Mihin lomalle kun en uskalla mennä lentokoneeseen?
Mikään pitkä ajomatka Eurooppaan ei onnistu, ehdotuksia ?
Kommentit (34)
Alpeille kiipeilemään tai jonnekin hyppimään BASE-hyppyjä.
Pärnu on kaunis, upeat rannat jos sattuu hyvät säät. Ajaa 2h tallinnasta.
Itse menisin laivalla pietariin helsingistä. Ehkä teenkin niin tänä kesänä. Olen kuullut pelkkää hyvää kaupungista.
Kunhan pääset Tallinnaan, pääset edullisesti bussilla eteenpäin. Esim. Berliini, Krakova. Riika ja Pärnukinnon kyllä kivoja. Googlaa luxbus.
Tai junalla Venäjän, Mongolian ja Kiinan halki Vietnamiin, vie tosin aikaa jos palaakin junalla:)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vittuilua täällä taas on? En todellakaan uskalla lentää ( en pelkää terroristeja vaan on ahtaanpaikankammo) ja autoa ei ole eli siksi tuo rajaus pitkistä aurimatkoista. Kiitos asiallisista vinkeistä taidan lähteä Ahvenanmaalle
Ap
Ota punkkirokote jos Ahvenanmaalle meinaat tai suojaudu pitkävartisilla kumisaappailla. ON meinaan täynnä punkkeja se paikka ja ideaali elinpaikka niille ! Itse en toista kertaa erehdy menemään. Myös jotenkin jälkeen jäänyt tunnelma, Turun saaristo, turku, tammisaari, Hanko, kaikki lähempänä, yhtä likainen merivesi ja jokin määrä punkkeja myös.
Eikun se Euroopan bussi onkin luxexpress.eu
Lux Express siis.
Tanska on näkemisen arvoinen maa.
Kannattaa tutustua etukäteen nähtävyyksiin.
Pieni maa jossa paljon nähtävää, ei tarvitse ajaa päivässä jumalattomia matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin laivalla pietariin helsingistä. Ehkä teenkin niin tänä kesänä. Olen kuullut pelkkää hyvää kaupungista.
Pietari on kaunis ja tällä hetkellä ei niin kalliskaan kaupunki. Olimme junalla, tulee viisumimaksu, mutta junalippuja saa välillä tosi edullisesti ja on enemmän aikaa perillä.
On oikeesti mahdollista saada joku mieto rauhoittava lääke lentopelkoon.
En nyt varmaan vastaa niin kuin haluaisit, mutta kerron nyt omasta kokemuksestani. Itse ex-lentopelkoisena sanoisin, että käsket jonkun turvallisen läheisen raahaamaan sut lentokoneeseen ja matkalle vaikka väkisin. Suunnilleen vuoden verran välttelin matkustamista, mutta sen jälkeen tein tietoisen päätöksen, että maailmassa on niin paljon mielettömiä kohteita joissa haluan käydä ettei siinä oo mitään järkeä antaa pelon rajoittaa sitä.
Mun lentopelko ilmestyi ihan tyhjästä ja muuttui ihan hetkessä tosi pahaksi. Oon saanut usean kerran paniikkikohtauksen lentokoneessa, kerran itkin ja tärisin koko kymmenen tunnin lennon Kiinaan. Mun mies on kaksin käsin pitänyt musta kiinni, kun oon just päässyt istumaan paikalleni, mutta sit päättänyt et mun on pakko päästä pois. Todennäköisesti oon ollut aika inhottavaa seuraa muille matkustajille, kun oon itkenyt ääneen koneessa, että mä kuolen tänne.
Nyt muutama viikko sitten matkustin lähes tyhjällä lennolla Pariisiin ja vaikka lentokentällä olin täysin hysteerinen, niin ensimmäistä kertaa lennolla pystyin rauhoittumaan. Syynä oli ihanat lentoemännät, jotka huomas mun pelon ja rauhoitteli mua. Lisäksi ohjaamon ovi oli siinä vaiheessa vielä auki ja sain puhua lentäjien kanssa - molemmat mukavia suomalaisia perheellisiä miehiä. Tuli sellainen fiilis, että ei tässä oo mitään pelättävää ja koko matka sujui tosi hyvin. Paluumatkalla jännitti vähän enemmän, mutta en saanut paniikkikohtausta, joka oli jo tosi hyvä. Uskon, että tästä tää muuttuu vaan paremmaksi.
Ymmärrän, että jos matkustaminen ei oo todellinen intohimo, niin ei välttämättä oo voimia taistella sitä pelkoa vastaan. Musta se pelon voittamisen tunne oli vaan niin mieletön, että sitä kannatti odottaa.
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia, sori
Ap
No onko ollut vinkkejä joita aiot harkita kesälomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vittuilua täällä taas on? En todellakaan uskalla lentää ( en pelkää terroristeja vaan on ahtaanpaikankammo) ja autoa ei ole eli siksi tuo rajaus pitkistä aurimatkoista. Kiitos asiallisista vinkeistä taidan lähteä Ahvenanmaalle
ApOta punkkirokote jos Ahvenanmaalle meinaat tai suojaudu pitkävartisilla kumisaappailla. ON meinaan täynnä punkkeja se paikka ja ideaali elinpaikka niille ! Itse en toista kertaa erehdy menemään. Myös jotenkin jälkeen jäänyt tunnelma, Turun saaristo, turku, tammisaari, Hanko, kaikki lähempänä, yhtä likainen merivesi ja jokin määrä punkkeja myös.
Saitko puremia?
Alkoholi auttaa lentopelkoon, ihan oikeasti! Muutama lasi viiniä tai skumppaa toimii parhaiten, en itse juo sen vahvempia juomia. Viini yleensä rauhoittaa paremmin kuin skumppa.