Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä isojalkainen (41) nainen löytäisi sopivat kesäkengät?

Vierailija
18.05.2016 |

Olen verrattain isokoipinen naiseksi, kengänkoko 41. Onhan tuota kokoa yleensä silti kaupoissa mutta silti kengät äärimmäisen harvoin istuu mulle. Lenkkareita just ja just löydän sovittamalla ensin kymmenkunta paria mutta vallan hankala homma on löytää jonkinlaiset kesäkengät kuten ballerinat tai avokkaat. Yleensä 41koossa ne saattavat olla liian kapeat varpaista mutta taas keskeltä jalkaa ja kantapään seudulta kengät ovat sellaset löysät leviävät lörtöt ja jo yhden askeleen otettaessa irtoavat muualta paitsi varpaista. Onko muilla samaa ongelmaa ja mistä löydätte kenkäkke?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne "normaalit" 41 on liian kapeita. Itse olen löytänyt Eccon kengistä sopivia, valmistaa siis muitakin kuin vain sandaaleita, esim. Prisma myy.

Vierailija
22/56 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikea jalka 42 ja vasen 42,5, todella kapea lesti. Miesten kenkäosastoilta löytyy usein kokoja, mutta ovat aina liian leveitä minulle. 

Käytän useimmiten tennareita ja lenkkareita, koska hyvännäköisiä pikkukenkiä ei näille jaloille Suomesta saa. Varvassandaalit ovat ihania, koska niissä jalka ei näytä niin isolta.

En ole vuosikausiin ostanut Suomesta kenkiä, koska niitä ei täältä saa. Ostan kaikki kengät Brandoksesta tai ulkomailta miesten osastoilta, joissa miehillä on kapeampi lesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä pitkä nainen (169 cm) löytäisi housuja? Ihan samantasoinen aloitus... hieroo oikeasti isojalkaisten naamaan.

Kyllä nyt on vaikeaa!

:' (

Ja ihan pakko lukea. Ja tasokas kommenttikin oli ihan pakko tulla laittamaan...

Nyyyyyhhh.

Vierailija
24/56 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
25/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Isojalkainen", 41 on normaali koko jota saa useimmista malleista normikaupoista. Kokeile tätä 44 ja tule sitten valittamaan. :-) Ongelma taitaa enemmän sulla olla jalan mallissa, eli erikoiskenkäliikkeeseen mars.

No aina saannut kuulla omaavani niin kamalan isonkokoisen jalan naiseksi... D:

No, 41 on ihan normi koko.

Missäköhän hiiripiireissä sinä

pyörit?

Vierailija
26/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikea jalka 42 ja vasen 42,5, todella kapea lesti. Miesten kenkäosastoilta löytyy usein kokoja, mutta ovat aina liian leveitä minulle. 

Käytän useimmiten tennareita ja lenkkareita, koska hyvännäköisiä pikkukenkiä ei näille jaloille Suomesta saa. Varvassandaalit ovat ihania, koska niissä jalka ei näytä niin isolta.

En ole vuosikausiin ostanut Suomesta kenkiä, koska niitä ei täältä saa. Ostan kaikki kengät Brandoksesta tai ulkomailta miesten osastoilta, joissa miehillä on kapeampi lesti.

Kiitos.

itsellä samankokoinen kuin meidän pojilla ja miehellä. On raskauksien aikana jalka levinnyt ja holvit laskeutuneet tuosta 41,5:stä 43,5:een. Siis sentin.

Vierailija
27/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän minäkin haluaisin tietää. Jalka on extra wide ja extra korkea. Extra-leveälle löytyisi kenkiä, mutta jalkani on myös rintava. Ei vaan ole. Paljasjalkakenkiä käytän ja sandaaleita. Juhlakengät ovat ongelma. Koko on 40,5. 

Vierailija
28/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.baer-shoes.com/

Tuolta löytyy. 

Vierailija
29/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vibaet on parhaat kengät leveille päkiöille. VTu kalliit. Minulla on Helsinki versiot ja käytän niitä oikeastaan koko ajan, paitsi pakkasilla.

Jotain kesäkenkiä oli tullut valikoimaan. Pakko varmaan tyytyä OTZ kenkiin, ne on kuitenkin 100€ halvemmat kuin pellavaiset vibaet 

Vierailija
31/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut lähellä Helsinkiä, kannattaa käydä Kenkä-Ralessa. Siellä on paljon malleja niille, joiden on vaikea löytää normikenkäkaupasta sopivaa, ja lisäksi asiantunteva palvelu.

Vierailija
32/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Isojalkainen", 41 on normaali koko jota saa useimmista malleista normikaupoista. Kokeile tätä 44 ja tule sitten valittamaan. :-) Ongelma taitaa enemmän sulla olla jalan mallissa, eli erikoiskenkäliikkeeseen mars.

No mitäs sitten. Hyvä että on kaksi jalkaa millä tallustaa. 

Vierailija
33/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa miesten puolelta. Lenkkareiden kohdalla varmaan yhdentekevää ja jotkut miesten sandaalit ja mokkasiinit voivat kanssa näyttää ihan hyviltä naisen päällä. Korkkarit sitten erikseen.

Vierailija
34/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Popken leveä H-lesti verkkokauppa

Käykö Eccot, Schollin tai Birkenstockin sandaalit Elloksella ainakin oli mutta maksavat yli 100 euroa.

Vierailija
35/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisparka, jalka kuin Hessu Hopolla 😅

Vierailija
36/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko 41-42, ihan sopiva koko mun pituuteen (178cm). Pienempi jalka näyttäisi epäsuhtaiselta. Ehkä mun jalan koko 156cm voisi olla ison oloinen. 

Mutta koskaan ei ole tuntunut, että mun jalka on "iso" tai että olisi vaikeuksia löytää kenkiä. Ehkä me ostetaan eri kaupoista. Tilaan myös jonkin verran netistä.

Mut vierastan kyllä ajatusta, että naisen/miehen tulisi olla jonkin standardin mittainen tai kokoinen ollakseen "sopiva". Onneksi on pieniä, isoja, pitkiä, pätkiä, lihavia, laihoja, kajuja, paksutukkaisia jne. Niin miehiä kuin naisia. 

Vierailija
37/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechers-kenkiä myydään jotain 100 eri mallia.

Vierailija
38/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut lähellä Helsinkiä, kannattaa käydä Kenkä-Ralessa. Siellä on paljon malleja niille, joiden on vaikea löytää normikenkäkaupasta sopivaa, ja lisäksi asiantunteva palvelu.

Kenkä-Ralesta ei löydy mun jalalle sopivia kuin isoja vanhuskenkiä. Ne on rumia. 

Vierailija
39/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuheiden kuunteleminen on typerää ajan haaskausta. Olet normaali.  Vedä lättyyn sitä joka sua dissaa. Tai soita mulle, mä vedän. Mulla on siihen koulutus.

Vierailija
40/56 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkaballeriinoissa nyt on ainakin tilaa varpaille. Esim. Natural movement myy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi