Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sä et varmaan polta" ???

Vierailija
18.05.2016 |

Miksiköhän mulle aina sanotaan melkein joka paikassa samaa. Miten voi muka tunnistaa tupakan polttajan . En minä ainakaan ulkonäöstä tunnista kuka polttaa ja kuka ei. Minne vain menenkin niin aina tuo "sä et varmaan polta" ihankuin ne tietää jo etukäteen etten polta. Ja enhän minä polta, mutta ihmetyttää, eikö pitäisi ennemminkin kysyä : " poltatko ?"

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana kohteliasta olettaa toisen olevan savuton. Tupakointiin liitetään nykyään todella negatiivisia mielikuvia.

Vierailija
2/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et löyhkää tupakalta. Siinä selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on usein sanottu, yleensä lääkärissä. Kun tekee jotain muistiinpanoja/alkukyselyä, ni kerrankin ihan kysymättä sanoi että "ja et tupakoi" ja alkoi kirjaamaan sitä ylös... Naurahdin ja pakko oli kysyä että anteeksi mutta mistä tiesit, sanoi että kyllä hän on oppinut erottamaan. En jäänyt tivaamaan mistä, mutta ei ollut mikään kohteliaisuustoteamus tämä.

Vierailija
4/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat haisee.

Tupakoijat kuulee.

Tupakoijat liikehtii, kun eivät saa syöpäannostaan.

Mut ennen kaikkea, ne haistaa. Ihan aina.

Vierailija
5/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tupakoimaton haistaa ne jotka polttaa säännöllisesti. Lisäksi viimeistään 30+ ikäisestä pitkäaikaisen tupakoinnin näkee yleensä jo päällepäinkin.

Vierailija
6/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et haise, etuhampaasi eivät ole ruskeat, ihosi on terveen värinen ja olet fiksun oloinen.

Vierailija
7/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia on monelaista. Jos vetää puolitoista-askia päivässä niin kyllähän sen huomaa. Kaverilla aski kestää lähes viikon ja eipä sitä mistään huomaa. Tietenkin se hetken haisee kun tulee tupakalta. Ja toki haju jää vaatteisiin eli niitä pitää pestä sitten usein jos polttamista haluaa piilotella.

Vierailija
8/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointia on monelaista. Jos vetää puolitoista-askia päivässä niin kyllähän sen huomaa. Kaverilla aski kestää lähes viikon ja eipä sitä mistään huomaa. Tietenkin se hetken haisee kun tulee tupakalta. Ja toki haju jää vaatteisiin eli niitä pitää pestä sitten usein jos polttamista haluaa piilotella.

Ei sitä voi piilotella, usko pois.

Vierailija
9/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan polttanut, mutta kukaan ei ole sitä tiennyt kysymättä, ei myöskään lääkärit. Ehkä mä sitten näytän niin "epäterveeltä" (en ehkä sairaalta, mutta en erityisen hyvinvoivaltakaan), että mun voisi luulla polttavan. Epäterveellisiä syömistottumuksia kyllä on, mistä tulee varmaan osittain samantapaista jälkeä kuin tupakoimisesta...

Vierailija
10/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä että poltan. Poltan joskus 1 päivässä joskus jopa 5. Joskus olen päiviä polttamatta. Mulla on erikseen röökitakki, jota en käytä muualla. Pesen kädet heti tupakan jälkeen hyvin. Minusta ei voi tietää poltanko, vai en. Kukaan sitä ei edes pääse haistamaan, kun teen sen salaa nurkan takana yksin kotipihassa.

Vierailija
11/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah musta on niin ihanaa vetää spadduu röökikatoksen alla. Ainaku bussi tulee, otan siinä ulko-ovella vielä vikat hatsit. Sit istun mielellää jonkun hiekkapillun viereen. Ja huomata miten se oikeen pahottaa mielensä.

Vierailija
12/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et haise, etuhampaasi eivät ole ruskeat, ihosi on terveen värinen ja olet fiksun oloinen.

Einstein ei ollut fiksun oloinen?

Vierailija
13/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän nössykän oloinen ehkäpä? Ei mitään särmää tai eletyn elämän merkkejä?

Vierailija
14/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tiedä että poltan. Poltan joskus 1 päivässä joskus jopa 5. Joskus olen päiviä polttamatta. Mulla on erikseen röökitakki, jota en käytä muualla. Pesen kädet heti tupakan jälkeen hyvin. Minusta ei voi tietää poltanko, vai en. Kukaan sitä ei edes pääse haistamaan, kun teen sen salaa nurkan takana yksin kotipihassa.

Mammoilla on kuudes aisti, sen vaan tietää. Ei auta vaikka kerrot että et haise ja käyt tyyliin suihkussa röökin jälkeen ja peset kiiltävänvalkoiset hampaasi. Sen vaan tietää! Perusteluita he eivät anna.

Vierailija
15/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Einsteinin näköinen pummi seisoskelisi jossain kulmalla nortti suupielessä niin ei totta tosiaan olisi fiksun oloinen. Kyllä se silti laskea osaisi.

Einsteinin aikaan oli muuten pikkuisen eri tavalla tietoa tupakoinnin haitoista kuin nyt, vähän säälittävää joutua hakemaan todistusta noin kaukaa. Naisetkin ovat epätäydellisiä koska Aristoteles oli sitä mieltä ja oli fiksu kaveri omalla ajallaan?

Vierailija
16/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla on kuudes aisti, sen vaan tietää. Ei auta vaikka kerrot että et haise ja käyt tyyliin suihkussa röökin jälkeen ja peset kiiltävänvalkoiset hampaasi. Sen vaan tietää! Perusteluita he eivät anna.

Enpä nyt tiedä. Tupakoijilla nyt ei vain oikein sitä hajuaistia ole, joten eivät omaa löyhkäänsäkään haista. Vähän sama kuin alkoholinkin kanssa.

Vierailija
17/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://iblog.dearbornschools.org/journalism/wp-content/uploads/sites/92…

Miten itse koet?

Vierailija
18/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raskaana multa jatkuvasti yritettiin pummata tulta tai tupakkaa. Nyt ei enää. En siis ole koskaan polttanut. Ilmeisesti lihava ulkonäkö = polttaa.

Vierailija
19/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat et sut brändätään ulkonäöltä tupakoitsijaksi? No halunsa kullakin.

Vierailija
20/28 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tilastollinen oletus, joka on järkevä tehdä jokaisesta vastaantulijasta. Useimmiten osuu oikeaan.

Juuri julkaistujen tuoreiden tilastojen mukaan suomalaisista miehistä tupakoi vain 16 prosenttia.

Ap on luultavasti nainen, ja naisista polttaa ainoastaan 12 prosenttia. On siis mitä fiksuinta olettaa hänen olevan tupakoimaton, sillä niin veikkaamalla osuu lähes 90 prosentin todennäköisyydellä oikeaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan