Kuinka suuren perinnön tulet saamaan vanhemmiltaisi tai olet jo saanut
Otsikossa taas kysymys. Itselläni ei ole sisaruksia ja vanhempani ovat eronneet, eli molemmilla on omistusasunnot noin 200.000 €/kpl, ja lisäksi äiti on saanut yhden sijoitusasunnon aikanaan perintönä. Kaikki siis velattomia. Eli näistä saisin yhteensä 500.000 € ja lisäksi jotain säästöjä. Miten muilla? N35
Kommentit (79)
Vanhempasi on nuoria. Ehtii tuhlata vielä kaiken.
Älä nyt koko ikääsi odota perintöä
No voivat tietenkin käyttää kaiken vielä mutta jos nyt saisin niin omaisuutta olisi noin 900000e:n verran.
Molemmilla on velkaa enemmän kuin varallisuutta, eikä tähän luultavasti koskaan tule muutosta. Perunkirjoituksessa siis ilmoitan kieltäytyväni perinnöstä.
Asunto ~350000 ja kesämökki ~180000
Ja tämä jaettuna kolmelle, tosin en tiedä onko vanhemmillani velkoja jotka sitten söisi pottia. En kyllä usko saavani mitään, koska vanhemmat ovat ilmoittaneet menevänsä yksityiseen hoitokotiin joka rahoitetaan kiinteistöistä saatavilla rahoilla
Omilta vanhemmiltani asunto kaupungin keskustassa (300 000e)
Anopilta mökki järven rannalla, en osaa sanoa arvoa, oikein kiva kuitenkin.
Ja mitä tämä kuuluu kenellekään? Ahneet odottamassa jo, mitä tulevat sitten saamaan! Sairasta!
Tulossa on 2 asuntoa Helsingissä ja 300 ha metsää. Olisikohan tuo verotusarvoltaan yhteensä jotain 800 000 euron luokkaa.
Kesämökki ei arvoalueelta, järven ranta kylläkin + omistusasunto n. 60 000 asukkaan kunnasta. Nämä jaettuna kolmella eli arvoltaan ehkä 50 000e?? Eli eipä hirveesti pääse kostumaan.
En ropostakaan. Isä on kuollut jo vuosia sitten, äiti peri omilta vanhemmiltaan muutama vuosi sitten aikamoisen läjän rahaa ja omaisuutta ja on jo ehtinyt hassata kaikki. Nyt valittaa rahattomuuttaan ja joka kuukausi lainaa multa ja veljiltä rahaa.
Olen saanut jo toisen puolen perinnön. Toiselta puolelta perintöä voi tulla mitä tahansa nollan ja arviolta puolen miljoonan väliltä.
Hah. Asuvat rähjäisessä omakotitalossa muuttotappio-idässä. Tuskin kovinkaan paljon arvoinen. Auto on uudehko ja alkeellinen kesämökki löytyy jumalan selän takana, vaan ei tietenkään missään hiihtokeskuksissa eikä Lapissa muutenkaan. Sisaruksia meitä on viisi. Mahdollisesta perinnöstä ajattelin joka tapauksessa kieltäytyä. Ei maksa vaivaa.
Isältä jäi 20.000€ velkaa, eli mitään ei jäänyt mulle. Tein kyllä jo alussa selväksi, etten kaipaa kuolinpesästään mitään muuta, kuin hänen ja äitini väliset kirjeet, mutta niitä ei kuulemma löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi on nuoria. Ehtii tuhlata vielä kaiken.
Älä nyt koko ikääsi odota perintöä
Valitettavasti nahempani eivät ole kovin nuoria vanhempani olivat jo yli 40 vuotiaita kun minä synnyin. En kyllä ikääni odota perintöä. Asia tuli puheeksi oikeastaan siksi, että kerroin isälleni että haaveilen kesämökistä, mutta en todennäköisesti tule tällaista saamaan kun ovat niin kamalan kalliita ja isäni sitten sanoi, että ostat sitten perinnöllä, että kyllä sinun saamallasi perinnöllä ihan kivan mökin ostaa ja saattaa vielä jäädä ylikin...
En ole koskaan aikaisemmin ajatellut, että tulisin mitään ihmeellistä perimään. Vanhempani ovat mielestäni tavallista keskiluokkaa ei mitään ökyjä. Mutta ainut lapsi kuin olen ja molemmilla vanhemmilla omistusasunnot niin siitäkin jo kertyy aika iso summa.
En tiedä jaksanko ottaa edes vastaan koko perintöä. Vanhempani elävät kuitenkin niin pitkään, että olen jo itse eläkkeellä ja en tarvitse enää koko perintöä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla on velkaa enemmän kuin varallisuutta, eikä tähän luultavasti koskaan tule muutosta. Perunkirjoituksessa siis ilmoitan kieltäytyväni perinnöstä.
Meillä ei ole velkaa, mutta ei ole omaisuuttakaan yhtään. Jos käy hyvä tuuri, niin rahat riittää edulliseen hautaukseen.
Liikerakennus tuottamattomalla paikalla, alkeellinen kesämökki saaressa, ja rapisutava rintamaiestalo, näistä maksoin perintöverot aikanaan. Kuolinpesä on jakamaton, kun veljet eivät halua jakaa ja minä en jaksa riidellä. Eivät ilman riitaa lähde jakamaan, eikä mulla ole oikein rahaa lakimieheen. Pelkkiä kuluja olen saanut perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
Liikerakennus tuottamattomalla paikalla, alkeellinen kesämökki saaressa, ja rapisutava rintamaiestalo, näistä maksoin perintöverot aikanaan. Kuolinpesä on jakamaton, kun veljet eivät halua jakaa ja minä en jaksa riidellä. Eivät ilman riitaa lähde jakamaan, eikä mulla ole oikein rahaa lakimieheen. Pelkkiä kuluja olen saanut perinnöksi.
Mikset myy perintöosuuttasi jollekin vaikka lakimiehelle?
Sain puolikkaan autosta vaikka minulla ei edes ole ajokorttia, mutta verot toki piti maksaa. Siinäpä kaikki, mitään likvidiä rahaa en ole saanut.