Vierailija

Heippati!

Teen esseetä palliatiivisesta hoidosta ja saattohoidosta. Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat läheltä seuranneet läheisen kuolemaa edeltäviä aikoja. Kuinka kipua hoidettiin? Kuinka hoitohenkilökunta huomioi kuolevan ja hänen läheistensä fyysiset psyykkiset ja sosiaaliset tarpeet? Mitä' eri ammattikunnan edustajia hoitoon osallistui? Saitteko kriisiapua tai muuta henkistä tai hengellistä apua läheisen kuoleman jälkeen? Mitä asioita haluasitte parantaa kuolevan hoidossa?
Kiitos jo etukäteen.

• ylös 3
  • alas 14

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mä sun esseetäs tee

En mä viitsi kertoa. Kaivele kuule ne kokemukset ja muu tieto vaikka graduista ja väikkäreistä, niinkuin muutkin tekevät.

• ylös 13
  • alas 6
Vierailija

Eikö se oo ihan sama, vaikka keksit siihen esseeseen vaikka omasta päästä tarinat. Jos kerta nimettömänä täällä huutelet, vai haluatko, että me keksitään ne sun puolesta?

• ylös 12
  • alas 4
Vierailija

Mä sun esseetäs tee kirjoitti:
En mä viitsi kertoa. Kaivele kuule ne kokemukset ja muu tieto vaikka graduista ja väikkäreistä, niinkuin muutkin tekevät.

Enhän mä teoriatietoa täältä kyselekään, vaan kokemuksia. Enhän mä nyt toisten väikkäreistä ja graduista niitä ota.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä sun esseetäs tee kirjoitti:

Enhän mä teoriatietoa täältä kyselekään, vaan kokemuksia. Enhän mä nyt toisten väikkäreistä ja graduista niitä ota.

ap

No niistä ne kokemuksetkin löytyy. Haastatteluaineiston pohjalta.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Tehtävän tarkoitus on, että itse etsit ja pohdit vastauksia esittämiisi kysymyksiin. Opettaja laittoi kysymykset avuksi sinulle ja kurssikavereillesi, jotta etenette tehtävässä. Ei kannata kysellä täällä suoria vastauksia, vaan etsi tietoa esimerkiksi theseuksesta tai väitöskirjoista.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

No antaa olla. Tämä on mun opintojen viimeinen essee ja jostain syystä halusin asiaan kokemuksia nimenomaan täältä. En ole tällaista ennen kokeillut, eli nyt on once in the lifetime -tilanne. Kenenkään ei tietenkään ole pakko kertoa yhtään mitään. =)

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halusit kokemuksia nimenomaan täältä!!??! 😂😂😂

Mä en kyllä pidä täällä palstailevien ihmisten kokemuksia asioista yhtään sen huonompana kuin muidenkaan...

ap

Vierailija

Kannattaisiko nyt kuitenkin käyttää lähdekirjallisuutta hyödyksi sen esseen tekemiseen kuitenkin? Vahvasti vaikuttaa siltä, ettet itse jaksa nähdä yhtään vaivaa tuohon.

Vierailija

Mistä tiedät, että ihmiset puhuvat totta? Anonyymillä nettipalstalla kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa. Eikö haittaa se mahdollisuus, että kirjoitat totena ihmisten päästään keksimiä juttuja esseeseesi?

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Olisin toivonut mummolleni parempaa saattohoitoa (av-mamma, 2016).
Kivunlievitystä annettiin hyvin (Provoilija, 2016).

Vierailija

Saadut vastaukset eivät tulleet yllätyksenä. Joku sitä kysyi. Teoriatieto on jo kasassa, eli käytännössä essee on valmis. Halusin kuitenkin kuulla kokemuksia aiheesta täältä, saan niitä toki muualtakin. Tuohon vastausten todenperäisyyteen: voihan sitä tuubaa suoltaa missä vaan. Jokaisen kokemus on kuitenkin henkilökohtainen kokemus, joskus jopa keksitty sellainen, jos ei ole muuta tekemistä kuin lämpimikseen näpytellä olemattomia kokemuksia. Muuallakin kuin vauva -palstalla... No mutta taidan kuitenkin unohtaa koko asian, anteeksi kun vaivasin. Etsin huomenna kokemuksia muualta tai laitan nivaskan menemään eteenpäin sellaisena kuin se nyt on.

ap

Vierailija

Minäkin haluaisin lukea kokemuksia palliatiivisesta hoidosta, mutta taitaa olla arka ja vaikea aihe.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.