Mielipiteesi tästä ranskalaisesta aamiaisesta?
Tämä on hyvin tavallinen, jokapäiväinen ranskalainen aamupala. Miltä kuulostaa? Tarjoaisitteko itse tällaista lapsillenne? Mikä on mielestäsi syy siihen, että ranskalainen aamupala on tällainen?
- paahtoleivän tapaista, mutta makeaa valkoista leipää
- leivän päällä nutellaa
- suklaahippukeksejä
- suklaatäytteisiä minicroissanteja
- yksittäispakattuja brownieita
- kuumaa kaakaota
- sokeroitua hedelmämehua
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani ranskalaiset iäkkäämmät miehet ovat ylipainoisia. Naiset ovat sellaisia liian laihoja, nälkäisiä, kärttyisiä kurppia. Kaikilla on rasvainen iho ja paha ominaishaju - ei ihme että Ranska on hajuvesien maa. Viiniä on juotava ruoalla, jotta ruoansulatus toimisi. Ruokavalion seurausta kaikki. Tunnen useita ranskalaisia.
Ai kamala, olen usein saanut kuulla näyttäväni aivan ranskalaiselta :O Olen luullut että se on ollut kehu - ja totuus onkin tuollainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan normi meininki siellä. Ranskalaiset on herkkusuita (mutta pysyvät paremmin kohtuudessa kuin suomalaiset).
Entä syy? No se nyt on siellä tapana. Miksi suomalainen aamupala on sellainen kuin on?
Mun mielestä toi aamupala ei kuulosta ollenkaan kohtuulliselta.
Eihän ne kaikkea ap:n listaamaa jokaisella aamiaisella syö. Ranskalaiset paljon hoikempia kuin suomalaiset, eli kyllä siellä todellakin paremmin pysytään kohtuudessa.
Asuin jonkun aikaa Slovakiassa. Siellä nakkisämpylät sinapin kanssa ihan normi aamiainen :)
Tuli huono olo jo ajatuksesta vetää aamulla tuollaista
Toi menis ihan hauskana elämyksenä ja vaihteluna kyllä... mutta että normaalisti joka aamu, ei pystyis! Ja mä olen vieläpä todellinen suklaahirmu. Lapset varmaan vetelis ihan mielellään myös, vaikka sitten joka aamu. ;)
Olin ammoin Bretagnessa työmatkalla, ja aamupalat olivat lähinnä kaakaota ja lettuja. Ei sillä pärjännyt edes tekemissäni verrattain kevyissä töissä kuin tunnin tai pari.