Pitäisikö tytöille olla omat oppitunnit matematiikassa?
Pojathan ovat matemaattisesti tyttöjä lahjakkaampia, joten opettaja joutuu jarruttelemaan opetusta tyttöjen takia. Poikien täysi potentiaali ei tämän takia tule täysin hyödynnetyksi. Se voi aiheuttaa jopa häiriökäyttäytymistä pojissa, koska he turhautuvat, kun oppitunnilla käsitellyt asiat eivät ole heille älyllisesti riittävän haastavia. Tytötkin hyötyisivät siitä, että heille selitettäisiin asiat riittävän monta kertaa ja tarpeeksi hitaasti.
Kommentit (27)
Pitäisi, tällöin voitaisiin opettaa häiriöttä enemmän. Matematiikka ei ole meidän suvussa tuottanut naisille vaikeuksia ja osaaminen näyttää jatkuvan nuoremmassakin polvessa 😊
t. DI nainen
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi, tällöin voitaisiin opettaa häiriöttä enemmän. Matematiikka ei ole meidän suvussa tuottanut naisille vaikeuksia ja osaaminen näyttää jatkuvan nuoremmassakin polvessa 😊
t. DI nainen
Hyvä, tyttö. Niin sitä pitää.
t. tekniikan tohtori
Työnnä asentees vaikka perseeseesi. Meidän matematiikanopettaja on nainen ja yksi Suomen parhaista.
T.matematiikkalinjan opiskelija, ryhmässä puolet tyttöjä
Siitä tuli tutkimus kolmsien vuotta sitten, että miehet saa enemmän tyydytystä matemaattisten ongelmien ratkaisusta ja siksi huippumatemaatikot on lähes kaikki miehiä. Oli tehty testiä, kun laitettiin matemaattisia ongelmia naisille ja miehille. (siis matematiikan yliopisto-opiskelijoille) Miesten aivosähkössä näkyi jotain liikettä, kun saivat ratkaisun. Naisilla yleisesti vastaavaa ei ollut, vaikka saivat tehtävät ratkaistua. Tutkimuksen lopputuloksena oli, että paljon suurempi osa miehistä saa matikasta mielihyvää enemmän kuin naiset. Tästä johtuu, että matikka on miehille usein helpompaa.
niille tytöille jotka ei osaa tulisi järjestää paremmin tukiopetusta kuten myös pojille. Nyt annetaan lasten elää oman mielensä mukaan mikä kostautuu aikuisena.
Tytöthän pärjäävät paremmin koulussa, että sikäli kummallinen aloitus.
Pitäisi. Silloin kaikki ongelmaoppilaat (usein poikia) eivät häiritsisi tyttöjen oppimista.
Luulen, että se olisi kaikille helpompaa, koska silloin poikien ei tarvitsisi kohdata sitä, että nykytytöt osaavat nämäkin asiat paremmin kuin he.
Samalla heidän ei tarvitsisi purkaa turhautumistaan tyttöjen dissaamiseen, jonka yksi muoto on tämä aloitus.
Eritytetty opetus voisi olla ihan jees, mutta miksi ihmeessä se pitäisi olla sidottu sukupuoleen. Mä haluaisin että poika olisi oman tasoisessa opetuksessa ei vain ole oikein matemaattisesti lahjakas... no onneksi hän vielä eritettyä opetusta saakin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Silloin kaikki ongelmaoppilaat (usein poikia) eivät häiritsisi tyttöjen oppimista.
Tämä tiivisti hienosti kaiken mitä aioin sanoa.
Tyhmät pojat ja tytöt omaan tasoryhmään
Ei. Sen sijaan matematiikan opetusta pitäisi muuten eriyttää niin, että se sopisi nykyistä paremmin myös lahjakkaille.
Tekniikan tohtori (nainen)
Tjaa. onkohän minun (pojan) huono matemaattinen osaamisen syynä oikeasti vastakkainen sukupuoli. - Näin kauan piti elää, että saattoi ymmmärtää, että vika ei tai osaamattomuuteni ei johdukaan minusta vaan, jostain ulkopuolisesta, eikä mistä tahansa jostain vaan tytöistä. Ah mikä ihana suuremmoinen tekosyy. Seuraavaksi voisn väittää, että syy miksi teen myös erinomaisen paljon kirjoitusvirheitä johtuu siitä, että lähes joka kerta kun kirjoitan, niin kuu on väärässä asennossa. - Samasa viimeksi mainitusta syystä myös johtuvat yleisestikaikki yhdyssana virheet.
Simpsons did it! (S17E19 "Girls just want to have sums")
Pitäisikö bordellit laillistaa, niin ap:kin saisi edes joskus?
Itse ollessani yläasteella, edettiin tuntisuunnitelman mukaan, eli sitä käsiteltiin, mitä oli käsketty. Ne jotka olivat nopeampia, saivat mennä itsekseen eteenpäin, ja niille joilla oli vaikeuksia pysyä opetuksessa mukana, järjestettiin hitaammin edistyvien ryhmä. Hitaammin edistyvien ryhmässä oli ihan yhtälailla tyttöjä ja poikia. Itse olin siinä normiryhmässä, samoin kaikki ystäväni.
-N25
Tytöt pärjäävät kyllä poikia paremmin matematiikassa niin kuin kaikissa muissakin lukuaineissa. Tyttöjen ja poikien jakaumat esim. Pisa-tuloksissa menevät eri tavoin: pojilla on enemmän tunkua jakauman ääripäissä eli sekä parhaiten että heikoiten menestyvien joukossa, ja tytöillä taas sekä heikkoja että huippuja on suhteessa vähemmän. Jos tuijotetaan pelkkiä tulosten keskiarvoja, menestyvät tytöt tosiaan poikia hieman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt pärjäävät kyllä poikia paremmin matematiikassa niin kuin kaikissa muissakin lukuaineissa. Tyttöjen ja poikien jakaumat esim. Pisa-tuloksissa menevät eri tavoin: pojilla on enemmän tunkua jakauman ääripäissä eli sekä parhaiten että heikoiten menestyvien joukossa, ja tytöillä taas sekä heikkoja että huippuja on suhteessa vähemmän. Jos tuijotetaan pelkkiä tulosten keskiarvoja, menestyvät tytöt tosiaan poikia hieman paremmin.
Juuri siksi tytöt ja pojat pitäisi erottaa toisistaan, koska pojat alisuorittavat nykytilanteessa. He saavat jopa huonompia arvosanoja kuin tytöt.
Huono. Yrittäisit ees