Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle korvareiät?

Vierailija
18.05.2016 |

Meidän 9v tyttö on alkanut inttää korviksista jatkuvasti. Mä olen antanut rajaksi 11v.
Millaiset säännöt teillä on?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. Itsekin sain 6-vuotiaana.

Vierailija
2/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita lävistyksiä ajattelit alaikäiselle lapselle? Onko korva jotenkin hyväksytympi paikka pistää reikä kuin vaikka napa tai kulmakarva tai nenä tai huuli? Miksi näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun haluaa. Kouluiässä kuitenkin piti olla. No, meillä halusi vasta 12-vuotiaana. Mutta olisin antanut kyllä jo 9-vuotiaalle laittaa.

Vierailija
4/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä korvalehtien lävistäminen on hyväksyttävämpää kuin muiden, niinhän se on meidän kulttuurissamme.

Minä annan lasten laittaa korvikset, kun itse sitä pyytävät. Voi olla, että tuon neljäveen kanssa mennään ne ottamaan piankin, koululaista taas ei kiinnosta pätkän vertaa. Aion kyllä antaa luvan muutamiin muihinkin lävistyksiin yli 15-vuotiaana.

Vierailija
5/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei oo tytärtä, mutta varmaan n. 10-vuotiaana antaisin ottaa. Tai vähän riippuu. Jos kovasti haluaisi, ja esim. kaikilla kavereilla/luokkakavereilla ois niin sit ehkä jo 7-8-vuotiaana.

Itse sain korvikset 14-vuotiaana. Tytärpuoleni tais saada 5-6-vuotiaana, mikä oli mun mielestä vähän liian aikaisin, mutta eipä ollut mun asiani/päätökseni. :)

Vierailija
6/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-v. sai. Saman ikäisenä sain itsekin. Minulle oli tärkeää, että lapsi oli jo rauhoittunut ja osasi varoa korviaan. Halusi ne korvikset jo 6-vuotiaana, mutta tuon 10 laitoin rajaksi.

Muita lävistyksiä ei tule saamaan minun luvallani ja tästä on jo keskusteltu.

Vierailija
7/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 4-vuotiaana koska itse pyysin ja mielestäni se on ok. Kummallisempaa mielestäni on ainakin Espanjassa vallitseva käytäntö, että tytöille laitetaan jo vauvana reiät... Se on väärin koska silloin ihminen ei itse saa päättää

Vierailija
8/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin ottaa heti kun itse pyytää, ne on kuitenkin ihan normijuttu. 

Vierailija
9/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasepän liikkeissä ei saada tehdä alle 7 vuotiaille.

Mut voihan mammat itse lävistää lapsensa korvan esim hakaneulalla.

Vierailija
10/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita lävistyksiä ajattelit alaikäiselle lapselle? Onko korva jotenkin hyväksytympi paikka pistää reikä kuin vaikka napa tai kulmakarva tai nenä tai huuli? Miksi näin?

On se.

Vierailija
11/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyväksytympi, tiedät itsekin.

Tytöt saavat korvikset sitten kun osaavat itse pyytää. Mä sain 7-vuotiaana.

Vierailija
12/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pitkällisen vonkumisen jälkeen 13 vuotiaana ja sen olen pistänyt rajaksi omillekkin. Vanhin sai silloin, toinen ei halunnut ja kolmas odottaa kuin kuuta nousevaa, mutta sitten vasta.

Vierailija
13/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan en antaisi ottaa mitään lävistystä tai tatskaa ennenkuin on 18v, jolloinka voi tehä niinkun ite haluaa. Jos kuitenkin jostain syystä heltyisin, veisin kunnon lävistäjälle enkä millekkään korukaupan tylppäesinerunnojalle.

Vierailija
14/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rippikoulu on käyty, eikös näin ollut ennenvanhaan?

No nykyään ehkä 10-vuotiaana.

Vierailija
15/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kasvojen lävistykset saa ottaa sitten 16-vuotiaana, kun liikkeessä tehdään ilman huoltajan lupaa. Rustokoru ja napakoru 15-vuotiaana, ne eivät ole niin näkyviä.

T. Ap

Vierailija
16/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö sai 7-vuotiaana. Oli pyytänyt jo aiemmin, mutta 7 v aikaisintaan oli mielestäni hyvä perustelu, kun niin ne koruliikkeet vaativat.

Itse sain 12-vuotiaana kun älysin pyytää. En tiedä kuinka nuorena olisin saannut, jos vain olisin pyytänyt.

Näin meillä. Jos joku asettaa lapselleen korkeamman ikärajan, niin ok.

Vierailija
17/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sopiva aika on ripille pääsyn jälkeen tai lukioon mentäessä eli 15-16 vuotiaana. Vanhin tytär tosin odotti melkein 20-vuotiaaksi asti ja otti reiät vasta, kun sai isoäidiltään timanttikorvakorut.

Vierailija
18/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 5-vuotiaana korvikset ja muistan vielä tilanteen kun ne laitettiin. Ei jäänyt traumoja ja hyvin painotettiin vanhempien puolelta että niitä pitää muistaa puhdistaa ja pyöritellä joka päivä.

Joten kyllä minäkin jo antaisin tuon ikäisen laittaa jos sellaiset tahtoo.

Vierailija
19/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultasepän liikkeissä ei saada tehdä alle 7 vuotiaille.

Mut voihan mammat itse lävistää lapsensa korvan esim hakaneulalla.

höpöhöpö

Vierailija
20/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin olla 5 vuotias kun sain ensimmäiset reiät korviini, löysin, sen ikäisenä, mielestäni maailman ihanimmat korvikset jotka oli PAKKO saada. Vieläkin olen yllättynyt että sain reiät korviini sen ikäisenä ja ilman kiukuttelua. Toiset reiät taisin laittaa 10-11 vuotiaana, mutta niitä piti kiukutella jonkun aikaa, kolmannen joskus ala/yläasteen aikoihin ja sen jälkeen itse laittanut korvat täyteen. En tosin käytä nykyään kuin rustokorujani. Taisin olla 14 kun sain laittaa ensimmäisen rustokorun, piti kertoa 15 muuta tyttöä jolla oli myös rustokorut, koska kerroin teinin tavoin kuinka yleisiä ne ovat. Kieleen halusin lävistyksen joskus 1-12 vuotiaana, mutta marisin asiasta siihen saakka kunnes olin 17 ja läpi meni, kun ääiti tajusi että laitan sen heti sinä päivänä kun täytän 18 ja siihen ei ollut kovin pitkä aika. Kulmakorun taisin saada 16-vuotiaana kun vanhempani erosivat. 

Itse antaisin kouluikäisen laittaa reiät korviin, en varmaan nuoremmalle, vaikka itse sainkin nuorempana.