KIelletty Rakkaus: Ihanat Joni ja Ville
Kommentit (133)
Tulipa taas terveellisenä muistutuksena mieleeni, miksi sitä aikoinaan pakeni niin pian kuin mahdollista pois Savonmuan ehanasta ja aidosta ilmapiiristä. Tunkkaista, ahdasta, kapeaa, ennalta tarkoin määrättyä polkua pitää sinun elämäsi kulkeman. Paras kaverini oli homopoika ja kyllä se vähän niin on, et jos olisin alkanut veljeilemään hänet tuomitsevien kanssa, olisi se samalla ollut epälojaalia kaveriani kohtaan.
Jos on suvaitsematon ihminen, niin kyllä saa silloin valmistautua oman lääkkeen nielemiseen, sillä takuuvarmasti suvaitsemattomuus lisää suvaitsemattomuutta. Olen itse arvoliberaali, mut tiukkapipo vasemmistolainen ja mulle on ihan OK, jos joku on suvaitsematon, passar bra, minä olen sitten myös suvaitsematon - heitä kohtaan. Ja tokihan he suvaitsemattomina sen kestävät, eivätkä ala esittää, et hei suvaitsevaisuutta maailmaan, meitä pitää suvaita.
Olen itse kasvanut erittäin uskonnollisessa yhteisössä... Uskonnosta iso osa tästä suvaitsemattomuudesta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he kuvittelee että kaikille on ok se että he rassaa luonnottomasti toistensa saviruukkuja?
Kaikki eivät vaan hyväksy luonnottomuuksia.
Niin niin... Muuta tekemisthän homosuhteissa ei olekaan kuin "rassailla toistensa ruukkuja" .
Mistä näitä urpoja riittää...
Isä oli sanonut, että hänen "ainoa poikansa" oli menossa naimisiin ihan kuin toista ei olisi ollut olemassakaan.
En monesta ihmisestä näin ajattele saati sano sitä ääneen, mutta tämän isän kohdalla toivon, että hän vielä ymmärtää joskus hävetä käytöstään ja katuu tekojaan. Olen nähnyt vanhempia, jotka rakastavat syvästi huumeongelmaisia ja kadulla asuvia lapsiaan, ja sitten joku toinen hylkää lapsensa sen takia, että tämä on löytänyt itselleen puolison.
Pitää tämän jälkeen olla entistä kiitollisempi omille vanhemmille, jotka iloisesti toivottivat samaa sukupuolta olevan puolisoni tervetulleeksi sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeät vanhemmat.Hyvä käytöksinen poika jolla elämä hallinnassa,ammatti,hyvät käytöstavat,siisti koti,kiva puoliso.Kaikki hyvin ja reilassa,vanhemmathan on täys törppöjä!
Vaan kun kaikki ei ole ollenkaan reilassa. Poika on luonnonvastaisessa suhteessa. Siis homona. Se on kuule luonnotonta.
Ja taas tämä homous on luonnotonta -perustelu. Luonnossa hyvin monella eläinlajilla esiintyy homoutta. Olen omin silmin todistanut kuinka eläin (lammas) on homo. Joten homous ei todellakaan ole luonnotonta. Se on ihan normaalia ja kuuluu luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännää: jos et ole kanssani samaa mieltä, panen välit poikki. Asia on OK, jos sen voi tehdä kostona, mutta se ei ole OK, jos sen tekee periaatteesta.
Kyse ei ole kostosta vaan siitä kuinka antaa muiden kohdella läheisiään. Ei kiusaajan toimia pidä eikä saa hyväksyä. Ei vaikka tämä olisi oma vanhempi. Se opetetaan jo ala-asteella. Tuollainen yhden syrjiminen ja ulkopuolelle jättäminen ei ole asia joka pitää vaan hyväksyä. Siitä pitää vähintään puhua. Eikä vaan teeskennellä, että mitään ei ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeät vanhemmat.Hyvä käytöksinen poika jolla elämä hallinnassa,ammatti,hyvät käytöstavat,siisti koti,kiva puoliso.Kaikki hyvin ja reilassa,vanhemmathan on täys törppöjä!
Vaan kun kaikki ei ole ollenkaan reilassa. Poika on luonnonvastaisessa suhteessa. Siis homona. Se on kuule luonnotonta.
Eläinten keskuudessa, esim. pingviineissä, on homoseksuaaleja. Mites tämän selität, eikö muka ole luonnollista? Mitä jos homous onkin luonnon tapa hoitaa maailman ylikansoittumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä tuo vanhempien rakkaudettomuus, eikö omia lapsia rakasteta pyyteettömästi ja seistä heidän rinnallaan, varsinkin kun pojalla on kaikki hyvin. Ymmärtäisin ehkä jossain määrin, jos poika olisi rikollinen tai väärinkäyttäjä ja tuottaisi vanhemmilleen jatkuvasti harmaita hiuksia, mutta hänhän ei voi tunteilleen mitään ja vain sen vuoksi, että hän rakastaa samaa sukupuolta olevaa henkilöä, hänet mitätöidään. Sitten on niitä vanhempia, jotka rakastavat lapsiaan, vaikka istuisivat vankilassa tai asuisivat kadulla, eivätkä koskaan unohda, että he ovat edelleenkin heidän lapsiaan kaikesta huolimatta.
Voimia Villelle jaksamiseen, et ole tehnyt mitään väärin.
Mikä saa sinut olettamaan, että vanhempien pitää voida tunteilleen jotain? Miksi vanhempien tunteet on jotenkin vähempiarvoisia kuin lasten?
Eiväthän he edes yritä käsitellä niitä tunteitaan. Eivät puhu vaan elävät kuin yhtä lasta ei edes olis olemassa. Ei ongelmat eikä pahat fiilikset poistu sillä että niitä ei edes yritä käsitellä. Lisäksi manipuloivat muita lapsiaan aika ikävästi. En tule lapsenlapsen ristiäisiin jos kutsutte veljenne. Olis itse puhumatta jos ei kestä homopoikaansa, mutta miksi pitää muitakin vaatia tekemään samoin kiristämällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää, minkälaiset vanhemmat tuolla Villellä ovat, hävetä saisivat käytöstään poikaansa kohtaan.
No mutta heilläkin on oikeus omaan mielipiteeseensä..... kaikki ei hyväksy kaikkia ja kaikkea. Näin se vaan on
Kyllä näin, mutta omaa lasta ei kohdella noin.
Jos ei pysty hyväksymään niin sit on parempi ettei olla tekemisissä.
Mitä hyväksymistä homoudessa on? Hyväksytkö sä samalla tavalla myös lapsesi heterouden? Julistat kaikille, että minä hyväksyn sen, että poikani tykkää naisista. Tuo hyväksyminen on naurettavaa. Ihan kuin julistaisi hyväksyvänsä lapsensa ruskeat silmät. Tai kiharat hiukset. Tai sanoisi ettei hyväksy lapsensa sinisiä silmiä tai piikkisuoria hiuksia. Ei niissä ole mitään hyväksyttävää, ne on ominaisuuksia jotka on ja pysyy riippumatta siitä mitä vanhemmat sanoo. Ei ihminen voi seksuaalisuuttaan muuttaa vain siksi ettei joku sitä hyväksy. Ihan kuten siniset silmät ei ruskeiksi muutu vaikka vanhemmat sitä kuinka vaatis.
Tunteeko kukaan Villen vanhempia ja muuta perhettä? En käsitä miten muut sallivat tuollaisen käytöksen. Törkeää Villen sisaruksilta sallia tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löisin välit poikki vanhempiini jos ne tekis veljelleni noin. En suostuis olemaan tekemisissä, enkä haluais lapsilleni opettaa että on ok syrjiä ja hylätä. Tai asettaa heihin pelkoa et heidät hylätään jos ovat homoseksuaaleja.
Eli juuri opettaisit lapsillesi että on ok lyödä välit poikki jos ei hyväksy toista... mutta joo, jos olisi minun veli niin kyllä kutsuisin kaikkiin sukujuhliin, isä sais jäädä tulematta jos ei kestäis.
Varmaan joo. Jotkut arvot on mulle niin tärkeitä, että mä en pysty tulemaan vastaan. Varsinkaan ihmisen kanssa,joka ei pysty keskustelemaan. En mä ainakaan kuuntelis tuota,että me ei tulla johki jos veljeni tulisi, sit ette tuu. Mun veli on mulle niin tärkeä, että mä en osaisi muutako mennä hänen puolelleen.
Toimisit ihan samalla tavalla kuin nuo vanhemmat. Et ole yhtään parempi vaikka niin selvästi kuvittelet.
Eletäänkö 2000 luvulla, ihan hävettää vanhempien puolesta! Geenithän on tullut vanhemmilta. Katsoisivat peiliin!! Olen 4lapsen mummo, minullakin on ollut aikaisemmin periaatteeni mutta en voisi missään tapauksessa hylätä lapsenlapsiani!!
Minusta oli kanssa aika ihmeellistä, että juontaja soitti kiellosta piittaamatta äidille. Kaikki on näköjään sallittua, että ohjelma saadaan raflaavammaksi.
Olen aina ajatellut, ettei juuri mikään tässä maailmassa ole voimakkaampaa kuin vanhemman rakkaus lastaan kohtaan... Ilmeisesti se ei pidä paikkaansa kaikkien kohdalla.
Paha mieli tuli tuota katsellessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kanssa aika ihmeellistä, että juontaja soitti kiellosta piittaamatta äidille. Kaikki on näköjään sallittua, että ohjelma saadaan raflaavammaksi.
Minusta oli ihan ok antaa myös vanhemmille mahdollisuus tuoda mielipiteensä julki. Heistä kuitenkin puhuttiin ohjelmassa aika paljon muiden suulla. Vähintään heidän piti saada tietää, että tälläistä ohjelmaa tehdään. Eikä Ville kai varsinaisesti kieltänyt soittamasta, ei vaan itsekään oikein tiennyt kummin tehdä.
Ymmärrän kyllä heidän tilanteensa. Oon vain totaalisen kyllästynyt näihin homosympatiahehkutusohjelmiin. Heitä on kuitenkin vain seitsemän prosenttia väestöstä.
Jos mun vanhemmat kohtelis mun veljeä noin niin veli olisi se joka tulisi lapseni ristiäisiin ja vanhemmat saisivat jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löisin välit poikki vanhempiini jos ne tekis veljelleni noin. En suostuis olemaan tekemisissä, enkä haluais lapsilleni opettaa että on ok syrjiä ja hylätä. Tai asettaa heihin pelkoa et heidät hylätään jos ovat homoseksuaaleja.
Eli juuri opettaisit lapsillesi että on ok lyödä välit poikki jos ei hyväksy toista... mutta joo, jos olisi minun veli niin kyllä kutsuisin kaikkiin sukujuhliin, isä sais jäädä tulematta jos ei kestäis.
Varmaan joo. Jotkut arvot on mulle niin tärkeitä, että mä en pysty tulemaan vastaan. Varsinkaan ihmisen kanssa,joka ei pysty keskustelemaan. En mä ainakaan kuuntelis tuota,että me ei tulla johki jos veljeni tulisi, sit ette tuu. Mun veli on mulle niin tärkeä, että mä en osaisi muutako mennä hänen puolelleen.
Toimisit ihan samalla tavalla kuin nuo vanhemmat. Et ole yhtään parempi vaikka niin selvästi kuvittelet.
Mikä oikeus vanhemmilla on pompotella ja manipuloida lapsiaan? Miksi pitää suostua kiristykseen? Itse kutsuisin juhliini tasan ne jotka haluan ja vieraat itse päättävät tulevatko vai eivät. Se on heidän oma päätöksensä ja sen kanssa he elävät. Jos isovanhemmat eivät halua tavata lapsenlapsiaan niin sillehän minä en mitään voi. Olen kutsunut ja toivottanut tervetulleeksi ja siten tehnyt osuuteni. Kynnysmatoksi minun ei tarvitse ryhtyä, eikä suostua ihan mihin vaan. Vanhempien takia en ala muita syrjimään ja jättämään ulkopuolelle. Jotkut asiat vaan ovat sellaisia, etten voi niihin suostua. Syrjiminen ja kiusaaminen ovat kuitenkin laissakin kiellettyä toisin kuin homous. Joten valinta niiden välillä on jokseenkin helppo tehdä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää, minkälaiset vanhemmat tuolla Villellä ovat, hävetä saisivat käytöstään poikaansa kohtaan.
No mutta heilläkin on oikeus omaan mielipiteeseensä..... kaikki ei hyväksy kaikkia ja kaikkea. Näin se vaan on
Kyllä näin, mutta omaa lasta ei kohdella noin.
Jos ei pysty hyväksymään niin sit on parempi ettei olla tekemisissä.
Mitä hyväksymistä homoudessa on? Hyväksytkö sä samalla tavalla myös lapsesi heterouden? Julistat kaikille, että minä hyväksyn sen, että poikani tykkää naisista. Tuo hyväksyminen on naurettavaa. Ihan kuin julistaisi hyväksyvänsä lapsensa ruskeat silmät. Tai kiharat hiukset. Tai sanoisi ettei hyväksy lapsensa sinisiä silmiä tai piikkisuoria hiuksia. Ei niissä ole mitään hyväksyttävää, ne on ominaisuuksia jotka on ja pysyy riippumatta siitä mitä vanhemmat sanoo. Ei ihminen voi seksuaalisuuttaan muuttaa vain siksi ettei joku sitä hyväksy. Ihan kuten siniset silmät ei ruskeiksi muutu vaikka vanhemmat sitä kuinka vaatis.
Alapeukuttajat vissiin muuttuis homoiks sillä sekunnilla jos/kun vanhemmat keksis niin vaatia? Vai onko se heterous teissä sittenkin asia joka ei muutu sormia napsauttamalla eikä sillä että joku toivoo/vaatii teidän olevan homo?
Ja heterot eivät koskaan rassaa saviruukkuja, ymmärsinkö oikein?