Voi h* lvetti näitä kesäapulaisia!! Pinna kiristyy aina näiden kanssa...
Seistään huuli pyöreänä ja tuijotetaan muita työntekijöitä ihmeissään eikä osata tehdä TÖITÄ. Töihinhän ne on tulleet eikä tuijottelemaan muita ihmisiä!!
Kommentit (27)
Olin työharjoittelussa isossa firmassa ja mulle sanottiin, että aina saa kysyä eikä virheet haittaa koska niistä oppii. Kenelläkään ei kuitenkaan ollut aikaa mua opastaa ja viimein kyllästyin ja ilmoitin, että haluan vaihtaa työssäoppimispaikkaa. No se sopi ja arvosanaksi sain 2, 1-5 asteikolla. Loppusanoiksi sain vielä niinkin mukavan kommentin kuin "virheitä ei saisi sattua eikä meillä nyt oikein olisi ollutkaan aikaa perehdyttää".
Helvettiäkö mut sitten sinne ottivat töihin, ekan vuoden opiskelijan.
Kyllä niitä harjoittelijoita täytyy opastaa, ei kukaan ole seppä syntyessään.
Työssäoppijoiden ohjaaja kirjoitti:
Häpeä on silloin työnopastuksessa ja perehdyttämisessä. Kaikilla meillä on joskus ollut se eka duuni, haukkumalla ei kukaan opi. Alakin voi olla sellainen, johon kotoa ei löydy kosketuspintaa. Lisäksi on koteja, joissa oma-aloitteisuutta ei vaadita nuorilta yhtään. Olen monesta "tollottajasta" saanut kaivettua reippauden ja työinnon esiin, se syntyy vain kärsivällisesti neuvomalla.
Äitilläni on tapana tapana pari vuoroa katsellanäitä tuijottelijoita ja sen jälkeen tokaista että nyt tulet mukaan niin näytän miten nämä hommat hoidetaan ja harjoittelun lopussa tullaan kiittämään että kiitos kun otit mukaan ja näytit kun oma ohjaaja ei sitä tehnyt ja monet näistä ovatkin saanneet nopeaan vakkarityön ja ovat reippaita työntekijöitä jotka ottavat harjoittelijoita ja kesätyttöjä mukaansa. Enemmän sinun kaltaisia työpaikoille! :)
Toivottavasti niiden työntekijöiden perehdyttäminen ei ol ap:n vastuulla...
Toimin itse ensi kertaa hommissa olevien kesäduunarien esimiehenä ja asennoidun niin, että minä olen siellä heitä varten ja heitä opastamassa ja jos he eivät jotain osaa niin se on minun vastuullani heitä siihen opastaa ja tarjota onnistumisia. Toki sitten, kun on tiedossa, mitä tehdään ja miten niin ihmisen omalla vastuulla myös sitä työtä tehdä. Tässä pyrin olemaan itse hyvänä esimerkkinä.
Onneksi meillä on hyvä työyhteisö ja kokeneemmat työkaveritkin auttaa ja neuvoo uudempia. Ota ap mallia! :)
Naurettavaa olettaa, että jos otetaan ihminen lyhyeen pätkätyösuhteeseen, pitäisi olla alan huippuosaaja. Työhakemuksissa välillä ihan naurettavat vaatimukset surkeimmillekin osa-aikaisille pätkätyösopimuksille.
Ja se nyt vaan on fakta, ettei sitä kokemusta kerry, jossei sitä ensimmäistä työpaikkaa ihminen löydä. Kokemusta enemmän pitäisikin katsoa valmiuksia oppia hoitamaan ne hommat hyvin. Monessa duunissa hyvin epäpätevää pelkän aiemman kokemuksen perusteella palkattau, jostain kokemattomasta ja motivoituneesta tyypistä saisi moni firma paljon parempia työntekijöitä!
Minuahan siellä tuijottaa.
Kivijalkaparturi taka-aasiasta raahasi kiveään mukaan kun lähti huutamaan ja seurailemaan miesasiakasta joka sitten löysi parempaa.
Eräs vastaava istuu kampissa ikään kuon linjuria odottamassa ja huutaa siitä kun kongi yrittää epätoivoisesti piinata miestä joka ei näytä piittaavan kongista.
Olethan ohjeistanut kunnolla jotta tietävät mitä tehdä?
Asenteessasi on kyllä korjattavaa.
Aloittajalle tulee yllätyksenä, että ensimmäisessä työpaikassaan ihminen vasta opettelee työntekoa. Vaihda asennettasi. Olen ihan varma, että hapan ja ilkeä asenteese paistaa työpaikallasi sinusta kilometrin päähän. Olet juuri perusnegatiivinen ihminen, joka oikein nauttii kirjoittaessaan vauvapalstalle pää kiehuen moista.