Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isälleni on äärimmäisen vaikeaa ja mahdotonta hyväksyä että seurustelisin / edes tuntisin yhtään miestä?

Vierailija
16.05.2016 |

Täytän pian 24.

Joskus kun seurustelin ekan kerran 16-17 vuotiaana niin se oli melkein maailmanloppu. Joskus ei edes tervehtinyt sitä poikaa, myöhemmin kyllä sanoi sille että moi mutta ei juurikaan mitään muuta ellei ollut pakko.

18 vuotiaana seurustelin yhden toisen kanssa ja siitä nousi kuulemma helvetillinen huutokonsetti kotona. En itse ollut tätä kuulemassa, mutta äitini kertoi miten isä oli raivoinnut ihan pää punaisena.

Pari vuotta sitten isäni sanoi että "kukaan ei halua sua!!!"

Nyt äitienpäivänä järjestin yllätyksen, mukana oli myös mun eräs miespuolinen hyvä kaveri toteuttamassa tätä ylläriä, sillä halusin järjestää jotain erilaista ja kivaa tekemistä. Kiva kiva, isäni siinä sitten alkoi väkisin repimään puheenaihetta mun huonoista puolista. Kaveri ei varmaan välittänyt, koska tuntee mut eikä sitä varmaan kiinnosta mun asiat mutta en silti halua että mun henkilökohtaisia asioita aletaan puhumaan perheen ulkopuolisten kuullen ja vieläpä silloin kun olisi tarkoitus tehdä jotain kivaa. Yritti saada mut näyttämään mahdollisimman paskata tämän kaverini silmissä. Isäni mökötti suunnilleen kokoajan, eikä ole soittanut mulle kertaakaan äitienpäivän jälkeen, vaikka yleensä soittaa 2-4 kertaan viikossa. Äitini tykkäsi siitä äitienpäiväylläristä, mutta paska fiilis jäi isän mökötyksestä. Yritin vaan järjestää jotain erilaista ja että kaikilla olisi kivaa. :( Sitä ottaa niin helvetin koville nähdä mut jonkun miehen seurassa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi vaikuttaa aika sairaalta tyypiltä, en osaa sanoa mistä käytös johtuu.

Vierailija
2/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäsi vaikuttaa aika sairaalta tyypiltä, en osaa sanoa mistä käytös johtuu.

Ainakin vihanhallinnassa sillä on aina ollut ongelmia, ei oo koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen mutta muuten kyllä saanut ihan käsittämättömiä raivareita että uhkaillut, toivoo että kaikki kuolee yms... Sellainen että voi kilahtaa yhtäkkiä melkein mistä vain tai pitää mykkäkoulua ilman että kertoo syytä. Ei tuollainen käytös silti välttämättä ole edes viikottaista, mutta jokainen kerta on liikaa ja pelottava. Jostain syystä en käy vanhemmillani kuin harvoin.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi tahtoo mujauttaa kunnon lastin sisääsi ja merkitä omakseen. Katsoo että muut miehet on uhka sille.

Vierailija
4/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta sun isällä ei oo pään sisällä aivan kaikki kohdallaan. Ainakin yllä mainittu vihanhallintaongelma on selkeesti. Kenties hän on alitajuisesti rakastunut sinussa samoihin piirteisiin, jotka näki nuoressa äidissäsi aikoinaan. Onko äitisi sanonut hänen olleen nuorena mustasukkainen hänestä? Nyt mustasukkaisuus on vain ottanut toisen kohteen. Isäsi voi olla jokseenkin narsistinen tapaus. Jos näin on, niin pidä vaan etäisyyttä. Joudut valitettavasti tulevalle puolisollesi selittämään, että isäsi ei ehkä halua sinun ikinä löytävän miestä. Kyllä oikea mies sen kestää. Toki voi olla, että isäukkos rauhoittuu, kun löydät hyvän miehen jos tämä sattuu olemaan hänelle mieleen. Toivotaan, että oikean osuessa kohdalle hän ei vaan käyttäydy yhtä kamalasti.

Vierailija
5/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti narsistinen ja mustasukkainen ihminen, joka myös on teiltä perheen naisilta salaa niin likainen ja irstas setä, että ei kestä ajatusta siitä, että tytär joutuisi hänen kaltaistensa miesten "uhriksi".

Vierailija
6/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta sun isällä ei oo pään sisällä aivan kaikki kohdallaan. Ainakin yllä mainittu vihanhallintaongelma on selkeesti. Kenties hän on alitajuisesti rakastunut sinussa samoihin piirteisiin, jotka näki nuoressa äidissäsi aikoinaan. Onko äitisi sanonut hänen olleen nuorena mustasukkainen hänestä? Nyt mustasukkaisuus on vain ottanut toisen kohteen. Isäsi voi olla jokseenkin narsistinen tapaus. Jos näin on, niin pidä vaan etäisyyttä. Joudut valitettavasti tulevalle puolisollesi selittämään, että isäsi ei ehkä halua sinun ikinä löytävän miestä. Kyllä oikea mies sen kestää. Toki voi olla, että isäukkos rauhoittuu, kun löydät hyvän miehen jos tämä sattuu olemaan hänelle mieleen. Toivotaan, että oikean osuessa kohdalle hän ei vaan käyttäydy yhtä kamalasti.

En tiedä yhtään että onko ollut mustasukkainen, ei olla koskaan äidin kanssa puhuttu asiasta mutta kai sitä voisi kysyä. Tuollainen vaan viittaa jotenkin ihmeelliseen omistushaluun ja purkaa oloaan sitten mököttämällä ja raivoamalla. Mitä tulee narsistisuuteen niin se on hyvin paljon mahdollista, on usein ihan "hyvä tyyppi" mutta raivostuessaan ihan sekopää. Muille esittää aina ihan muuta mitä on, ei kukaan ulkopuolinen ikinä uskoisi että se saa sellaisia raivareita. Sen veli oli useamman viikon mielisairaalassa alkuvuonna, syytä en tiedä. Sukuvika?

-AP

Vierailija
7/46 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
8/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
9/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
10/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa panna sinua. Ei kai tuo muuta voi olla. Ilmeisesti aika yleistä Yhdysvalloissa ainakin.

Vierailija
11/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse isänä ainakin olen onnellinen kun tytär on löytänyt itselleen poikaystävän.

Mutta sinun kannattaa miettiä, että elämäsi on vasta edessäpäin ja kenen kanssa sen haluat viettää, isäsi vai jonkun mukavan pojan kanssa.

Ei kannata itseään syyllistää mitenkään jos valitsen pojan ja jätät isän syrjemmälle.

Vierailija
12/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin minun isäni. Ei myöskään hyväksynyt sitä, kun muutin pois kotoa.

Vierailija
13/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni piti mykkäkoulua 3 kuukautta tavattuaan ensimmäisen kerran nykyisen aviomieheni. Ja mies on ihan tavallinen, hyvätuloinen, yliopistokoulutuksen omaava, kohtelias ja muutenkin hyvätapainen. :) Mua hävetti isäni käytös, onneksi mies jaksoi nuo alkuaikojen tapaamiset... Nyt sentään jo puheväleissä.

Vierailija
14/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdoton ajatus kysyä isältäsi mikä häntä vituttaa? Luulisi että se niin johonkin suuntaan aukeaisi. Jotenkin sanoa että hänen käytöksensä tuntuu ikävältä, ja kysyä mistä se johtuu.

Vierailija
15/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdoton ajatus kysyä isältäsi mikä häntä vituttaa? Luulisi että se niin johonkin suuntaan aukeaisi. Jotenkin sanoa että hänen käytöksensä tuntuu ikävältä, ja kysyä mistä se johtuu.

Vois vaikka kysyä mutta kun se ei muutenkaan suostu puhumaan mistään, vaihtaa heti puheenaihetta. Mua voi haukkua miten haluaa, mutta jos pitäis keskustella niin lähtee heti pois huoneesta.

-AP

Vierailija
16/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti narsistinen ja mustasukkainen ihminen, joka myös on teiltä perheen naisilta salaa niin likainen ja irstas setä, että ei kestä ajatusta siitä, että tytär joutuisi hänen kaltaistensa miesten "uhriksi".

Luultavasti tämä. Kaiken muun irstauden päälle varmaan runkkaa vähintään sille ajatukselle, että panisi sinua.

Vierailija
17/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo isäsi touhu ampuu täysin yli, mutta toisaalta osittain ymmärrän. Minulla on kaksi tytärtä ja kun tiedän millaisia nuoret miehet ovat (siis kuin minä itse teininä), niin vallan mielelläni pitäisin tyttäret neljän seinän sisällä. Mutta näin ei voi tietenkään toimia, vaan yritän kasvattaa heistä hyvällä itsetunnolla varustettuja naisia, jotka eivät hyppää jokaisin pässinpään kelkkaan.

Tyttäret ovat tärkeitä isälle ja tämän vuoksi heitä pyritään suojelemaan. Koska 15-35-vuotiaana, miehillä on melko yksipuolinen tarve/toive naisista.

Vierailija
18/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo isäsi touhu ampuu täysin yli, mutta toisaalta osittain ymmärrän. Minulla on kaksi tytärtä ja kun tiedän millaisia nuoret miehet ovat (siis kuin minä itse teininä), niin vallan mielelläni pitäisin tyttäret neljän seinän sisällä. Mutta näin ei voi tietenkään toimia, vaan yritän kasvattaa heistä hyvällä itsetunnolla varustettuja naisia, jotka eivät hyppää jokaisin pässinpään kelkkaan.

Tyttäret ovat tärkeitä isälle ja tämän vuoksi heitä pyritään suojelemaan. Koska 15-35-vuotiaana, miehillä on melko yksipuolinen tarve/toive naisista.

Onpas aikamoista tekstiä nuorista miehistä. Ilmeisesti isä ei nyt tajua, että samanlaiset ne tarpeet/toiveet nuorilla naisilla on myös miehistä. Eivät ne mitään sen "puhtaampia" ole.

Sukupuolesta riippumatta myös niitä tarpeita ja toiveita voi olla aika laidasta laitaan. Jos itse on ollut pervo nuorena ei se tarkoita että joku koulun Jape sitä on.

Vierailija
19/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä rivien välistä luettavissa että pelkäät että tyttäresi harrastaisi seksiä, ja siksi hänet olisi hyvä sulkea sisälle? Jos näin, niin miksi se seksi on huono juttu?

-Itsekin teinitytön isä.

Vierailija
20/46 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minunkin isäni aikoinaan kävellyt viltti kainalossa ovesta ulos kun poikaystävä on tullut yökylään. Isäni rauhoittu kun löysin miehen josta sekin loppujenlopuksi tykkäsi. Aluksi ei puhunut sillekkään, mutta kun selvisi kuinka paljon poikaystäväni tietää sekä osaa asioita ja kun hän neuvotteli minulle halvan auton sekä isälle renkat niin isä rupesi vähän relaamaan. Nyt niillä on jo tosi hyvä suhde, ihan kavereita jo :)

Ehkä sinunkin isäsi tarvitsee aikaa miettiä ja tutustua varovasti poikaystäviisi.