Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rintsikoissa valuu olkaimet?

Vierailija
17.05.2016 |

Niin, hartiatkaan eivät ole luisua mallia. Aina saa nykiä niitä ylös vaikka kuinka kiristää.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luisuu kaikki paitsi yhteenkiinnitettävät olkaimet. En käytä kuin liivikaupan liivejä ja vaikea uskoa, että kaikki olisivat väärän kokoisia.

Kuule ei ne liiviliikkeen myyjätkään aina ole todellakaan tehtäviensä tasalla. Paikallisen MerittaBran täti koittaa aina myydä mulle liian pientä kuppia ja isoa ympärysmittaa.

Siis ihan oikeasti puhuin käytännössä KAIKISTA liiveistäni (paitsi ne kiinnitettävät), kuppikoosta riippumatta (varhaisteinistä tähän päivään). Eli paria lukuunottamatta kaikki liivit joita olen ikinä ostanut Suomesta ja ulkomailta. Eli asiantuntevia myyjiä ei ole oikein missään? Tai ainakaan Suomen suurimpien kaupunkien liikkeissä? 

Vierailija
42/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko nämä yhtään kauniimmat? Tässä malli pienirintaisemmalle, mutta samalla tavalla olkain lähtee keskeltä ja ylhäältä eikä alhaalta kainalosta ->minimoi lorppamisen. 

http://www.timarco.com/fi/alusvaatteet/liivit/comfort-devotion-wirefree…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luisuu kaikki paitsi yhteenkiinnitettävät olkaimet. En käytä kuin liivikaupan liivejä ja vaikea uskoa, että kaikki olisivat väärän kokoisia.

Kuule ei ne liiviliikkeen myyjätkään aina ole todellakaan tehtäviensä tasalla. Paikallisen MerittaBran täti koittaa aina myydä mulle liian pientä kuppia ja isoa ympärysmittaa.

Siis ihan oikeasti puhuin käytännössä KAIKISTA liiveistäni (paitsi ne kiinnitettävät), kuppikoosta riippumatta (varhaisteinistä tähän päivään). Eli paria lukuunottamatta kaikki liivit joita olen ikinä ostanut Suomesta ja ulkomailta. Eli asiantuntevia myyjiä ei ole oikein missään? Tai ainakaan Suomen suurimpien kaupunkien liikkeissä? 

Kokeile tuota brasizecalculator-laskuria. Lumingerie.fi laskuri on kanssa hyvä, mutta antaa tuloksen vain jos on D-kuppi tai isompi.

Vierailija
44/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu, laita olkaimet ristiin pään eri puolille, ei tipu enää.

Vierailija
45/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, rintaliiviasioista hieman tietävänä voin sanoa, että jos olkaimet valuvat, syynä on a) väärä koko, b) luisut ja kapeat hartiat c) olkainten tai nauhan materiaali tai d) rintaliivien leikkaus eli malli ei ole sopiva.

Usein syynä on jokin yhdistelmä kohdista a-d.

Väärä koko onkin aika selkeä syy, liian löysä ympärysmitta siis.

Mitä tehdä jo ostetuille valuville liiveille?

- Jos olkainten materiaali tuntuu ohuelta lärpäkkeeltä ja olkain on kapea, voi ostaa rintaliiviliikkestä tai tavaratalosta sellaiset silikonilaput eli olkainpehmusteet. Eivät ole kauniit, mutta voivat estää olkaimia valumasta ja painamasta.

- Sellaista taakse tulevaa klipsiä on vaikea käyttää, ellei joku kotona ole auttamassa pukeutumisessa tai ole pitkäselkäinen ja notkea.

- Jos olkaimet ovat tarpeeksi pitkät, jotkut leikkaavat olkaimet takaa irti ja ompelevat kiinni ne ristikkäin.

- Jos olkainten säädin antaa periksi päivän aikana, voi liivit säätää haluttuun kireyteen ja ommella säätimen juoksusuuntaan pari tikkiä, jotka estävät olkainta löystymästä käytössä.

- Joskus rintaliivin nauha on myös niin joustavasta  tai ohuesta materiaalista, että se ei tue ollenkaan ja silloin "kantovastuu" siirtyy olkaimiin, jotka alkavat lipsua. Nauhan vahvin tuki pitäisi olla nimenomaan siinä selkäpuolella, juuri siinä kohdassa, josta olkain lähtee. Siksi jos nauhan materiaali antaa periksi, se vaikuttaa myös olkaimeen. Tähän ongelmaan ei ole ratkaisua, ellet ole taitava ompelemaan jotain tukikangasta nauhan sisäpuolelle.

Miten ostaa oikeanmalliset liivit?

Koska yleisin syy miksi olkaimet valuvat on nykyiset rintaliivimallit, pitää opetella ostamaan omaan kroppaan sopivammat.

Tällä sivulla on todella hyvä selitys kuvineen siitä miten liivien mallit ja olkainten sijoittuminen niissä toimii:

http://clothhabit.com/demi-balconette-full-cup/

Siitä näkee, että nykyisissä muotiliiveissä kuten balconetteissa sekä puolikuppisissa push-liiveissä olkaimet sijoittuvat todella paljon ulommas hartioille kuin vaikkapa täysikuppiliivissä (jollaisen joku jo linkitti).

Joten jos olet leveäselkäinen suhteessa kuppikokoon ja hartiat ovat normaalit tai leveähköt, balconettejenkaan olkaimet eivät helposti valu. Mutta jos ympärysmittasi on kapea suhteessa kuppiin, ja hartiat ovat kapeat tai kapeat suhteessa rintoihi, sitten täysikuppi ja tiivis plungemalli sopivat paremmin.

Tosin nykyään rintavako ja syvään uurretut kaula-aukot ovat niin monen asiakkaan vaatimuksessa, että kaikkien liivimallien olkaimia on siirretty entiseen verrattuna.

Noita liivejä, joissa on paremmat olkaimet on siis vaikeampi löytää. Joissakin liiveissä voi olla myös multiway-olkaimet, eli olkainten asentoa voi muuttaa.

Vierailija
46/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tuota brasizecalculator-laskuria. Lumingerie.fi laskuri on kanssa hyvä, mutta antaa tuloksen vain jos on D-kuppi tai isompi.

Mitä se nyt asiaan vaikuttaa? Oli kuppikokoni mitä tahansa, niin valumattomia olkaimia ei ole ollut, muuten liivit kyllä tukevat erittäin hyvin ja pysyvät paikallaan.  Äidilläni sama ongelma. Myöskään mitkään muutkaan olkaimet eivät pysy, oli kyse mekosta, topista, uimapuvusta jne. Iso kuppikoko ei ainakaan auta asiaa ja rappusten kävely pahentaa ongelmaa entisestään kun tissit heiluu niin paljon...

Vierailija
47/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo ratkaisu, laita olkaimet ristiin pään eri puolille, ei tipu enää.

Joo, ja mä käytän sellaisia rintsikoita, joissa olkaimet on nimenomaan tarkoitettu laitettavaksi ristiin (olkaimet ovat siis normaalia pidemmät). Lindexiltä ainakin löytyy.

Vierailija
48/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kertokaapa miksi istuessa rintsikoiden olkaimet törröttää irrallaan olkapäistä?!?!?

Onko sulla huono ryhti? Jos istut lysyssä, hartiat eteenpäin kääntyneenä niin jää olkaimet ilmaan. Kokeilin tässä sohvalla istuessani.

Vierailija
49/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se nyt asiaan vaikuttaa? Oli kuppikokoni mitä tahansa, niin valumattomia olkaimia ei ole ollut, muuten liivit kyllä tukevat erittäin hyvin ja pysyvät paikallaan.  Äidilläni sama ongelma. Myöskään mitkään muutkaan olkaimet eivät pysy, oli kyse mekosta, topista, uimapuvusta jne. Iso kuppikoko ei ainakaan auta asiaa ja rappusten kävely pahentaa ongelmaa entisestään kun tissit heiluu niin paljon...

No voithan vaikka tarkistaa onko kokosi edes sinnepäin, mitä nuo laskurit ehdottavat. Ja jos ei ole, voit miettiä onko käyttämäsi koko sittenkään oikea.

Vierailija
50/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuminen riippuu koon lisäksi mallista. Monissa rintsikoissa on olkaimet tosi kaukana toisistaan, jolloin ne valuu. Miksi näin? No siksi että jos ne laittaisi sisemmäs niin mammat valittaisi, että ne näkyy kaula-aukosta, kun pitää olla kaiken maailman venepäänteitä ym.

Itsellä kaikissa rintsikoissa olkaimet varsin keskellä, eikä valu vaikka yhet on ympärysmitaltaan vähän isotkin. Se nyt sitten tarkoittaa, että sivusuunnassa yhtään pakollista leveämpi pääntie esittelee niitä olkaimia kaikelle kansalle.

Vierailija
51/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 jatkaa, että etsi siis malleja jotka näyttää siltä että olkaimet tulee ylös. Ja kiristä olkaimia tarpeeksi! Liian löysät olkaimet saattaa valua, ja liivit tukea silti melkein yhtä hyvin jos ympärys on oikea eikä tissit mitkään valtavat.

Vierailija
52/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs johtuu, että olkaimet valuu, kun käyttää paitapuseroita?? Ja kuinka estää tämä? Samat liivit muilla puseroita ei valu...

Kiitoksia aiemmista hyvistä vastauksista.

Vierailija
53/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.brasizecalculator.tk

Tämän laskurin mukaan mittaat koon ja ei muuta kuin sovittelemaan.

Tuo laskuri on ihan järjetön. Se antaa mulle kooksi 80d, kun oikeasti jo 80a:ssakin on kupissa puolet tyhjää. Mitta alta 83 ja päältä 93, ja ton mukaan 4 tuuman ero näissä mitoissa tarkoittaa d-kuppia :D! Hah! Muissa laskureissa tuo on alle a-kuppi, ja se on käytännössäkin todettu oikeaksi.

Vierailija
54/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Kerran erehdyin ostamaan liiviliikkeestä ja sovittelemaan siellä asiantuntijan kanssa. No, surkeimmat rintsikat ikinä. Tai ei varmaankaan liiveissä vikaa ollut, mutta koko oli aivan liian suuri. Ympärysmitta oli niin iso, että nousi niskaan. Sen jälkeen päätin, että jatkossa ostan ihan itse omat alusvaatteeni. Ja hyvin on löytynyt sopivat, tosin ulkomailta tilattuna.

Vierailija
55/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo laskuri on ihan järjetön. Se antaa mulle kooksi 80d, kun oikeasti jo 80a:ssakin on kupissa puolet tyhjää. Mitta alta 83 ja päältä 93, ja ton mukaan 4 tuuman ero näissä mitoissa tarkoittaa d-kuppia :D! Hah! Muissa laskureissa tuo on alle a-kuppi, ja se on käytännössäkin todettu oikeaksi.

Kyllä se UK-kuppikokosysteemissä niin menee, 1 tuuma on 1 kuppikoko. Tuolla 83cm ympäryksellä voit hyvin kokeilla 75 ympärystä.

Vierailija
56/64 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se UK-kuppikokosysteemissä niin menee, 1 tuuma on 1 kuppikoko. Tuolla 83cm ympäryksellä voit hyvin kokeilla 75 ympärystä.

Mikä onkin paljon järkevämpää kuin EU-mitoitus, jossa kaikki alle 12cm erotuksella olevat tungetaan siihen A tai AA kuppiin.

Vierailija
57/64 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan kokeilla niitä liivejä välittämättä mitä siinä kokolapussa lukee. Ensin etsii sopivan ympärysmitan ja sitten kokeilee kupin kohdalleen. Moni käyttää väärän kokoisia liivejä siksi, kun mielikuva vaikkapa D-kirjainkoosta on että se on valtavan suuri. Tosiasiassa se on aika keskivertokoko, itseasiassa jopa pieni niillä joilla on pieni ympärysmitta.

Vierailija
58/64 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääset tositoimiin nopeammin ;)

Vierailija
59/64 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vaan kokeilla niitä liivejä välittämättä mitä siinä kokolapussa lukee. Ensin etsii sopivan ympärysmitan ja sitten kokeilee kupin kohdalleen. Moni käyttää väärän kokoisia liivejä siksi, kun mielikuva vaikkapa D-kirjainkoosta on että se on valtavan suuri. Tosiasiassa se on aika keskivertokoko, itseasiassa jopa pieni niillä joilla on pieni ympärysmitta.

Tuo on ihan totta. Kun se kuppikoko ei kerro siitä rinnan koosta oikeastaan muta kuin mikä se on suhteessa rinnanympärykseen. Sama toimii muuten toisinpäin. Jollain laskurilla sain itselleni ihan jäätävän ison kupin JA ison ympäryksen. Tosiasiassa ympärysmitta oli kaksi kokoa ja kuppikoko kolme kokoa pienempi. Ja on erittäin hyvin tukevat ja istuvat liivit. Rinnan mallillakin lienee vaikutusta?

Vierailija
60/64 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta klipsi joka vetää rintsikan olkaimet yhteen selästä. Hätätilanteessa mikätahansa narupätkä käy. Toki jod on avokauluksinen paita niin olkaimet jää sit näkyviin, eli silloin ei toimi.

http://www.lindex.com/m/fi/etsi/6650818/Olkaimien-lisaeosa/?styleId=182…