Vierailija

Mun teinillä silloin, kun oli 14.v (nykyisin siis 17.v) niin haukkui välillä huonoimmaksi äidiksi maailmassa. Ja no tämä oli mielestäni aikas säälittävää ja hauskaa: Piirsi perseen kuvia ikkunaan tussilla. Toisaata ei se enää niin hauskaa ollutkaan, kun ei niitä jälkiä saatu pois. Ja no heitteli lautasia seinään ja rikkoi kalliita tavaroitaan. Myöhemmin on katunut ja pahoitellut tekojaan. Mutta onkos teillä tämmöisiä kokemuksia liiankin angstaavista teineistä? Ja ovatko he myöhemmin pyytänyt edes anteeksi ja koska tuo vaihe meni ohi? Lukisin mielelläni :-)

• ylös 26
  • alas 7

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Meidän yksi teini on sanonut, et tappaa mut (tosin ei ole lainkaan uskottava).

Toinen heittelee tavaroita seiniin ja paiskoo ovia suuttuessaan.

Teinit on ihania. Not.

• ylös 28
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä on rajoittunut oven paiskomiseen.

Poika alkaa pian olla 14v, saa nähdä, tuleeko rajumpaa.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Juuuh, täällä on uhattu itsemurhalla ja karkaamisella...

Kyllä ne siitä aikuistuu

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

"Mä muutan pois kotoo ku oot paskin äiti IKINÄ!!!!!"

Kirjoitti myös lappuun "äiti on horo". Tämä angsti siis siitä, kun 15v ei saa lähteä sidukoille vaikka "kaikkien muiden porukat antaa luvan!!!"

• ylös 52
  • alas 3
Vierailija

Meillä pahin oli kun 14v tyttö ei halunnut imuroida kun ei ollut korvatulppia ja sanoi: "Selvä, minä sitten lähden pois." :DDDD
Lähtihän se siitä, pihalle nimittäin.

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

Sun lapsi on huonosti kasvatettu. Meillä ei tussilla ikkunoihin tai seiniin ole piirretty sen jälkeen kun lapset ovat täyttäneet 7v ja tavaroita meillä ei myöskään viskellä pitkin seiniä, koska se on opetettu. Jos esim kännykän paiskaa seinään, niin uutta ei saa!. Ei meillä ole joka päivä varaa ostella uusia kännyköitä tai lautasia, eikä pidäkään olla, eka käytetään edelliset nätisti loppuun. Nuoren sanoissa saattaa piillä myös totuus, ehkä sinä oletkin jossain asioissa huono äiti? Ei minkään ikäinen yleensä kiukuttele ilman syytä, aina on joku tietty asia mikä ärsyttää tai mikä on pahoittanut mielen... Välillä voi olla aikuisellakin peiliin katsomisen paikka, niin usein kun se onkin vaikeaa vanhempana myöntää virheitään. :)

• ylös 20
  • alas 70
Vierailija

7:lle, sun vanhemmillasi myöskin peiliin katsomisen paikka.
No ei, ihan oikeesti vastaat itse huonosta käytöksestäsi, olet aikuinen.

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Otti näköjään koville. Niin vastaa myös käytöksestään tietyn ikäinen lapsi, joka kykenee ymmärtämään ainakin joidenkin tekojen seuraukset. Sehän on päivän selvä asia että 2v ei ymmärrä että tussilla ei saa piirtää ikkunaan, jos äiti ja isä ei oo neuvonu ja toru topakasti, mutta kun vähitellen neuvotaan ja opetetaan miksi näin ei saa tehdä, niin se asia kyllä menee perille. Koulu-ikäinen jo sitten ainakin tietää, että ottaa laatikosta paperia ja kyniä jos haluaa piirtää ja kummasti kun jonkun tavaran rikkoo TAHALLAAN, eikä saa vähään aikaan uutta, oppii sen et jos esim 3kk on ilman puhelinta, niin huomaa että kannattiko ja varmasti ketuttaa, ei jatkossa toimi enää samalla tavalla... Teini-ikäinen nuori on kyllä sen verran iso ihminen jo, että tietää tälläset perus asiat ja osaa toimia näissä oikein. Ei oo minun vika jos oot jättäny lapses kasvattamatta, kuulostaa ihan raivohullulta tuo teidän perheen meno... Se lautasten viskely on jopa vaarallista, jos osuu toiseen ihmiseen ja sitten kun on niitä sirpaleita lattialla, niin jos vaikka koira rikkoo jalkansa!

• ylös 8
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi on huonosti kasvatettu. Meillä ei tussilla ikkunoihin tai seiniin ole piirretty sen jälkeen kun lapset ovat täyttäneet 7v ja tavaroita meillä ei myöskään viskellä pitkin seiniä, koska se on opetettu. Jos esim kännykän paiskaa seinään, niin uutta ei saa!. Ei meillä ole joka päivä varaa ostella uusia kännyköitä tai lautasia, eikä pidäkään olla, eka käytetään edelliset nätisti loppuun. Nuoren sanoissa saattaa piillä myös totuus, ehkä sinä oletkin jossain asioissa huono äiti? Ei minkään ikäinen yleensä kiukuttele ilman syytä, aina on joku tietty asia mikä ärsyttää tai mikä on pahoittanut mielen... Välillä voi olla aikuisellakin peiliin katsomisen paikka, niin usein kun se onkin vaikeaa vanhempana myöntää virheitään. :)

Anteeksi nyt vain, mutta aivan samalla tavalla kuin muutkin niin olen itse näin asiat opettanut ettei tavaroita paiskota seiniin/piirretä ikkuinoihin tai seiniin.. Ja kun sinä et nyt satu tietämään minun kasvatus tyylistäni, etkä siitä, että mitä aikoja lapseni silloin kävi niin suosittelen ettet tule tänne arvostelemaan. :) Ja ihmeen huono äiti olen, kun kaikki lapseni ovat myös kehuneet minua maailman parhaimmaksi äidiksi mitä maa päällään kantaa :0

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Minä viilsin yksi koulupäivä 40 viiltoa käteeni. Siitä lähdettiinkin sitten ensiapuun.

Olen myös psykoosin takia joutunut suljetulle.

Viimeiset pari vuotta olen ollut sentään ihan normaali ok, kiitos lääkityksen, mutta on äidillä ollut kestämistä.

N17

• ylös 21
  • alas 2
oikeudenmukainen

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Otti näköjään koville. Niin vastaa myös käytöksestään tietyn ikäinen lapsi, joka kykenee ymmärtämään ainakin joidenkin tekojen seuraukset. Sehän on päivän selvä asia että 2v ei ymmärrä että tussilla ei saa piirtää ikkunaan, jos äiti ja isä ei oo neuvonu ja toru topakasti, mutta kun vähitellen neuvotaan ja opetetaan miksi näin ei saa tehdä, niin se asia kyllä menee perille. Koulu-ikäinen jo sitten ainakin tietää, että ottaa laatikosta paperia ja kyniä jos haluaa piirtää ja kummasti kun jonkun tavaran rikkoo TAHALLAAN, eikä saa vähään aikaan uutta, oppii sen et jos esim 3kk on ilman puhelinta, niin huomaa että kannattiko ja varmasti ketuttaa, ei jatkossa toimi enää samalla tavalla... Teini-ikäinen nuori on kyllä sen verran iso ihminen jo, että tietää tälläset perus asiat ja osaa toimia näissä oikein. Ei oo minun vika jos oot jättäny lapses kasvattamatta, kuulostaa ihan raivohullulta tuo teidän perheen meno... Se lautasten viskely on jopa vaarallista, jos osuu toiseen ihmiseen ja sitten kun on niitä sirpaleita lattialla, niin jos vaikka koira rikkoo jalkansa!

Kuule mistäs tiedät että ap:n perheessä oltaisi semmoisia että jos rikkoo jotain niin saa heti uuden? Mitäs jos siellä ollaankin juuri sellaisia että ei saa uutta esim. Vuoteen tai puoleen jos rikkoo omansa (esim kännykän) tahallaan? Ja en tiedä mitä sinun päässäsi liikkuu jos jonkun varmasti aika perus teini angstin takia on huono äiti 😂 ettei vaan ap olisi jopa parempi äiti kuin sinä?? 😌

• ylös 21
  • alas 2
kamalaa

Vierailija kirjoitti:
Minä viilsin yksi koulupäivä 40 viiltoa käteeni. Siitä lähdettiinkin sitten ensiapuun.

Olen myös psykoosin takia joutunut suljetulle.

Viimeiset pari vuotta olen ollut sentään ihan normaali ok, kiitos lääkityksen, mutta on äidillä ollut kestämistä.

N17

No minä kyllä ymmärtäisin äitinä (vähän kaikenlaista nähneenä) että sinulla olisikin sitten syytä olla äreä. Voimia sinulle ja äidillesi!

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Toisille tulee vaikea murrosikä ja toisilla ei ollenkaan angstia. Joku mummo sanoi kerran, että jos ei murrosiässä ole yhtään kapinaa tulee paha viidenkympin villitys. En tiedä pitääkö paikkaansa? Itselläni oli paha murrosikä ja haukuin vanhempia ties millä sanoilla. Tänä päivänä olen äidin kanssa erittäin läheinen ja soitellaan päivittäin.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla kaksi: 16 ja lähes 14. Ei mitään angsteja. Mutta he ovatkin poikia...

Itselläkin poikia molemmat lapsoset 15 ja 13

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun teinillä silloin, kun oli 14.v (nykyisin siis 17.v) niin haukkui välillä huonoimmaksi äidiksi maailmassa. Ja no tämä oli mielestäni aikas säälittävää ja hauskaa: Piirsi perseen kuvia ikkunaan tussilla. Toisaata ei se enää niin hauskaa ollutkaan, kun ei niitä jälkiä saatu pois. Ja no heitteli lautasia seinään ja rikkoi kalliita tavaroitaan. Myöhemmin on katunut ja pahoitellut tekojaan. Mutta onkos teillä tämmöisiä kokemuksia liiankin angstaavista teineistä? Ja ovatko he myöhemmin pyytänyt edes anteeksi ja koska tuo vaihe meni ohi? Lukisin mielelläni :-)

?!

Remmiä nahkaremmiä tuollaisen lapsen takalistoon ja paljon!

Itse muistan kun olin 10 vuotias ja myöhästyin kotiintulo ajasta n. 10 minuttia! Sitten lähdettiin hakemaan risuja metsästä ja sain selkääni niillä risuilla! Äitipuoleni huolehti siitä. Sitten isäni otti leveän nahkavyön ja paukutti takapuoleni verille.

• ylös 4
  • alas 24
Vierailija

Olen ilmeisesti päässyt helpolla. Oman teinini pahin angsti oli tässä muutama päivä sitten. Puhuimme lomamatkalle lähdöstä ja mitä siellä tehdään ja että adutaan viikko kolmestaan aika pienessä hytissä. Keskusteltiin myös siitä, että meidän pitäisi tulka hyvin toimeen kun tilaa on niin vähän ja yksityisyys on kortilla. Neito ilmoitti, että kyllä me pärjätään kun te ette heitä p*skaa läppää kokoajan! Luvattiin olla heittämättä, sovun vuoksi.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Mä muutan pois kotoo ku oot paskin äiti IKINÄ!!!!!"

Kirjoitti myös lappuun "äiti on horo". Tämä angsti siis siitä, kun 15v ei saa lähteä sidukoille vaikka "kaikkien muiden porukat antaa luvan!!!"

Itsellä samanmoinen tilanne oli tossa pari viikkoa sitten. Tyttö 15.v valitti, että pitäisi päästä sidukoille myös kavereiden kanssa ja vetosi siihen että kaikki muutkin pääsevät. Kyselin sitten vähän epävarmana ystäviltäni, että päästäisivätkö he ja mitä ovat mieltä. Sanoivat että ei todellakaan päästäisi. En itsekkään sitten päästänyt, onneksi. Ties mitä siitäkin olisi seurannut, varmaan olisi tullut kotiin raiskattuna tai paksuna. Aijemminkin kun on harrastanut salaa seksiä..

• ylös 7
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

?!

Remmiä nahkaremmiä tuollaisen lapsen takalistoon ja paljon!

Itse muistan kun olin 10 vuotias ja myöhästyin kotiintulo ajasta n. 10 minuttia! Sitten lähdettiin hakemaan risuja metsästä ja sain selkääni niillä risuilla! Äitipuoleni huolehti siitä. Sitten isäni otti leveän nahkavyön ja paukutti takapuoleni verille.

Itsellänikin oli erittäin rankka kasvatus, mutta juuri sen takia en halua samaa lapselleni. Pahin aresti minkä hänelle annoin on se että 1 kuukaudeksi netti ja kännykkäkielto ja ei saa nähdä kavereitaan. Otin kaikki merkkivaatteet ja tavarat pois. Sen sijaan pahin mikä minulle on ollut niin juurikin tuo että nahkavyöllä perseelle koska haukuin veljiäni homoiksi kokoajan. (oli paha riita) mutta toisaalta ymmärrän lapseni käytöksen silloin koska oli aika vaikeaa. Mutta rangaistus siitä oli silti annettava, että ymmärtäisi että tuo meno ei saa silti jatkua, vaikka kuinka vaikeaa olisi. -ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.