Kaveri kutsui kahville: ei sitten vaivautunut tarjoamaan mitään.
Ei olla nähty vähään aikaan, joten olin ihan innoissani kyläilystä. Muutama kaveri koolla.
Ihan kivaa nähdä kaveria, mutta kun tarjolla oli kitkerää reilun kaupan kahvia ja gluteenittomia-luomu-fairtrade-inkiväärikeksejä.
Emännän kommentti: "Nää on niin hyvii ja näistä tulee niin hyvä mieli".
Mun oli pakko sanoo, et joku ihana kermamunkki olis ollut parempi tai rasvainen lihis.
Mantelimaitoa kahvissa - yöks!
Kommentit (36)
Ei ole väärin viedä mennessään kahvipullaa. Varsinkin jos odotat saavasi sen munkkipossun kahvin kanssa. Sinä taisit kuitenkin mennä tyhjin käsin?
No ehkä hänen mielestään ne oli hyviä ja luuli teidänkin tykkäävän. Ja mitä reilun kaupan kahviin tulee nii ehkä hän ei halua tukea mitään riistoyhtiöitä. Eiköhän tapaamisen idea kumminkin ollu yhdessä viettää aikaa eikä mutustella hillomunkkeja.
Kahville mennään juttelemaan kavereiden kanssa ja juodaan kahvia. Jos haluan syödä munkkia, niin vien ne itse mukanani kaverille ja tarjoan kanssa.
Jos taas kutsun kavereita kylään kahvin lisäksi vaikka itse leivotun mustikkapiirakan merkeissä, niin kerron että piirakkaa tarjolla, että vieras tietää tulla tyhjin käsin paikan päälle.
Meillä seurustelu on nisuja tärkeämpää.
Jos joku kutsuu kahville, niin sehän ne pulkat tarjoo. Ei kukaan vie kylään kahvileipää!
Mun kaveri ei edes keittänyt sitä kahvia 😀 Napsi kyllä itse kaapeista riisikakkuja, mysliä, leipää yms. Sen jälkeen alkoi vielä pokalla polttamaan pilveä sisällä. En taida hetkeen mennä käymään kyseisellä kaverilla.
Kun pyydetään kahville, niin silloin tarjolla voi hyvinkin olla vain kahvia. Ja minusta on outoa, jos ette kerran ole nähnyt pitkään aikaan, niin miksi et itse viennyt mitään? Johan on, että hän pyytää sinut kotiinsa, keittää kahvit ja vielä pitäisi hienot tarjoomukset olla. Tarjoiluja voi oikeastaan odottaa vain, jos kyseessä on jokin juhla tai muu tilaisuus.
No tämä kaveri kutsui heille kahville ja sanoi nimenomaan että tarjoaa kahvileivät. "Herkutellaan kunnolla" luki muistaakseni viestissä. Ja sit saatiin kuivia "hyvän mielen" gluteenittomia pipareita :(
Ap
Kysyisin jo etukäteen näiltä uusavuttomilta, että meinastko tarjota pelkän kahvin vai tuonko kahvileivät mukana. Kahvitus on yleisnimitys koko tarjoomussetille eli aina on tarjottava muuta kuin pelkkä litku. Tietäkää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kutsuu kahville, niin sehän ne pulkat tarjoo. Ei kukaan vie kylään kahvileipää!
Älä yleistä. Minun ystäväpiirissäni ymmärretään vastavuoroisuuden ajatus ja on hyvin kohteliasta tuoda jotain tullessaan, kun toinen on pyytänyt kotiinsa ja tarjoaa kahvit tms.
Vierailija kirjoitti:
Tapoja on monenlaisia. Itse olen tottunut pienestä saakka, että nisuista kerrotaan etukäteen, jos niitä on tarjolla ja muuten kahvittelu on vain seurustelua kahvikupin äärellä. Voi vieras itse sitten päättää, että tekeekö vaikka keksejä kahvin kanssa mieli vai ei, jos pullasta ei ole mitään ilmoitettu. Joskus vien ja joskus en, ei siinä ole sen kummenpaa. Sama käy toisinkin päin.
No mä vein tietysti kukkia niinkuin vieraiden kuuluu! Ja yksi toi mehutiivistettä. Ja kaikkea pientä. Nämä piti siis olla kahvikutsut, viikkoa aikaisemmin oli laittanut kutsut. Kaksi tuli yli 200 km päästä. Ap
Yksi kaveripariskunta (silloin opiskelijoita) tarjosivat aina jotain Rainbown kurakahvia, jota ei oikeasti pahassakaan kahvintuskassa saa kurkusta alas edes litralla maitoa ja 10 palalla sokeria yökkimättä. Ihan fine, jos joku sitä oikeasti haluaa juoda, mutta kyllä vieraille olisi voinut vaikka juhla mokkaa keittää eikä mitää paskaa tarjota. Onneksi nykyään ovat ihan hyvätuloisia ja viitsivät tarjota kunnon kahviakin.
Av-mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapoja on monenlaisia. Itse olen tottunut pienestä saakka, että nisuista kerrotaan etukäteen, jos niitä on tarjolla ja muuten kahvittelu on vain seurustelua kahvikupin äärellä. Voi vieras itse sitten päättää, että tekeekö vaikka keksejä kahvin kanssa mieli vai ei, jos pullasta ei ole mitään ilmoitettu. Joskus vien ja joskus en, ei siinä ole sen kummenpaa. Sama käy toisinkin päin.
Ai, ihme tapoja teillä?! Mä olen tottunut siihen, että kun pyydetään sunnuntaina kahvittelemaan niin jotain keksiä parempaa toki on tarjolla. Piirakoita, voi leipiä, pullaa, kakkuja, pikkuleipiä. Ja näin on aina ollut tässä meidän ystäväporukassa. Paitsi tämä maailmanparantaja aina tekee jotain kummaa koska erikoinen! Ap
Jos kutsumalla kutsutaan kahville, niin oletan kyllä että siellä on jotain tarjottavaa. Oishan se nyt hullua kun toinen kutsuu kahville, niin toisen odotetaan vievän tarjoukset mukana. Jos itse kutsun itseni kahville, eli kysyn ootko kotona jos pistäydyn, niin sillon vien pullaa tms. Minun luokse jos joku tulee yllättäen, tai soittaa että tulee, niin sanon että ei oo kummosii tarjottavia. Saatan sanoo myös ettei oo maitoa. Kahvittelija tuo sitten maidon tullessaan jos sitä tarvitsee. Aina sentään jotain yritän kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Johan on, että hän pyytää sinut kotiinsa, keittää kahvit ja vielä pitäisi hienot tarjoomukset olla.
AV-mammat osaa etiketin :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveripariskunta (silloin opiskelijoita) tarjosivat aina jotain Rainbown kurakahvia, jota ei oikeasti pahassakaan kahvintuskassa saa kurkusta alas edes litralla maitoa ja 10 palalla sokeria yökkimättä. Ihan fine, jos joku sitä oikeasti haluaa juoda, mutta kyllä vieraille olisi voinut vaikka juhla mokkaa keittää eikä mitää paskaa tarjota. Onneksi nykyään ovat ihan hyvätuloisia ja viitsivät tarjota kunnon kahviakin.
No minkä sille mahtaa, jos köyhyyden vuoksi ei pysty sen parempaa tarjoamaan?
Vierailija kirjoitti:
No mä vein tietysti kukkia niinkuin vieraiden kuuluu! Ja yksi toi mehutiivistettä. Ja kaikkea pientä. Nämä piti siis olla kahvikutsut, viikkoa aikaisemmin oli laittanut kutsut. Kaksi tuli yli 200 km päästä. Ap
Nytalko naurattaa tosissaan. Tää menee koko ajan hullummaks...
Itsehän sanoit aloitusviestissä, että ihanaa nähdä kaveria. Mutta kuitenkin viestisi kuulostaa ihan siltä, kuin olisit mennyt sinne vaan ilmaisten herkkujen toivossa? Jos pullaa tekee mieli niin sitä saa kaupasta. Itse en tosiaan odota kahvittelulta muuta kuin vaikka sitä paskaa rainbow-kahvia. Ei sen kaverin täydy kestitä sen enempää kuin mitä se vaikka itse kotona söis/jois, ei edes sitä.
Toivottavasti tulkitsin viestisi jotenkin väärin, ja tosiasiassa ymmärrät arvostaa enemmän ystäviäsi kuin vain herkkubuffettina.
Vierailija kirjoitti:
Kun pyydetään kahville, niin silloin tarjolla voi hyvinkin olla vain kahvia. Ja minusta on outoa, jos ette kerran ole nähnyt pitkään aikaan, niin miksi et itse viennyt mitään? Johan on, että hän pyytää sinut kotiinsa, keittää kahvit ja vielä pitäisi hienot tarjoomukset olla. Tarjoiluja voi oikeastaan odottaa vain, jos kyseessä on jokin juhla tai muu tilaisuus.
Kävin tässä just vanhaa ystävää tapaamassa, siis menin kahveille, kuten kutsu kuului. Oli ostanut bebe-leivoksia, lausahti, että ostin näitä, kun muistin sun näistä pitävän. Juteltiin ja oli mukavaa. Erityisesti pitää mainita, että oli koko kahvittelun ajan mukava normaali fiilis, ei sellainen AV-olo ...
Jos joku kutsuu mut kahville, niin en kyllä odota muuta kuin sitä kahvia.