekijoilla ei kuitenkaan ole mitään bonuksia siitä (yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa), miten paljon saavat "tulosta"! -?!

No tämä nainen on pelkkä hoitaja eikä ope mutta siis selvästi etsii uhria.

Vierailija
15/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä olisi ollut, että äitisi olisi vienyt lapsesi lääkäriin jos hän kerta auttaa lapsen hoitamisessa? Minusta se kertoo vaan siitä että lapsella ja sinulla on verkostoa ja osaat organisoida asioita. Ei kaikkea tarvitse tehdä itse.

Varmaankin ylireagoit ja ehkä jopa projisoit omia pelkojasi ja epäilyksiäsi päiväkodin ihmisiin.

Eihän siinä olisikaan ollut mitään ongelmaa, mutta siis itse vein lapsen lääkäriin. Soitin äidilleni ja pyysi että yritän saada kiireelllisesti päiväkodin vaihtoa.

Vierailija
16/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella psyykkisesti rasittuneelta ja siltä että ylireagoit. Ota iisimmin.

Tietäisitpä miksi reagoin näin. Sanotaan näin että olen kohdannut viime aikoina piinaa jota en ole itse aiheuttanut. Siksi yksikin väärä syytös saa minut surulliseksi.

Vierailija
17/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitiolovelvollisuus ei koske sinua työterveyshuollon hoitaja?

Vierailija
18/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus ei koske sinua työterveyshuollon hoitaja?

Ihan hyvä että asioista puhutaan ääneen. Osa amk sosionomeistakin on lapsuudessaan traumatisoituneita.

Vierailija
19/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli nyt se ongelma?

Luulen että sinun kannattaisi hakea itsellesi apua, ehkä sairaslomakin olisi paikallaan. Ylireagoit nyt hyvin voimakkaasti (ilman syytä?) etkä osaa ajatella rationaalisesti.

Vierailija
20/30 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä oli nyt se ongelma?

Luulen että sinun kannattaisi hakea itsellesi apua, ehkä sairaslomakin olisi paikallaan. Ylireagoit nyt hyvin voimakkaasti (ilman syytä?) etkä osaa ajatella rationaalisesti.

Ehkä sun pitäisi hakea salkkua, kun valehtelet niistä jotka maksavat sinunkin palkkaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi